چرا باید در تنظیم روشنایی مانیتور دقت کنیم؟

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، تنظیم روشنایی، وضوح تصویر، کنتراست و تنظیم رنگ صفحه نمایش مانیتور موجب می شود تا کاربر کیفیت های ذکر شده را بر اساس نیاز و کار مورد نظر خود تنظیم کرده و در نتیجه به کیفیت دلخواه خود برسد.

چرا باید در تنظیم روشنایی مانیتور دقت کنیم؟

به گزارش گروه بازرگانی وبلاگ کاتالوگ، تنظیم روشنایی، وضوح تصویر، کنتراست و تنظیم رنگ صفحه نمایش مانیتور موجب می شود تا کاربر کیفیت های ذکر شده را بر اساس نیاز و کار مورد نظر خود تنظیم کرده و در نتیجه به کیفیت دلخواه خود برسد؛ این موضوع از جنبه دیگری نیز اهمیت داشته و آن نیز حفظ سلامت چشم ها است؛ استفاده طولانی مدت از نمایشگرها موجب تضعیف بینایی شده و تنظیم میزان روشنایی مانیتورها در این فرایند تاثیرگذار خواهد بود.

انتخاب و خرید مانیتوری مناسب که در طراحی آن از صفحات محافظت کننده چشم استفاده شده باشد نیز به اندازه تنظیم میزان روشنایی آن در سلامت چشم ها موقع استفاده از مانیتور اهمیت دارد؛ با خرید مانیتور کامپیوتر مناسب از فروشگاه مقداد آی تی می توان از چشمان خود در برابر نور مضر مراقبت کرده و در ساعات طولانی، امکان استفاده از مانیتور را داشت.

همچنین اگر به دنبال خرید ساعت هوشمند و یا سایر کالاهای دیجیتال هستید، فروشگاه مقداد آی تی بهترین مرکز برای تهیه انواع محصولات دیجیتال با کمترین قیمت در بازار است. در ادامه مقاله دلایل تنظیم روشنایی مانیتور بیان شده و راه حل آن نیز به صورت کلی ذکر شده است.

افزایش کیفیت و وضوح صفحه نمایش

تنظیم نور و روشنایی صفحه نمایش در درجه اول به کیفیت و کارایی مانیتور کمک خواهد کرد. اگر میزان روشنایی مانیتور در سطح مناسبی باشد کاربر به راحتی می تواند تمامی جزییات را بر روی صفحه نمایش مشاهده کرده و در طول ساعت ها استفاده از مانیتور نیز دچار درد و یا خستگی نشود.

تنظیم درست روشنایی مانیتور به بالا رفتن وضوح تصویر و کیفیت رنگ ها نیز کمک کرده و تصاویر را به صورت دقیق تری به مخاطب نمایش می دهد. نور و روشنایی مانیتور در هر لحظه از شبانه روز و محیطی که در آن قرار گرفته است متغیر است.

بهتر است میزان روشنایی بر اساس ساعت روز و محیط اطراف تغییر کرده تا بتوان به حداکثر کاربری رسید؛ برای این منظور می توان از نرم افزارهایی مانند Adjust Laptop Brightness استفاده کنید.

محافظت بیشتر چشم ها در برابر نور نمایشگر

تنظیم روشنایی و میزان نور مانیتور به سلامت چشم ها کمک بسکمک کرده و عدم انجام این کار نیز می تواند متعاقبا موجب تضعیف بینایی و یا حتی سردردهای مزمن در افراد شود. با تنظیم نور نمایشگر می توان از آسیب های جدی به چشم ها جلوگیری کرد و مانع صدمات جبران ناپذیر به سلامتی انسان شد؛ این موضوع برای افرادی که که به صورت مستمر و در ساعات طولانی از مانیتور استفاده می کنند اهمیت بیشتری داشته و بهتر است این دسته از افراد به تنظیم روشنایی مانیتور خود توجه داشته باشند.

برای این منظور می توان از نرم افزار آیریس نیز استفاده کرد، این نرم افزار یک فیلتر آبی کمرنگ را به صفحه نمایش اضافه کرده و فیلتر موجب تنظیم تدریجی نور آبی شب و روز می شود، این موضوع به این معنی است که با استفاده طولانی مدت از مانیتور هیچ گونه سردرد و یا چشم دردی برای کاربر ایجاد نمی شود. همچنین این نرم افزار قابلیت تنظیم روشنایی مانیتور را بر اساس میزان نور اطراف داشته که این موضوع نیز از خستگی چشمان در برابر نور مانیتور جلوگیری می کند.

بیشتر شدن طول عمر مانیتور و مصرف بهینه انرژی

استفاده حداکثری از تمامی میزان روشنایی مانیتور به مرور زمان موجب تضعیف پیکسل های نمایشگر و کم شدن نور صفحه می شود. با تنظیم روشنایی مانیتور می توان باعث بیشتر شدن عمر دستگاه شده و از ضعیف شدن و یا خراب شدن نمایشگر و نور آن جلوگیری کرد. استفاده از میزان نور مناسب بر روی میزان مصرف انرژی دستگاه نیز تاثیر داشته و با تنظیم آن حد بهینه ای از انرژی مصرف خواهد شد.

در مانیتورهای کامپیوتر و یا لپ تاپ این موضوع بیشتر متوجه کاربران شده است، زیرا که در صورت بالا بردن میزان روشنایی نمایشگر، شارژ دستگاه سریع تر از حالت تنظیم شده مصرف شده و کاربر این موضوع را به وضوح تجربه می کند. در مانیتورهای بزرگتر مانند تلویزیون نیز این موضوع جریان داشته و استفاده حداکثری از روشنایی، مصرف برق دستگاه را تا حد بسکمک بالا می برد.

روش تنظیم روشنایی مانیتور

برای تنظیم نور صفحه مانیتور می توان از دو روش متفاوت عمل کرد. در روش اول با استفاده از تنظیمات پیش فرض موجود بر روی خود دستگاه می توان میزان روشنایی را کنترل کرد و در روش دوم با استفاده از نرم افزارهایی هوشمند این کار انجام می شود.

برای تنظیم نور نمایشگرهای کامپیوتر و لپ تاپ به صورت دستی تنها کافیست در بخش start عبارت power option تایپ کرده و در پنجره باز شده بر روی گزینه change plan settings کلیک کنید. در گام سوم عبارت change advanced power setting را انتخاب کرده و در پنجره باز شده زیر شاخه Display را باز کرده و گزینه plugged in را فعال کنید. در روش دوم نیز با نصب برنامه هایی که معرفی شدند می توان بر اساس دستورات برنامه و یا استفاده از تنظیمات پیش فرض آن ها، نور مانیتور را به صورت اصولی تنظیم کرد. در دیگر دستگاه ها مانند تلویزیون، روشنایی صفحه را تنها می توان از طریق تنظیمات موجود بر روی دستگاه کم و زیاد کرد؛ برای انجام این کار بهتر است به دفترچه راهنما تلویزیون و یا مانیتور مراجعه کرده و بر اساس دستورات موجود، روشنایی صفحه را تنظیم کنید.

انواع مدل های مختلف مانیتور را از مقداد آی تی تهیه کنید!

فروشگاه مقداد آی تی یکی از عرضه کنندگان بزرگ تمامی مدل های مانیتور کامپیوتر، مانیتور مخصوص بازی و کارهای گرافیکی در بازار محصولات دیجیتال است. با خرید مانیتور از مقداد آی تی می توان با پرداخت کمترین قیمت موجود در بازار محصولی کارآمد و با کیفیت را دریافت کرد.

قیمت لپ تاپ، ساعت هوشمند، گوشی، مانیتور، تبلت، دوربین عکاسی و سایر محصولات دیجیتال دیگر در فروشگاه مقداد آی تی متناسب تر از سایر فروشگاه ها بوده و بیشتر محصولات آن دارای تخفیف هایی اقتصادی است. با مراجعه به سایت و فروشگاه اینترنتی مقداد آی تی می توان از تخفیفات گسترده این فروشگاه استفاده کرده و محصولی با کیفیت و اصل با تخفیف های ویژه خریداری کرد. همچنین تمامی کالاهای موجود در این فروشگاه دارای کارت گارانتی و تضمین اصالت کالا است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "چرا باید در تنظیم روشنایی مانیتور دقت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید در تنظیم روشنایی مانیتور دقت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید