آمار فوتی های سیل اخیر به 76 نفر رسید

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، تازه ترین آمار ها از شمار جانباختگان و حادثه دیدگان سیل اخیر حاکی از مرگ 76 تن و امدادرسانی به بیش از61 هزار نفر در 25 استان کشور است.

آمار فوتی های سیل اخیر به 76 نفر رسید

به گزارش ایسنا، درپی بارش های شدید باران در نقاط مختلف شاهد جاری شدن سیل و وقوع آبگرفتگی در این منطقه ها بودیم، بارش هایی که در بعضی از نقاط نظیر فیروزکوه، امام زاده داوود (ع)، یزد، رفسنجان و ... خسارات جانی و اقتصادی زیادی برجای گذاشته است.

محمد حسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که به استان چهارمحال و بختیاری سفر نموده، اظهارکرد: امروز برای بازدید از منطقه ها سیل زده و اطلاع از آخرین فرایند امدادرسانی به استان چهارمحال و بختیاری سفر کردم. در جریان این سفر با استاندار و دیگر مسئولان و مقامات محلی نیز ملاقات و تبادل نظر هایی اجرا شده و آخرین شرایط امدادرسانی در این استان ارائه شد. بنا شد تا طبق دستور ریاست محترم جمهوری به سرعت نسبت به جبران خسارات و حمایت از آسیب دیدگان اقدام گردد.

وی بعلاوه درباره آمار جانباختگان سیل در کشور نیز گفت: شمار جانباختگان سیل و آبگرفتگی در کشور برابر تازه ترین گزارش های دریافتی، 76 نفر است. اجساد این افراد به پزشکی قانونی منتقل شده و آنالیز اولیه حاکی از مرگ آن ها در پی سیل است و تحقیقات ثانویه و تکمیلی نیز در حال اجرا است. بعلاوه 16 نفر نیز مفقود هستند که جستجو برای یافتن آنان ادامه دارد.

امدادرسانی به بیش از 61 هزار نفر در سیل

مهدی ولیپور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز به تشریح آخرین شرایط خدمات ارائه شده از سوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سیل اخیر پرداخت و گفت: از ابتدای مردادماه تا کنون 6500 امدادگر در 1500 تیم عملیاتی در جریان امدادرسانی به سیل در 25 استان کشور فعالیت داشتند. در این ماموریت ها 1200 دستگاه خودرو و 15 ففرایند بالگرد نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه عملیات امدادونجات در 1669 نقطه متاثر از سیل اجرا شده است، گفت: 167 شهرستان، 130 شهر، 1386 روستا و 153 محور مواصلاتی تحت سیل و آبگرفتگی قرار داشتند که عملیات امدادی در آن ها از سوی هلال احمر اجرا شده است. در جریان این عملیات ها به 61 هزار و 127 نفر امدادرسانی شده و 8585 نفر اسکان اضطراری داده شدند. بعلاوه 3018 نفر نیز به نقاط امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه خدمات هلال احمر در 25 استان متاثر از سیل ادامه دارد، گفت: این ماموریت ها به ویژه در استان های فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، تهران، کهگیلویه و بویر احمد و لرستان ادامه دارد.

منبع: فرارو

به "آمار فوتی های سیل اخیر به 76 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار فوتی های سیل اخیر به 76 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید