اپسیلون؛ خودرویی که مقدار پیتزا و اسپاگتی محبوب است!

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، شاید با این مشخصات، اپسیلون گزینه چندان جذابی برای لذت رانندگی به نظر نرسد اما جالب است بدانید این خودروی کوچک در سال 2022 رکورد دوم پرفروش ترین خودرو در ایتالیا را به خود اختصاص داد...

اپسیلون؛ خودرویی که مقدار پیتزا و اسپاگتی محبوب است!

وبلاگ کاتالوگ - اپسیلون غیر از الفبای یونانی و ریاضیات، یکی از قدیمی ترین نام های ثبت شده در صنعت بین المللی خودرو محسوب می گردد! لانچیا در فاصله سال های 1911 تا 1912 محصولی را فراوری کرد که نام اپسیلون برای آن در نظر گرفته شد.

اپسیلون به دنیا آمد

در دهه 90 میلادی، استفاده مجدد از برند اپسیلون مورد توجه مقامات لانچیا نهاده شد و تا به امروز نیز شاهد تداوم فراوری در خانواده اپسیلون هستیم که اگر بخواهیم دقیق تر اشاره کنیم، می گردد فیس لیفت دوم در نسل سوم.

در ادامه کوشش لانچیا برای بازسازی گذشته پیروز خود، تازهترین مدل اپسیلون معرفی شده که همراه خود کد رنگ اختصاصی و بسیار زیبایی از سبز را نیز معرفی می نماید. اپسیلون هاچ بک در فضای داخل کابین نیز تریم های تازهی را ارائه نموده که استفاده از آبی مجذوب کننده برای کنسول اصلی جلو و پنل درب ها مجذوب کننده ترین بخش آن است.

از نمایشگر 7 اینچی برای تنظیمات سیستم تفریح استفاده شده و بعلاوه پشتیبانی بی سیم از اپل کارپلی و اندروید اوتو برای آن در نظر گرفته شده است. در کنسول مرکزی، شارژر بی سیم نیز فعال است. در پوشش صندلی ها از ترکیب جالبی استفاده شده که حدود 10 درصد آن را پلاستیک بازیافتی اقیانوسی تشکیل می دهد.

خودروسازی وقتی خاص و متفاوت باشد!/ کیفیت مثال زدنی خط فراوری کاسینو (+فیلم و عکس)

لانچیا هییِنا زاگاتو؛ خودرویی که فقط 25 دستگاه از آن فراوری شد! (+تصاویر)

لانچیا اپسیلون از پیشرانه هیبرید ملایم 1 لیتری 3 سیلندر استفاده می نماید که خروجی آن برابر با 68 اسب بخار(گشتاور 93 نیوتن متر) است. در اطلاعات منتشره به یک تریم گازسوز ال پی جی نیز اشاره شده است.

اطلاعات رسمی مصرف سوخت مدل تازه در دسترس نیست اما به مصرف میانه 5 لیتر در 100 کیلومتر رانندگی اشاره شده است. ظرفیت باک بنزین 40 لیتر است.

بیشینه سرعت 160 کیلومتر و شاخص صفر تا 100 آن برابر با 14.2 ثانیه است.

لانچیا اپسیلون

شاید با این معینات، اپسیلون گزینه چندان مجذوب کنندهی برای لذت رانندگی به نظر نرسد اما جالب است بدانید این خودروی کوچک در سال 2022 رکورد دوم پرفروش ترین خودرو در ایتالیا را به خود اختصاص داد.

لانچیا چشم اندازی 10 ساله را برای مجموعه خود ترسیم نموده که از سال 2024 شروع می گردد و هدف از آن، دستیابی به آینده ای پیروز در بازار جهانی است. اپسیلون نیز بخشی از همین چشم میزان است اما نسل بعدی آن(چهارم) قطعا با پیشرانه الکتریکی معرفی خواهد شد.

تصور این خودروی کوچک و زیبا با قلب الکتریکی موجب می گردد تا مجذوب کنندهیت های آن به مراتب افزایش یابد.

لانچیا در نظر دارد تا سال 2028 تمام خطوط فراوری خود را به محصولات الکتریکی اختصاص دهد.

مدل قبلی اپسیلون حدود 15 هزار دلار قیمت داشت اما عدد دقیق اپسیلون سال هنوز معین نیست و احتمالا حدود همین 15 هزار دلار باشد.

منبع: عصر ایران

به "اپسیلون؛ خودرویی که مقدار پیتزا و اسپاگتی محبوب است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپسیلون؛ خودرویی که مقدار پیتزا و اسپاگتی محبوب است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید