شروع فعالیت تیم ارزیابی و طراحی مرمتی مسجد جامع ساری

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از فعالیت بهترین تیم ارزیابی، طراحی و نظارت برای مرمت و بازآفرینی مسجد جامع ساری اطلاع داد.

شروع فعالیت تیم ارزیابی و طراحی مرمتی مسجد جامع ساری

به گزارش وبلاگ کاتالوگ به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی استان روز گذشته 30 تیر 97 در گفت وگوی تلویزیونی برنامه ترازو شبکه مازندران با اشاره به حادثه آتش سوزی مسجد جامع ساری اضافه نمود: پس از آتش سوزی مسجد بلافاصله بهترین تیم برای ارزیابی، طراحی و نظارت مشغول فعالیت شدند و ما قصد داریم بنای تاریخی مسجد را حفظ کنیم و مدیریت یکپارچه سبب می گردد تا متولی اصلی تکلیفش روشن گردد.

او با اشاره به اینکه شهرداری بنا دارد مسجد زیبایی را بسازد گفت: ما نمی توانیم ارزش های فرهنگی و تاریخی را نادیده بگیریم و شهرداری باید به ضوابط میراثی توجه کند.

فرزانه توضیح داد: در مسجد جامع باید به فرهنگ و تاریخ ببالیم و اکنون خیلی ها نگران هستند که در بازسازی مسجد جامع چه اتفاقی قرار است رخ دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به آسیب حریق به شبستان جنوبی و دیوار شبستان ها اشاره نمود و گفت: در زمینه سیستم گرمایشی و سرمایشی باید از سیستم هوشمند استفاده گردد.

فرزانه مرمت و استحکام بخشی دیواره ها، اجرای طاق و بازسازی مناره ها، اجرای پوشش چوبی سقف،اجرای پوشش بام و اجرای سیستم سرمایشی و گرمایشی را از جمله موراد مهم در بازسازی مسجد جامع اعلام کرد.

منبع: میراث آریا

به "شروع فعالیت تیم ارزیابی و طراحی مرمتی مسجد جامع ساری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فعالیت تیم ارزیابی و طراحی مرمتی مسجد جامع ساری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید