اعتراض پرسپولیس به محرومیت 6 ماهه عیسی آل کثیر

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، خبرگزاری خبرنگاران- مسئولان باشگاه پرسپولیس به دلیل محرومیت شش ماهه آل کثیر به AFC اعتراض کردند.

اعتراض پرسپولیس به محرومیت 6 ماهه عیسی آل کثیر

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، AFC از محرومیت 6 ماهه عیسی آل کثیر از هرگونه فعالیت ورزشی اطلاع داد. این حکم AFC با اعتراض پرسپولیسی ها رو به رو شد. کمیته انضباطی AFC عیسی آل کثیر، مهاجم پرسپولیس را به دلیل نقض قانون 58.1 انضباطی برای مدت 6 ماه از هر گونه فعالیت ورزشی محروم کرد. این محرومیت آل کثیر به دلیل شادی بعد از گل با پاختاکور که حرکتی نژاد پرستانه اطلاق شد. همچنین این بازیکن 10 هزار دلار جریمه نقدی شد.

از اردوی پرسپولیس خبر می رسد بازیکنان و اعضای کادرفنی پرسپولیس پس از شنیدن این رای شوک زده شده و محرومیت بهترین گلزن تیم شان سبب غافلگیری آنها شده است. هرچند غیبت وی برای پرسپولیسی ها در بازی امروز قطعی به نظر می رسد اما مسئولان تیم پرسپولیس و افشین پیروانی بلافاصله نامه ای را تنظیم نموده و به محرومیت سنگین آل کثیر معترض شدند.

عیسی آل کثیر به دلیل شادی بعد از گل خود مقابل پاختاکور ازبکستان، شش ماه از همراهی پرسپولیس محروم شد. این شادی گل که قراری بین عیسی آل کثیر و برادرزاده اش بوده را کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا نژادپرستانه دانسته است. AFC مدعی است با قانونی 58.1 عیسی آل کثیر را شش ماه محروم نموده است اما این قانون چیست؟

قانون 58.1 لیگ قهرمانان آسیا

هر گونه اقدام بی انضباطی یا خشونت آمیز در استادیوم، فارغ از این که در رختکن، زمین بازی، زمین تمرین یا هر جای دیگر در محل برگزاری یک مسابقه باشد، به کمیته انضباطی و اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا ارجاع می گردد.

حداقل در این بند از قانون هیچ اشاره ای به مدت زمان محرومیت نشده و تنها ارجاع به کمیته انضباطی AFC مطرح است. در فوتبال ایران اکثرا می دانند این شادی بعد از گل که نژادپرستانه یا خشونت آمیز برداشت شده، قراری بین عیسی آل کثیر و برادرزاده اوست و عیسی مدت ها است که اینطور گلش را جشن می گیرد. با این اوصاف تعیین است که چنین حکمی پیش از بازی با نماینده عربستان آن هم کمتر از سه ساعت مانده به بازی، ریشه در ضعف فوتبال ایران و نداشتن نفوذ در AFC دارد!

پرسپولیس و النصر عربستان از ساعت 18:30 امشب (شنبه)، در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا و در استادیوم جاسم بن حمد دوحه، به مصاف هم می فرایند. اعضای تیم پرسپولیس در حالی هتل تیم را به سمت استادیوم جاسم بن حمد ترک کردند که عیسی آل کثیر سرخپوشان را بدرقه کرد. آل کثیر با حکم کمیته انضباطی AFC به مدت شش ماه حق فعالیت فوتبالی ندارد و نمی تواند مقابل النصر هم به میدان برود.

این محرومیت آل کثیر به دلیل شادی بعد از گل با پاختاکور بود که به اشتباه از سوی AFC حرکتی نژاد پرستانه تلقی شد. همچنین این بازیکن 10 هزار دلار جریمه نقدی شده است. آل کثیر این شادی گل را بارها در جریان بازی های لیگ برتر ایران هم انجام داده بود. این بدترین خبر برای پرسپولیس در آستانه بازی حساس مقابل النصر عربستان است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "اعتراض پرسپولیس به محرومیت 6 ماهه عیسی آل کثیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض پرسپولیس به محرومیت 6 ماهه عیسی آل کثیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید