پیگدمون می تواند در انتخابات مجلس اروپا نامزد گردد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ به نقل از یورونیوز، یک دادگاه تجدید نظر در مادرید امروز دوشنبه بیان نمود کارلوس پیگدمون رهبر پیشین استقلال طلبان کاتالونیا که اکنون در بلژیک به سر می بَرد می تواند در انتخابات ماه جاری مجلس اروپا شرکت کند.

پیگدمون می تواند در انتخابات مجلس اروپا نامزد گردد

کمیسیون انتخاباتی اسپانیا ماه گذشته پیگدمون و 2 رهبر دیگر استقلال طلب کاتالونیا که اکنون از کشور متواری هستند را از شرکت در انتخابات محروم نموده بود، اما آنان درخواست فرجام نموده بودند.

دادگاه تجدید نظر در این باره گفته است که علیرغم اتهام شورش و دیگر اتهامات وارده به جُرم اعلام استقلال کاتالونیا، آن ها از حق نامزد شدن در انتخابات پارلمانی اروپا برخوردارند.

کارلوس پیگدمون 56 ساله پس از برگزاری همه پرسی استقلال در منطقه کاتالونیا از بیم زندان و محاکمه به بلژیک پناهنده شد و اکنون در 35 کیلومتری بروکسل به سر می برد.

همه پرسی استقلال کاتالونیا که در اکتبر سال 2017 برگزار گشت به حکم دادگاه قانون اساسی اسپانیا غیرقانونی خوانده شد و سازمان دهندگان آن با احکام زندان روبرو شدند.

پیگدمون نیز که به اتهام برگزاری همه پرسی غیرقانونی و دعوت به شورش به 25 سال زندان محکوم شده است، نامزد شدن خود در انتخابات پارلمانی اروپا را قدمی در راه بین المللی ساختن صدای استقلال کاتالونیا خوانده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پیگدمون می تواند در انتخابات مجلس اروپا نامزد گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگدمون می تواند در انتخابات مجلس اروپا نامزد گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید