ارسال محموله 75 هزار تنی گندم هند به افغانستان از بندر چابهار

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، اولین محموله از مجموع 75 هزار تن گندم یاری شده هند به افغانستان بندر کاندلا را به مقصد چابهار ترک کرد.

ارسال محموله 75 هزار تنی گندم هند به افغانستان از بندر چابهار

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ کاتالوگ، 251 کانتینر حامل نخستین محموله 5 هزار و 22 تنی گندم از مجموع 75 هزار میلیون تن گندم یاری شده هند به افغانستان روز گذشته بندر کاندلا را به مقصد بندر چابهار در ایران ترک کرد.

سفارت هند در کابل در بیانیه ای اعلام نمود که باقی مانده این محموله ها در هفته های آینده از این راستا به افغانستان ارسال خواهد شد.

بیانیه می افزاید: این اقدام بشردوستانه مردم هند برای برادران افغان امنیت غذایی را در شرایط سخت همه گیری ویروس کرونا تضمین خواهد نمود.

همچنین در ادامه این بیانیه آمده است که هند 500 هزار تخته قرص هیدورکسی کلروکین را برای متخصصین بهداشت افغانستان در افغانستان یاری می نماید.

این در حالی است که ماه گذشته نارندرا مودی نخست وزیر هند در یک ویدئو کنفرانس با رهبران کشورهای جنوب آسیا از جمله اشرف غنی برگزار کرد که منجر به پیوستن افغانستان به استراتژی منطقه ای هند برای مهار ویروس کرونا به وسیله صندوق اضطراری ویروس کرونای سازمان سارک یا اتحادیه همکاری های منطقه ای جنوب آسیا شد.

لازم به ذکر است که هیچ پژوهش و یافته علمی مبنی بر موثر بودن هیدورکسی کلروکین برای درمان کووید-19 ندارد و کارشناسان مصرف خودسرانه و بدون تجویز پزشک این دارو را بسیار خطرناک می دانند.

با این حال حدود 30 کشور دنیا از جمله آمریکا، برزیل، شماری از کشورهای جنوب آسیا، استرالیا و آلمان از هند به عنوان مهمترین کشور ساخت این دارو خواهان ارسال هیدورکسی کلروکین شده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ارسال محموله 75 هزار تنی گندم هند به افغانستان از بندر چابهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال محموله 75 هزار تنی گندم هند به افغانستان از بندر چابهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید