جاسوسی گسترده در مدارس ایالات متحده

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، در دوران همه گیری کرونا، بعضی از مدارس ایالات متحده به بچه ها لپ تاپ دادند تا به تکالیف خود برسند، امابه نظر می رسد این لپ تاپ ها تبدیل به ابزار جاسوسی شده اند.

جاسوسی گسترده در مدارس ایالات متحده

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از گاردین، بر اساس یک نظرسنجی، 81 درصد از معلمان در آمریکا گفتند که مدارس بر دستگاه های هوشمند دانش آموزان نظارت می نماید، این در حالی است که دانش آموزان همواره مطلع نیستند.

هنگامی که همه گیری از سال گذشته شروع شد، انواع بی شماری از نابرابری ها فاش شد، از جمله میلیون ها خانواده آمریکایی که به لپ تاپ یا اینترنت با پهنای باند بالا دسترسی ندارند. پس از بعضی تأخیر ها، مدارس سراسر کشور وارد عمل شدند و فناوری را توزیع کردند تا دانش آموزان بتوانند از راه دور یاد بگیرند. اما آن ها در نهایت از دانش آموزان جاسوسی کردند. البته به نفع خودشان.

بر اساس تحقیقات اخیر مرکز دموکراسی و فناوری (CDT)، 86 ٪ از معلمان گزارش کردند که در دوران همه گیری، مدارس، تبلت، لپ تاپ یا کروم بوک هایی را به دانش آموزان ارائه می کردند که تصویری از کوشش های مدارس برای از بین بردن نابرابری ها در حوزه دسترسی دیجیتالی است.

مشکل این است که بسیاری از این وسایل الکترونیکی برای نظارت بر دانش آموزان استفاده می شد، حتی به وسیله چت خصوصی، ایمیل ها و اسناد همه به نام محافظت از آن ها استفاده می شد.

یکی از مدیران مدرسه به محققان CDT شرح داد: ما می دانستیم که دانش آموزانی در آنجا ایده هایی در خصوص خودکشی، خودآزاری و این جور چیز ها دارند. [ما]این [نرم افزار نظارت بر فعالیت دانش آموزان]را پیدا کردیم. ما بعلاوه می توانیم با دانش آموزانی که در خصوص قلدری فکر می نمایند، کار خوبی انجام دهیم ... [اگر]بتوانم یک دانش آموز را از خودکشی نجات دهم، احساس می کنم که این پلتفرم ارزش هر سکه ای را دارد که برای آن هزینه کردیم.

هزاران ناحیه مدرسه در سراسر ایالات متحده نرم افزار های نظارتی را بر روی دستگاه های مجهز به مدارس برای نظارت بر تعاملات آنلاین دانش آموزان خود نصب نموده اند. اگر دانش آموزی با دانش آموز دیگری ایمیل می زند یا با او مصاحبه می نماید که به فکر آسیب رساندن به خود است یا مسئله ای در خانه وجود دارد، یک ربات هوش مصنوعی یا یک ناظر انسانی که پیغام ها را در زمان واقعی مشاهده می نماید، می تواند هشداری را به یک معلم یا مدیر ارسال کند، به معلم اجازه دهد در عرض چند دقیقه متوجه گردد و بپرسد آیا همه چیز خوب است یا خیر.

این یک تجارت بزرگ بود؛ مدارس میلیارد ها دلار صرف زیرساخت های امنیتی کردند که عمدتاً بی اثر بود؛ و نتایج این بود که دانش آموزان حس می کردند تحت نظر هستند.

اگرچه مدارس و والدین به سرعت نگرانی خود را در خصوص حفظ حریم خصوصی ابراز می نمایند، هنوز معین نیست که آیا نتیجه همه این نظارت ها ایمنی است یا خیر و اگر چنین است، امنیت برای چه کسانی است؟

در دوران همه گیری کرونا، بعضی از مدارس ایالات متحده به بچه ها لپ تاپ دادند تا به تکالیف خود برسند، امابه نظر می رسد این لپ تاپ ها تبدیل به ابزار جاسوسی شده اند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از گاردین، بر اساس یک نظرسنجی، 81 درصد از معلمان در آمریکا گفتند که مدارس بر دستگاه های هوشمند دانش آموزان نظارت می نماید، این در حالی است که دانش آموزان همواره مطلع نیستند.

هنگامی که همه گیری از سال گذشته شروع شد، انواع بی شماری از نابرابری ها فاش شد، از جمله میلیون ها خانواده آمریکایی که به لپ تاپ یا اینترنت با پهنای باند بالا دسترسی ندارند. پس از بعضی تأخیر ها، مدارس سراسر کشور وارد عمل شدند و فناوری را توزیع کردند تا دانش آموزان بتوانند از راه دور یاد بگیرند. اما آن ها در نهایت از دانش آموزان جاسوسی کردند. البته به نفع خودشان.

بر اساس تحقیقات اخیر مرکز دموکراسی و فناوری (CDT)، 86 ٪ از معلمان گزارش کردند که در دوران همه گیری، مدارس، تبلت، لپ تاپ یا کروم بوک هایی را به دانش آموزان ارائه می کردند که تصویری از کوشش های مدارس برای از بین بردن نابرابری ها در حوزه دسترسی دیجیتالی است.

مشکل این است که بسیاری از این وسایل الکترونیکی برای نظارت بر دانش آموزان استفاده می شد، حتی به وسیله چت خصوصی، ایمیل ها و اسناد همه به نام محافظت از آن ها استفاده می شد.

یکی از مدیران مدرسه به محققان CDT شرح داد: ما می دانستیم که دانش آموزانی در آنجا ایده هایی در خصوص خودکشی، خودآزاری و این جور چیز ها دارند. [ما]این [نرم افزار نظارت بر فعالیت دانش آموزان]را پیدا کردیم. ما بعلاوه می توانیم با دانش آموزانی که در خصوص قلدری فکر می نمایند، کار خوبی انجام دهیم ... [اگر]بتوانم یک دانش آموز را از خودکشی نجات دهم، احساس می کنم که این پلتفرم ارزش هر سکه ای را دارد که برای آن هزینه کردیم.

هزاران ناحیه مدرسه در سراسر ایالات متحده نرم افزار های نظارتی را بر روی دستگاه های مجهز به مدارس برای نظارت بر تعاملات آنلاین دانش آموزان خود نصب نموده اند. اگر دانش آموزی با دانش آموز دیگری ایمیل می زند یا با او مصاحبه می نماید که به فکر آسیب رساندن به خود است یا مسئله ای در خانه وجود دارد، یک ربات هوش مصنوعی یا یک ناظر انسانی که پیغام ها را در زمان واقعی مشاهده می نماید، می تواند هشداری را به یک معلم یا مدیر ارسال کند، به معلم اجازه دهد در عرض چند دقیقه متوجه گردد و بپرسد آیا همه چیز خوب است یا خیر.

این یک تجارت بزرگ بود؛ مدارس میلیارد ها دلار صرف زیرساخت های امنیتی کردند که عمدتاً بی اثر بود؛ و نتایج این بود که دانش آموزان حس می کردند تحت نظر هستند.

اگرچه مدارس و والدین به سرعت نگرانی خود را در خصوص حفظ حریم خصوصی ابراز می نمایند، هنوز معین نیست که آیا نتیجه همه این نظارت ها ایمنی است یا خیر و اگر چنین است، امنیت برای چه کسانی است؟

منبع: انتخاب

به "جاسوسی گسترده در مدارس ایالات متحده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاسوسی گسترده در مدارس ایالات متحده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید