توصیه های داشتن سفر لوکس با بودجه محدود به رم

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، این شهر جاودانه زادگاه هنری با قدمت طولانی، معماری، طراحی های لباس منحصر به فرد و هتل های لوکس است و در ادامه این مطلب می خوانیم چطور سفر مقرون به صرفه به رم داشته و از تمام این امکانات لوکس و عالی لذت ببریم و سفر لوکس به رم داشته باشیم. به عقیده سایمون آموریکو که خود اصالتا ایتالیایی و اهل رم است و بعلاوه از سرمایه گذاران یک شرکت برگزار کننده تورهای لوکس به ایتالیا می باشد، بازدید از این شهر جاودان با تمام ناقوس ها و زیبایی هایش نمی بایست هزینه گزافی برای شما داشته باشد. به گفته سایمون اگر شما محل اقامت، صرف غذا، خرید، و زمان مناسب سفر را بدانید می توانید یک سفر لوکس به رم با هزینه پایین داشته باشید و سفر به رم خود را بر همین اساس برنامه ریزی کنید.

توصیه های داشتن سفر لوکس با بودجه محدود به رم

برای داشتن سفر مقرون به صرفه به رم زمان بندی مناسب داشته باشید

از ماه ژانویه تا مارس و بعلاوه ماه های نوامبر و دسامبر (به غیر از هفته پیش از تعطیلات کریسمس) برترین زمان برای سفر به رم می باشد به خصوص اگر در پی صرف هزینه کم برای محل اقامت تان باشید. گردشگران می توانند در زمان های ذکر شده بین 30 الی 50 درصد از تعرفه عادی هتل های 5 ستاره را تخفیف بگیرند و سفر لوکس به رم داشته باشند. بعلاوه، در این زمان ها هتل ها پکیج های مخصوصی نیز برای جذب گردشگران در نظر می گیرند مانند اقامت رایگان سومین شب از سفرتان، پکیج رایگان ماساژ و سونا یا شامل شدن صبحانه برای تمام مدت اقامت . آموریکو به گردشگرانی که قصد دارند از آمریکا به رم سفر نمایند پیشنهاد می نماید که در هفته تعطیلات عید شکر گزاری به این شهر بیایند چرا که در این دوره که آمریکایی ها فرصت آزاد دارند، ایتالیایی ها تعطیلات را جشن می گیرند و این زمان از سال، فصل کاهش گردشگری آنها محسوب می گردد که به معنای پایین بودن قیمت ها می باشد. آموریکو پیشنهاد می نماید افرادی که نمیتوانند در فصل کاهش سفر به رم به این شهر سفر نمایند در زمان سفرشان در هتل هایی که کمتر مورد توجه گردشگران است اقامت نمایند اما هتل ها در محله های خوب مانند Monti، Testaccio و Parioli باشند. قیمت اقامتگاه های این منطقه ها حداقل 20 درصد کمتر از اقامتگاه های منطقه ها توریستی می باشد. بعلاوه، می توانید اجاره یک آپارتمان لوکس را در نظر داشته باشید که می تواند 30 تا 50 درصد مقرون به صرفه تر از اقامت در هتل های لوکس باشد. وب سایت هایی همانند Access italy و Onefineday لیستی از آپارتمان های قابل اجاره در رم را در اختیارتان میگذارد.

برای مقرون به صرفه تر تمام شدن سفر به رم هوشمندانه غذا بخورید

برای داشتن سفر مقرون به صرفه به رم از رفتن به رستورانهای گرانقیمت و میانه که در میدان های اصلی شهر رم یعنی Piazza navona، Pantheon و Campo dei fioni واقع شده اند، اجتناب کنید. اگر برای صرف غذا به نقاط مختلف منطقه Monti بروید از غذاهایی که خوش طعم تر، مقرون به صرفه تر و بعلاوه به ذائقه محلی اهالی شهر نزدیک تر هستند، بهره مند می شوید؛ به خصوص در Via Urbani که تراتوریا های مختلفی در آن واقع شده است. منطقه ها دیگری که رستوران های محلی عالی دارند شامل Via del Corallo ، Piazza del Fico، Via Giulia و Via del Governo Vecchio می گردد. زمانی که صحبت از نهار می گردد آموریکو پیشنهاد می نماید از یک پیتزای نازک (حدود 10 دلار) در Pizzeria لذت ببرید یا برای صرف یک بشقاب پاستا (12 دلار) به یک تراتوریا بروید. این استراتژی به شما یاری می نماید تا پولتان را برای یک یا دو وعده شام زیبا به همراه نوشیدنی در بعضی منطقه ها فوق العاده رم که سرو غذاهای دریایی و با کیفیت عالی دارند، پس انداز کنید. از برترین پیشنهاد های آموریکو می توان به Assunta Madre برای غذاهای دریایی و Ristorante Tullio برای یک بشقاب کلاسیک ایتالیایی مانند کانلونی و کنگرفرنگی به سبک رومی ها، اشاره نمود.

از تورهای خصوصی در روزهای اواسط هفته بهره ببرید

بهره بردن از یک تور خصوصی هزینه بردار است اما زمانی که شما علاقه دارید بیشتر در رابطه با یک موضوع مانند معماری تاریخی یا هنر، اطلاعات کسب کنید، کاملا ارزش هزینه کردن را دارد. بنابراین، اگر قصد استخدام یک راهنمای خصوصی را دارید در طول هفته این کار را انجام دهید چرا که تعرفه های راهنماهای گردشگری رم در طول هفته 20 درصد مقرون به صرفه تر از آخر هفته است و این نرخ می تواند در فصل های کاهش گردشگری تا 40 درصد نیز کاهش یابد. اگر بین ماه های مه و اکتبر به رم آمدید و قصد استخدام راهنما برای بازدید از موزه واتیکان را داشتید این کار را در آدینه شب انجام دهید که موزه تا دیر وقت باز است. آموریکو می گوید راهنماهای گردشگری در این آدینه شب ها هزینه کمتری نسبت به روز دریافت می نمایند چرا که هوا سرد و جمعیت بازتماشاماینده نیز کمتر است.

سفر لوکس و خرید از حراجی ها

آموریکو می گوید بسیاری از فروشگاه های طراحان رم که شامل نام های بزرگ و لوکسی که با آنها آشنا هستید نیز می گردد، معمولا دو بار در سال حراج دارند. کالکشن زمستانی این طراحان در اوایل ژانویه به حراج گذاشته می گردد در حالی که کالکشن تابستانی آن ها در اوایل ماه ژوئیه حراج می گردد که این حراج های بزرگ هرکدام بین 4 الی 6 هفته دایر هستند. اما آموریکو پیشنهاد می نماید که از لباس های شیک با قیمت مناسب، کفش ها و کیف های طراحان کمتر شناخته شده برای داشتن ظاهری عالی با قیمت مناسب نیز، تماشا کنید. محصولات این طراحان معمولا در فروشگاه های مستقل در محله های Monti، Trastevere، Parioli و Fleming به فروش میرسند.

برای داشتن سفر مقرون به صرفه به رم پیاده روی کنید

و در خاتمه باید بگوییم صرف نظر از اینکه چه اندازه بودجه برای سفر دارید، برترین راه برای بازدید از رم قدم زدن در آن است. خودتان را با هزینه کردن برای اجاره ماشین، راننده یا تاکسی به زحمت نیاندازید. شهر رم مانند یک موزه در فضای باز است و تنها راه ممکن برای تجربه و لذت بردن از این شهر زیبا، قدم زدن در آن است.

منبع: همگردی

به "توصیه های داشتن سفر لوکس با بودجه محدود به رم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های داشتن سفر لوکس با بودجه محدود به رم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید