چرا نیش مار خدنگ را نمی کشد؟ ، نبرد نفس گیر با مامبای سیاه ، عکس

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، خدنگ (Mongoose) از معدود جانورانی است که مشتاقانه به نبرد مارها می رود و از چشیدن طعم نیش زهرآگین شان باکی ندارد.

چرا نیش مار خدنگ را نمی کشد؟ ، نبرد نفس گیر با مامبای سیاه ، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ کاتالوگ، خدنگ (Mongoose) پستانداری گوشتخوار است که 23 گونه از آن در جنوب اروپا، آفریقا و آسیا یافت می گردد. گونه های مختلف این جانور بانمک با بدن کشیده، گوش های گرد کوچک و پاهای کوتاه بین 350 گرم تا 5 کیلوگرم وزن دارند.

این شکارچی کوچک از معدود پستانداران دنیا است که با یک جهش ژنتیکی در گیرنده استیل کولین نیکوتین مقابل زهر فلج کننده عصبی مقاوم شده اند. گیرنده های استیل کولین در سیستم عصبی آن ها به گونه ای شکل گرفته که غیرممکن است زهرهای عصبی مارها به آن بچسبد.

بیشتر بخوانید:

  • لقمه بزرگ در گلوی پرنده شکارچی گیر کرد / عکس

  • معجزه تسلا؛ نجات معجزه آسای جان 4 سرنشین که از دره پایین افتادند/ عکس

  • سرانجام غم انگیز شاهکار مهندسی روس ها در ساخت هواپیمای سوپرسونیک / عکس

ماجرای مصون بودن خدنگ ها مقابل نیش مار را از قدیم می دانستند و در بعضی نقاط دنیا معرکه گیران نبرد مار و خدنگ را ترتیب می دادند تا مردم را به دیدن بکشانند.

حالا در تصویری که به تازگی در فضای مجازی پربازدید شده است، حمله بی پروای خدنگ را به یک مار مامبای سیاه می بینیم که از زهرآگین ترین مارهای دنیا است نامش تن هر جنبده ای را می لرزاند.

تنها یک گزیدگی به وسیله این مار می تواند موجب فلج شدن شخص و سپس از کار افتادن دستگاه تنفسی گردد و حداکثر تا 20 دقیقه فرد را به کام مرگ ببرد. البته خدنگ داستان دیگری دارد و آنطور که از عکس ها و البته روایت عکاس که راهنمای طبیعت گردی است، برمی آید در نهایت معین نشد که مار قربانی حمله خدنگ شد یا خیر.

در حدود نیم ساعتی که او شاهد این نبرد بود، خدنگ بارها به مار حمله کرد و بدنش را با دندان زخمی کرد. ناگفته نماند که مامبای سیاه مار بزرگ و سریعی است که به نظر نمی رسد خدنگ چندان تمایلی برای شکارش داشته باشد، شاید در پس این نبرد علت دیگری چون محافظت از لانه نهفته باشد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "چرا نیش مار خدنگ را نمی کشد؟ ، نبرد نفس گیر با مامبای سیاه ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا نیش مار خدنگ را نمی کشد؟ ، نبرد نفس گیر با مامبای سیاه ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید