این میلیاردر عجیب و غریب ژاپنی، مایوس از یافتن عشق انسانی، یک شرکت فراوری ربات های اجتماعی، احساسی را خریده تا قلبش را التیام دهد!

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، تقریباً دو سال قبل از اینکه یوساکو مائزاوا، غول صنعت مد ژاپن، سفر توریستی اخیر خود را به ایستگاه فضایی بین المللی شروع کند، به خاطر جستجوی جهانی برای یافتن شریک زندگی برای رفتن به ماه، تیتر خبر های جهانی شد.

این میلیاردر عجیب و غریب ژاپنی، مایوس از یافتن عشق انسانی، یک شرکت فراوری ربات های اجتماعی، احساسی را خریده تا قلبش را التیام دهد!

مائزاوا که در آن موقع 44 ساله بود، در فراخوان آنلاین خود برای یافتن عشق، گفت که امیدوار است با یافتن یک همراه، احساس تنهایی و پوچی را که در او موج می زند، کاهش دهد! (چقدر خوش خیال!)

با این حال، چند ماه بعد، او به طور ناگهانی تلاشش برای یک شریک عاشقانه را به دلایل شخصی نامشخص لغو کرد. چرا؟

چون او امیدوار است که بتوند با ربات ها خلأ عاطفی خود را پر کند!

این میلیاردر عجیب و غریب که ثروت خود را به وسیله سایت تجارت الکترونیک ژاپنی مد Zozotown به دست آورده است، ماه گذشته گفت که صندوق سرمایه گذاری او در حال خرید استارتاپ روباتیک ژاپنی Groove X است که محصولی به نام Lovot می سازد که ترکیبی از کلمات عشق و ربات است!

ربات های همراه به میزان حیوان خانگی، که مدتی است در خانه های سالمندان و کودکستان ها استفاده می شوند، با هدف برانگیختن عشق یا شاید بهتر باشد بگوییم یک نوع حس دلخوشی ساخته می شوند. به گفته این شرکت، با توسعه همه گیری کرونا، ربات های موسوم به احساسی، کاربرد جدیدی پیدا نموده اند و به انسان هایی که بیشتر در انزوا فرو رفته اند، کمک می نمایند.

این ربات ها با چشم های باز دوست داشتنی و بیش از 50 حسگر به کمک چرخ های خود پیرامون انسان ها می چرخند. این حسگرها به محرک های انسان (که به وسیله دوربین حرارتی آن ها را تشخیص می دهند) به وسیله فناوری یادگیری ماشینی پاسخ دهند.

این نوع ربات در حال حاضر فقط برای فروش در ژاپن موجود است. قیمت از 2825 دلار برای یک دستگاه شروع می گردد، البته باید هزینه 80 دلاری سرویس ماهانه را هم در نظر گرفت.

Groove X در سال 2015 به وسیله مدیر عامل شرکت -کانامی هایاشی-، یک حرفه ای سافت بانک که ربات انسان نمای Pepper را توسعه داده، تأسیس شد.

این شرکت بودجه ای را از دولت ژاپن دریافت کرد و اولین دستگاه Lovot خود را در سال 2019 به بازار محلی ژاپن معرفی کرد.

از اول قرار نبود این ربات ها کاربردی به جز دوست داشته شدن داشته باشند، تقریبا شبیه بعضی حیوانات خانگی ما.

مائزاوا در بیانیه ای در خصوص اعلام خرید Groove X گفت: من هرگز تصور نمی کردم که یک ربات بتواند مرا درمان کند.

در حالی که ربات ها از نظر عملی به میزان یک جاروبرقی رباتیک هم کاربرد ندارند، حس شادی و همراهی که آنها ایجاد می نمایند، فوق العاده است.

ربات های Lovot به مهدکودک ها، و مدارس ابتدایی و بعلاوه در مراکز مراقبت پرستاری حضور روزافزونی پیا نموده اند. Groove X امیدوار است به زودی تحویل این ربات ها را در خارج از ژاپن شروع کند.

کیت دارلینگ، متخصص تحقیقات رباتیک در موسسه ماساچوست بر این باور است که انسان ها می توانند وابستگی عاطفی واقعی به ربات ها پیدا نمایند.

ربات های اجتماعی یا ربات هایی که عامدانه برای ارتباط با وجه عاطفی-اجتماعی انسان ها طراحی شده اند - هنوز در ایالات متحده توسعه پیدا ننموده اند. اما دیر یا زود آمریکا و دیگر کشورها هم راه خود را پیدا می نمایند.

منبع

منبع: یک پزشک

به "این میلیاردر عجیب و غریب ژاپنی، مایوس از یافتن عشق انسانی، یک شرکت فراوری ربات های اجتماعی، احساسی را خریده تا قلبش را التیام دهد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این میلیاردر عجیب و غریب ژاپنی، مایوس از یافتن عشق انسانی، یک شرکت فراوری ربات های اجتماعی، احساسی را خریده تا قلبش را التیام دهد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید