اضافه شدن بخش تازه به سامانه شفافیت شهرداری؛ مقاومت کنندگان در برابر شفافیت تغییر کنند

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، تهران (پانا) - رئیس کمیته شفافیت و شهرهوشمندسازی شورای شهر تهران از اضافه شدن بخش جدیدی به سامانه شفافیت خبر داد که اطلاعات شهرداری برای شهروندان، ساده سازی می شود و تاکید کرد کسانی که در برابر بارگذاری اطلاعات مقاومت می کنند باید تغییر کنند.

اضافه شدن بخش تازه به سامانه شفافیت شهرداری؛ مقاومت کنندگان در برابر شفافیت تغییر کنند

احمد صادقی در گفت وگو با پانا با اشاره اینکه در سامانه شفافیت برخی گزارش ها آنقدر تخصصی است که مردم متوجه اطلاعات آن نمی شوند، گفت: دنبال این هستیم که شهروندان گزارشی که می خوانند ساده و بدون پیچیدگی باشد تا هر شهروندی که به این سامانه مراجعه می کند، بدانند کلیه فرایندهایی که در شهرداری تهران اتفاق می افتد به چه درد شهر می خورد و پول هایی که از شهروندان گرفته شده در کجا هزینه شده است. برخی اوقات گزارش ها آنقدر فنی و سخت است که مردم متوجه نمی شوند این گزارش ها به چه درد می خورد.

وی در پاسخ به این پرسش که مخاطب این گزارش ها فقط شهروندان نیستند و متخصصان، رقبای پیمانکاران، کارکنان شهرداری، رسانه ها و... هم از اطلاعات این سامانه برای کشف تخلفات استفاده می کنند، گفت: حذف اطلاعات در سامانه شفافیت نداریم. آن چه در قانون معین شده در این سامانه بارگذاری می شود و موظف هستیم بارگذاری این اطلاعات و به روز رسانی آن را پیگیری کنیم. این بخش ساده سازی برای گزارش به مردم، بخشی است که باید به سامانه اضافه شود و این که مردم بدانند درآمدهای شهرداری کجا و چگونه هزینه می شود.

صادقی درخصوص اینکه قرار بود اطلاعات سامانه شفافیت عمیق تر و کامل تر شود اما تا به امروز این اتفاق نیفتاده است، گفت: به روز رسانی اتفاق نیفتاده است و تا به امروز چند بار هم این موضوع را به شهرداری تهران تذکر داده ام و باز هم تذکر می دهم که این اطلاعات باید به روز شود. همچنین برخی اطلاعات به صورت آفلاین گزارش می شود و به طور مثال هنوز اطلاعات افرادی که بیش از سه ماه است از سازمانی رفته اند در سامانه وجود دارد در حالی که این اطلاعات باید به صورت آنلاین به روز رسانی شود و درحال پیگیری آن هستیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص سخنان وزیر کشور درخصوص فسادزدایی در شهرداری ها گفت: به این سخنان که فساد را مختص به شهرداری می کنند انتقاد داریم این ظلم به شهرداری و بدنه شهرداری هاست. فساد همه جا وجود دارد و می تواند وجود داشته باشد، همان طور که کار خوب همه جا می تواند باشد.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند با تاکید بر اینکه شهرداری تهران در مبارزه با فساد پیشگام بوده است و دستورالعمل هایی که سازمان بازرسی داده تاییدکننده این تلاش هاست، گفت: باید تلاش کنیم همه امورات در شهرداری بر اساس ضوابط و مقرارت انجام شود.

وی در پاسخ به این پرسش که مهم ترین گام در برابر مبارزه با فساد شفافیت است که شهرداری در برابر آن دست کم در سامانه شفافیت مقاومت می کند، گفت: تیمی که در برابر شفافیت و بارگذاری اطلاعات در سامانه شفافیت مقاومت می کند حتما باید عوض شود و افراد نو موظف هستند این کار را به صورت آنلاین انجام دهند.

صادقی تاکید کرد: برای مبارزه با فساد باید ساختارها هوشمند و اطلاعات شفاف شود. با این دو کار بسیاری از گلوگاه های فساد از بین می رود و نظرات و تصمیم گیری های شخصی از بین می رود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اضافه شدن بخش تازه به سامانه شفافیت شهرداری؛ مقاومت کنندگان در برابر شفافیت تغییر کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اضافه شدن بخش تازه به سامانه شفافیت شهرداری؛ مقاومت کنندگان در برابر شفافیت تغییر کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید