ایتالیا در پی تحقیق وسیع درباره ابزارهای هوش مصنوعی مختلف

به گزارش وبلاگ کاتالوگ به نقل از رویترز، این درحالی است که ایتالیا پس از ممنوعیت موقت چت جی پی تی در ماه مارس، سختگیری بر این فناوری قدرتمند را بیشتر نموده است.

ایتالیا در پی تحقیق وسیع درباره ابزارهای هوش مصنوعی مختلف

گارانته یکی از فعال ترین سازمانهای حفاظت از داده های ملی در اوپا است که بر قانون حریم خصوصی داده های اروپا به نام GDPR نظارت می نمایند.

این آژانس نخستین سازمانی بود که چت بات هوش مصنوعی Replika را ممنوع، توسعه دهنده نرم افزار شناسایی چهره کلر ویو آ آی را جریمه و تیک تاک را در اروپا محدود کرد. بعلاوه گارانته در ماه مارس 2023 میلادی به طور موقت چت بات جی پی تی را ممنوع و تحقیقی بر نقض احتمالی قوانین حریم خصوصی شروع کرد.

آگوستینو گیلیا (یکی از اعضای هیات گارانته) در این باره می گوید: ما تصمیم داریم آنالیز وسیعی از اپلیکیشن های هوش مصنوعی ماشین یادگیری و مولدی انجام دهیم که به طور آنلاین در دسترس قرار دارند. ما می خواهیم بدانیم آیا این ابزارهای نو به موضوعات مرتبط با حفاظت از داده و پیروی از قانون حریم خصوصی توجه می نمایند یا خیر و بعلاوه در صورت احتیاج تحقیقاتی نو شروع می کنیم.

موفقیت چت جی پی تی شرکت های فناوری بزرگ از آلفابت (شرکت مادر گوگل) تا متا را وادار نموده نسخه های مخصوص خود از این فناوری را بسازند. در این میان قانونگذاران و دولت های سراسر دنیا مشغول بحث درباره قوانین نوی هستند که اجرای آنها ممکن است سال ها طول بکشد.

گیلیا در این باره می گوید: ما 3 دشمن هوش مصنوعی را آنالیز می کنیم زیرا می دانیم ابزارهای هوش مصنوعی به سرعت متحول می شوند. از سوی دیگر به کارشناسانی با پس زمینه فناوری مذکور احتیاج داریم تا در حفاظت از داده به ما یاری نمایند.

این اقدام نو ترین نمونه از اتکای بعضی رگولاتورها به قوانین فعلی برای کنترل فناوری است که احتمالا شیوه فعالیت جوامع و کسب و کارها را زیر و رو می نماید.

هیات گارانته شامل 4 عضو است که کارشناسان حقوقی است و به گفته گیلیا این سازمان 144 کارمند دارد که بسیار کمتر از تعداد پرسنل سازمان های مشابه در فرانسه، اسپانیا و انگلیس است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ایتالیا در پی تحقیق وسیع درباره ابزارهای هوش مصنوعی مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا در پی تحقیق وسیع درباره ابزارهای هوش مصنوعی مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید