تأخیر در تشخیص سرطان دلیل مرگ زنان

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، نتایج یک آنالیز جدید حاکی از آن است هزاران زن به دلیل تأخیر در تشخیص سرطان تخمدان، در معرض مرگ در اثر این بیماری قرار دارند.

تأخیر در تشخیص سرطان دلیل مرگ زنان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ کاتالوگ به نقل از دیلی میل، هزاران زن به دلیل تأخیر در تشخیص سرطان تخمدان، در معرض مرگ در اثر این بیماری قرار دارند.

گزارش موسسه Target Ovarian Cancer می گوید بعضی از پزشکان و زنان نمی دانند دقیقا باید کدام علائم را برای این بیماری جست و جو نمایند.

سرطان تخمدان نوعی از سرطان است که از تخمدان شروع می گردد؛ این بیماری منجر به ایجاد سلول های غیرعادی می گردد که توانایی حمله یا گسترش به دیگر بخش های بدن را دارند.

ممکن است در شروع این فرایند علائم مبهم یا غیرآشکار باشند، اما با پیشرفت سرطان احتمال بروز علائم بیشتر گردد؛ علائم می توانند شامل نفخ، درد لگن، تورم شکم باشند؛نواحی که احتمال گسترش سرطان به آنها وجود دارد شامل دیواره شکم، غدد لنفاوی، ریه ها، و کبد می گردد.

به گفته کارشناسان علمی، مبتلا به این بیماری با تشخیص زودرس بیش از 90 درصد احتمال زنده ماندن دارد؛ براساس داده های موجود در سال 2012، بیش از 239 هزار زن در سطح جهان به سرطان تخمدان مبتلا شدند که 152 هزار مورد تلفات به همراه داشت.

طبق این آمار، این بیماری به عنوان هفتمین نوع رایج سرطان و هشتمین عامل مرگ ناشی از سرطان در زنان شناخته شده است. این بیماری نسبت به آفریقا و آسیا، در آمریکای شمالی و اروپا رایج تر است.

کارشناسان باور دارند از هر 5 زن مبتلا یک نفر دیر تشخیص داده می گردد و همین موضوع منجر به آمار بالای مرگ و میر میان زنان مبتلا به سرطان تخمدان شده است.

سرطان تخمدان پنجمین سرطان شایع در بین زنان انگلیس است که سالانه 7 هزار و 500 مورد تشخیص داده می گردد و در نتیجه 4 هزار و 400 نفر از جهان می فرایند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "تأخیر در تشخیص سرطان دلیل مرگ زنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأخیر در تشخیص سرطان دلیل مرگ زنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید