ال جی در سال 2020؛ فرارسیدن زمان تغییر

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، بخش موبایل ال جی در سال 2018 گوشی های مناسبی مانند G7 و V40 مجهز به دوربین سه گانه را روانه بازار کرد که البته هیچ کدام از آن ها نتوانستند شرایط اقتصادی ناامیدکننده این بخش از شرکت ال جی را تغییر بدهند. در سال 2019 هم شاهد ارائه پرچم دارانی مانند G8 و نخستین گوشی 5G این شرکت به نام V50 بودیم که آن ها هم در برابر محصولات رقیب فروش قابل توجهی نداشتند. در همین زمینه می توانیم به پرچم دار G8X هم اشاره کنیم که همان G8 بدون دوربین ToF محسوب می گردد و با کیس مخصوص، نمایشگر ثانویه ارائه می نماید و ضمناً از باتری بزرگ تری بهره می برد. در این مطلب این سوال را مطرح می کنیم که آیا بخش موبایل ال جی در سال 2020 بالاخره می تواند شرایط خود را بهبود ببخشد یا همین فرایند ناامیدکننده ادامه پیدا می نماید؟

ال جی در سال 2020؛ فرارسیدن زمان تغییر

مروری بر عملکرد ال جی در سال 2019

بخش موبایل ال جی در نخستین سه ماهه 2019 گزارش اقتصادی ناامیدنماینده ای را منتشر کرد که طبق آن فروش گوشی ها نسبت به سال قبلی حدود 30 درصد کاهش یافته است. این شرکت برای دلیل این عملکرد ضعیف به کاهش فروش گوشی های هوشمند و توسعه برندهای چینی اشاره نمود ولی بخش موبایل ال جی چند سالی است که برای توجیه عملکرد ناامیدنماینده خود حرف های مشابهی را مطرح می نماید.

اوضاع برای بخش موبایل ال جی در باقی سال هم بهبود چندانی نیافت زیرا در فصل های اقتصادی دیگر هم گزارش های مشابهی منتشر شد. در این گزارش ها هم مطابق معمول انواع و اقسام دلایل برای کاهش فروش گوشی های این شرکت ذکر شده است. اما در بین این دلایل معمولا این موضوع که کاربران نسبت به گذشته کمتر گوشی می خرند، مرتباً تکرار می گردد.

در این میان، بخش موبایل ال جی با کاهش هزینه ها و سازمان دهی مجدد کوشش نموده که اوضاع خود را بهبود ببخشد. در بین این اقدامات می توانیم به بسته شدن یک کارخانه فراوریی در کره جنوبی و انتقال خط فراوری به ویتنام اشاره کنیم.

با وجود اقدامات مربوط به کاهش میزان ضررها، کاملا معین است که آمار فروش حداقل باید مبلغ معینی را برای این شرکت به ارمغان بیاورد تا این اقدامات مربوط به کاهش ضرر و زیان ها مثمر ثمر واقع شوند. به عبارتی دیگر ال جی برای ادامه حضور در بازار گوشی های هوشمند باید هرچه زودتر گوشی بسیار موفقی را روانه بازار کند.

محصولات ارائه شده در سال 2019

ال جی در سال 2016 گوشی G5 را عرضه کرد که اصلا نتوانست توجه گسترده کاربران را جلب کند و این شرکت سه سال بعد در سال 2019 هم بار دیگر تصمیم گرفت گوشی صرفا پر زرق وبرق G8 را روانه بازار کند. این گوشی در پنل جلویی از دوربین ToF بهره می برد تا بتواند قابلیت هایی را امکان پذیر کند. گوگل به جای معرفی قابلیت سیستم تشخیص چهره سه بعدی، تصمیم گرفت معینه تشخیص کف دست و حرکات دست را برای کاربران ارائه کند.

برای آنلاک کردن گوشی، کاربران می توانند کف دست خود را روبروی این سنسور بگیرند تا الگوی رگ های دست کاربر شناسایی گردد. قابلیت Air Motion هم قرار بود تعامل بدون لمس را امکان پذیر کند. اما در این میان، هیچ کدام از این دو قابلیت G8 طبق نقد و آنالیز های اجرا شده عملکرد قابل توجهی ندارند.

ارائه این ویژگی های بی اهمیت و بی فایده تنها دلیل شکست این پرچم دار نیستند اما در هر صورت نمی توان تأثیر آن ها را نادیده گرفت. این شرکت در کنار G8 از نخستین گوشی 5G خود به نام V50 رونمایی کرد که برای آن یک کیس مخصوص هم معرفی گردید که استفاده از نمایشگر ثانویه را امکان پذیر می نماید. در نمایشگاه IFA 2019 هم شاهد معرفی G8X بودیم که تفاوت آن با G8 اصلی در کنار گذاشتن دوربین ToF از پنل جلویی و بهره گیری از باتری بزرگ تر است؛ ضمناً برای این گوشی هم یک کیس مخصوص نمایشگر ثانویه ارائه شده است.

البته همین که ال جی در این زمینه نوآوری هایی را عملی می نماید باید مورد تشویق قرار بگیرد زیرا یک ویژگی جذاب و پرسروصدا هم می تواند گوشی موردنظر را به موفقیت برساند. در هر صورت با وجود اینکه این شرکت هر ساله پرچم داران استانداردی را عرضه می نماید، اما به نظر می رسد با قرار دریافت لوگوی ال جی بر روی آن ها، دیگر کمتر کسی به این گوشی ها توجه نشان می دهد. ضمناً باید به کیفیت دوربین هم اشاره کنیم که به یکی از مهم ترین فاکتورهای گوشی های امروزی بدل شده و گوشی های ال جی در این زمینه حرف زیادی برای گفتن ندارند.

از دیگر اقدامات قابل توجه بخش موبایل ال جی می توانیم به معرفی سری W اشاره کنیم که مربوط به گوشی های مقرون به صرفه است. این گوشی ها با داشتن دوربین دوگانه یا سه گانه و باتری های بزرگ، با قیمت مناسبی روانه بازار شده اند. در حقیقت، این شرکت گزارش داده که آمار فروش این گوشی ها در هند بهتر از حد انتظار بوده است.

پیش بینی عملکرد بخش موبایل ال جی در سال 2020

اگر هواوی طی سال جدید نتواند از سرویس های گوگل استفاده کند، دیگر مقصر اصلی کاهش فروش گوشی های ال جی در سال 2020 خود این شرکت خواهد بود و نمی تواند عوامل دیگری را به عنوان مقصر مطرح کند. با توجه به شواهد موجود، به نظر نمی رسد مشکل تحریم های آمریکا علیه هواوی به این زودی ها رفع گردد و انتظار می رود سری هواوی P40 هم به جای سرویس های گوگل با سرویس های جایگزین شرکت هواوی معرفی خواهند شد. در همین زمینه می توانیم به هواوی میت 30 اشاره کنیم که به دلیل این مشکل، چندین اپراتور مخابراتی در سرتاسر دنیا تصمیم دریافتد آن را ارائه ننمایند. در چنین شرایطی، ال جی در سال 2020 با ارائه پرچم داران جذاب و جلب توجه اپراتورهای مخابراتی می تواند گوشی های خود را به طور گسترده تری در کشورهای مختلف عرضه کند.

به غیر از V60 که احتمالا مهم ترین پرچم دار ال جی در سال 2020 خواهد بود، این شرکت مدتی قبل اظهار داشت که گوشی های سری G تا اطلاع ثانوی فقط از فناوری 4G پشتیبانی خواهند کرد. اما حالا که نسل جدید تراشه پرچم دار کوالکام و تراشه های میان رده این شرکت این قابلیت را به صورت پیش فرض ارائه می دهند، احتمالا گوشی های سری G یا از 5G پشتیبانی می نمایند یا اینکه در سال 2020 با تراشه های ضعیف تری معرفی خواهند شد.

البته با توجه به شرایط فعلی بازار گوشی های هوشمند، ال جی برای حضور بیشتر در این بازار بهتر است که فقط به گوشی های پرچم دار توجه نشان ندهد. طبق گزارش های منتشر شده، در بازار آمریکا و دیگر مناطق دنیا محبوبیت گوشی های میان رده روزبه روز افزایش پیدا می نماید. در همین زمینه می توانیم به گزارش شرکت تحقیقاتی Counterpoint اشاره کنیم که طبق آن در سه ماهه سوم 2019 از بین 10 گوشی پرفروش، 3 گوشی سری گلکسی A سامسونگ دیده می گردد. به همین خاطر ال جی در سال 2020 باید توجه بسیار بیشتری به گوشی های پرچم دار مقرون به صرفه و میان رده های جذاب نشان بدهد.

شرکت ال جی در سال 2019 با وجود سروصداهای گوشی های تاشو، تصمیم گرفت در این زمینه وارد عمل نگردد که با توجه به مسائل ایجاد شده برای گوشی های تاشو، به نظر می رسد چنین تصمیمی عاقلانه بوده است. اما از آنجایی که این نوع گوشی های پتانسیل زیادی برای موفقیت دارند، اگر ال جی در سال 2020 از چنین گوشی هوشمندی رونمایی نکند این پیغام را مخابره می نماید که شرکت مذکور در زمینه فناوری های نوین حرف زیادی برای گفتن ندارد. به خصوص باید به این نکته هم اشاره کنیم که این شرکت از قابلیت فراوری پنل های اولد پلاستیکی انعطاف پذیر بهره می برد.

در هر صورت بخش موبایل ال جی بعد از پشت سر گذاشتن عملکرد ضعیف اقتصادی در چند سال گذشته، به نظر می رسد سال 2020 آخرین شانس این بخش برای موفقیت خواهد بود. اگرچه کمپانی ال جی به صورت کلی کمپانی موفقی است و در دیگر زمینه ها مشکل خاصی ندارد، اما به هر حال در صورت ادامه پیدا کردن فرایند فعلی، مدیران ارشد این شرکت احتمالا تصمیم می گیرند با تعطیلی بخش موبایل به طور کامل از این بازار خارج شوند.

مروری بر 5 مورد از نوآوری های گوشی های ال جی

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "ال جی در سال 2020؛ فرارسیدن زمان تغییر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ال جی در سال 2020؛ فرارسیدن زمان تغییر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید