تور یونان؛ بازدید از پنج جاذبه گردشگری مهم آتن

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، نام یونان در تمام دنیا یادآور هنر، فرهنگ، تمدن، تاریخ و فلسفه است. بدون شک یونان مهد فلسفه است و ریشه تمام مکاتب ادبی به نوعی به این کشور باز می شود. از ارسطو و سقراط تا اساطیر بزرگی چون زئوس همه تاریخ و تمدن و فرهنگ این کشور بزرگ را تشکیل داده اند. شاید این روزها اقتصاد این کشور حال خوبی نداشته باشد اما هنوز یکی از بزرگترین قطب های فرهنگی دنیا محسوب می شود. آتن بی شک نماد یونان است و زیبایی ها و جاذبه های گردشگری یونان مهم ترین قسمت تور یونان تشکیل می دهند. در این نوشته به معرفی اجمالی پنج جاذبه گردشگری شهر آتن می پردازیم.

تور یونان؛ بازدید از پنج جاذبه گردشگری مهم آتن

آکروپولیس؛ نماد یونان

در هر جای جهان یونان را به آکروپولیس می شناسند. تقریبا غیرممکن است که شما به یونان سفر کنید و از آکروپلیس دیدن نکنید. این سازه استثنایی متشکل از سه معبد بزرگ است که در دل شهر مدرن آتن قرار گرفته اند.

معتبرترین معبد بین آنها معبد پارتنون است که 58 ستون دارد. این سازه باستانی در نزدیکی سایر اماکن مهم تاریخی آتن از جله معبد زئوس واقع شده است.

سازه زئوس

سازه زئوس بزرگترین سازه معماری در یونان است. بالغ بر 7 هزار سال زمان برای ساختن این سازی عظیم گذاشته شده است. از سال 515 قبل از میلاد تا 175 بعد از میلاد ساختن این سازه با توف های کوتاه و بلند در فرآیند ساخت و ساز بالاخره بعد از مدتی طولانی به یادواره زئوس تبدیل شد. این روزها از 104 ستون عظیم این سازه فقط 15 تا باقی مانده است.

اگر دوست دارید درباره تورهای اکراین و اتریش اطلاعاتی داشته باشید از لینک های زیر استفاده کنید. اتریش و اکراین دو کشور بسیار پربازدید در قاره اروپا هستند و در سال های اخیر تعداد گردشگران ایرانی که به این دو کشور سفر می کنند بسیار بیشتر شده است:

    • تور اتریش: https://www.karvanik.ir/fa/tour-archive/austria

    • تور کیف (اکراین): https://www.karvanik.ir/fa/tour-archive/ukraine-kiev

منطقه پلاکا

علاوه بر خرابه های باقی مانده از تاریخ یونان در دل آتن چیزهای بیشتری برای لذت بردن پیدا خواهید کرد. اگر به تاریخ رم و فرهنگ رومی ها علاقه دارید، بازدید از منطقه پلاکا را به شما پیشنهاد می کنیم. پلاکا در نزدیکی آکروپلیس واقع شده است و محله ای شامل کافه های متعدد، درختان بلند و کهنسال و کوچه های تنگ و رنگارنگ است.

در این منطقه پلانکا در آتن می توانید به صحبت با محلی ها بپردازید و غذاهای خوشمزه میل کنید.

پارتنون

اگر به آکروپلیس رفته باشید حتما سازه پارتنون را دیده اید. این سازه در همه جای جهان به نام آتن و یونان شناخته می شود. پارتنون در سال 438 قبل از میلاد مسیح ساخته شده است و ظرافت و جزئیات بسیار زیادی که دارد چشم همگان را به خود خیره می کند.

ساعت ها می توان درباره معماری این بنای بزرگ حرف زد، معماری با شکوه بنای پارتنون بی نظیر شما را به وجد خواهد آورد.

منبع: جاده های سبز

به "تور یونان؛ بازدید از پنج جاذبه گردشگری مهم آتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان؛ بازدید از پنج جاذبه گردشگری مهم آتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید