(تصاویر) زنانی که برای زشت شدن خالکوبی می نمایند!

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، بیش از 1000 سال زنان قبیله ای در میانمار چهره های خود را با خالکوبی های پیچیده تزئین می کردند تا توسط اعضای دیگر قبایل ربوده نشوند.

(تصاویر) زنانی که برای زشت شدن خالکوبی می نمایند!

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، حالا و پس از آنکه دولت میانمار در سال 1962 این اقدام را ممنوع خاطرنشان کرد فقط تعداد کمی از این زنان با چهره های خالکوبی شده باقی مانده اند.

آخرین زنانی که صورت های خود را خالکوبی نموده اند اکنون از بزرگان قبیله خود هستند و بر روی چهره آنان الگو های هندسی منحصربفردی که خالکوبی شده دیده می گردد.

بیش از 60 طایفه در میانمار سنت های مشابه خالکوبی را انجام می دادند. صورت دختران در این قبیله ها از سن 12 سالگی خالکوبی می شد. منشأ این عمل ناشناخته است، اما طبق گفته های افراد محلی این کار از آنجا شروع شد که بسیاری از زنان و دختران توسط افراد دیگر قبیله ها ربوده می شدند.

در آن موقع دختران میانماری به زیبایی خود مشهور بودند و اغلب آن ها ربوده شده و مجبور به ازدواج می شدند. برای جلوگیری از آدم ربایی، بزرگان تصمیم گرفتند که چهره دختران را با خالکوبی بپوشانند تا جذابیت آن ها کمتر گردد. در طول هزار سال گذشته این سنت ادامه یافته و خالکوبی ها اکنون به بخشی از هویت زنان میانماری تبدیل شده است.

اکنون بسیاری از مردان خالکوبی ها را نشانه زیبایی می دانند و از ازدواج با زنان قبیله ای که خالکوبی ندارند خودداری می نمایند.

مارکو وندیتلی 32 ساله عکاس اهل سورنتو ایتالیا با حضور در میان اعضای چند قبیله در ایالت چین در میانمار عکس هایی از زنانی که خالکوبی به چهره دارند ثبت نموده است.

او در این سفر هفت روزه از قبایل دای، موون، ییندو، اوپو، مکان و نگایا دیدن کرد. مارکو می گوید: بسیاری از افرادی که با آن ها صحبت کردم گفتند که برای اینکه زشت شوند چهره خود را خالکوبی می کردند تا بتوانند از آدم ربایی جلوگیری نمایند. اما بعضی دیگر نیز گفتند که آن ها فقط این کار را کردند تا نشان دهند که از کدام قبیله هستند. همه خوش برخورد بودند.

منبع: فرارو

به "(تصاویر) زنانی که برای زشت شدن خالکوبی می نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) زنانی که برای زشت شدن خالکوبی می نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید