تخصیص 166 میلیارد و 500 میلیون تومان به تحقیقات و فناوری سلامت

به گزارش وبلاگ کاتالوگ به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی، با اشاره به شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید بیان کرد: تولید در حوزه سلامت تنها تولید دارو تجهیزات پزشکی نیست بلکه در هر حوزه ای می تواند معنا و مفهوم متفاوت داشته باشد.

تخصیص 166 میلیارد و 500 میلیون تومان به تحقیقات و فناوری سلامت

وی شرح داد: در حوزه نشریات علوم پزشکی 465 نشریه داریم که از این تعداد حدود 180نشریه در پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس نمایه شده است. رشد تولید در این حوزه می تواند افزایش تعداد مجلات نمایه شده در پایگاه های معتبر بین المللی باشد.

پناهی افزود: همچنین افزایش تولید علم، افزایش طرح های تحقیقاتی، افزایش تحقیقات دانشجویی و غیره همه مصداق شاخص افزایش و رشد تولید است.

وی با بیان اینکه منابع در کشور محدود است و باید متناسب با نیازهای سلامت کشور هزینه شوند، گفت: طبق برنامه اعلام شده در سال گذشته 98 درصد از اعتبارات دریافتی بالغ بر 166 میلیارد و 500 میلیون تومان به دانشگاه های علوم پزشکی جهت توسعه تحقیقات و فناوری تخصیص داده شده است و این یکی از بهترین رکوردهایی است که طی سالیان گذشته به ثبت رساندیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: به همین علت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نیز، قول مساعد جهت ارائه حمایت های بیشتر از تحقیقات و فناوری مبتنی بر برنامه در سال جاری داده است.

وی همچنین از اختصاص حدود 114 میلیارد تومان برای اجرای طرح های یک درصد خبر داد و اظهار داشت: این اعتبار در اختیار قراردادهای تحقیقاتی از محل اعتبار یک درصد ماده 56 قانون الحاقیه 2 قرار داده می شود.

پناهی گفت: این در شرایطی است که در کمیته پایش بودجه که اخیرا راه اندازی شده است، ارزیابی و پایش نحوه هزینه کرد بودجه از طریق دانشگاههای علوم پزشکی و نظارت بر نحوه مصرف اعتبارات و سنجش اندازه پیشرفت عملیات به صورت جدی پیگیری می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تخصیص 166 میلیارد و 500 میلیون تومان به تحقیقات و فناوری سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص 166 میلیارد و 500 میلیون تومان به تحقیقات و فناوری سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید