جزئیات تازه از 68 پرونده جعل پروانه مطب ، ردپای پزشک رشوه بگیر در پرونده

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، سرپرست اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت سازمان نظام پزشکی جزئیات رسیدگی به موارد تخلف در صدور مجوز تاسیس مطب را تشریح کرد.

جزئیات تازه از 68 پرونده جعل پروانه مطب ، ردپای پزشک رشوه بگیر در پرونده

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، محمدرضا اسدی سرپرست اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه بیشترین مقدار صدور پروانه مربوط به سال های 95 و 1400 است، توضیح داد: اخذ پروانه برای کلانشهری مانند تهران احتیاج به 360 امتیاز بازآموزی دارد که پزشک باید 12 سال سابقه خدمت را برای به دست آوردن این امتیاز داشته باشد.

وی گفت: از بین افرادی که در این سال ها شماره نظام پزشکی گرفتند به طور تصادفی 510 پرونده را از میان شماره های نظام پزشکی 130 هزار به بالا مورد آنالیز قرار دادیم که 68 پرونده مشکل داشت و آنالیز ها نشان داد اقداماتی مانند اخذ رشوه، جعل نامه و… اجرا شده است.

بیشتر بخوانید:

  • شناسایی باند پزشکان متقلب | ابطال پروانه های پزشکی ادامه دارد

اسدی با اشاره به شناسایی 9 نفر از متخلفین صدور پروانه های بدون مجوز لازم گفت: بخشی از این افراد جرم سنگینی را مرتکب شدند که 3 نفر از آنها را به عنوان رابطین خارج از سازمان نظام پزشکی شناسایی نمودیم و متاسفانه یک نفر متعلق به خود جامعه پزشکی بود که تبادل وجوه به وسیله این رابطین صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مکاتبات لازم با سازمان بازرسی کل کشور انجام و تصمیم گیری در مورد متخلفین به مراجع ذی صلاح سپرده شده است، اظهار کرد: در مرحله بعدی قصد داریم تعداد 5 هزار پرونده را از شماره های نظام پزشکی 130 هزار به بالا را مورد آنالیز قرار دهیم که حدود 2 ماه زمان احتیاج دارد.

سرپرست اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت سازمان نظام پزشکی با اشاره به 21 پرونده ابطال شده اذعان کرد: قدم بعدی ما آنالیز گواهی های آموزشی خواهد بود و از جامعه پزشکی درخواست می کنیم با طی مراحل مربوطه اقدام به اخذ پروانه طبابت کرده و در دام افراد شیاد گرفتار نشوند.

وی یادآور شد: از شورای عالی نظام پزشکی و ریاست سازمان درخواست می کنیم تا یک چارت تشکیلاتی خوب برای کنترل و مدیریت این موضوع تشکیل داده و از این تخلفات با حداکثر کوشش پیشگیری کنیم که البته صد درصدی نیست اما می توان نسبت تخلفات را تا حد زیادی کاهش داد.

منبع: همشهری آنلاین

به "جزئیات تازه از 68 پرونده جعل پروانه مطب ، ردپای پزشک رشوه بگیر در پرونده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات تازه از 68 پرونده جعل پروانه مطب ، ردپای پزشک رشوه بگیر در پرونده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید