دنیا منتظر چین بود!

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، زوراب پولولیکاشویلی ـ دبیر کل سازمان جهانی گردشگری ـ در رأس یک هیأت بلندپایه به شهر هانگژو سفر کرد و به گرمی از لغو محدودیت های سفر در چین به عنوان یک تقویت بزرگ برای رشد مالی و فرصت های اجتماعی در آسیا و اقیانوسیه استقبال کرد.

دنیا منتظر چین بود!

بر اساس داده های سازمان دنیای گردشگری، این بیماری همه گیر برای مقاصد دنیا، تنها در سال های 2020 و 2021 به سبب سفر نکردن گردشگران چین، در مجموع 270 میلیارد زیان به همراه داشت و پولولیکاشویلی بازگشایی مرزهای چین را لحظه ای توصیف کرد که دنیا منتظر آن بوده است.

دبیر کل سازمان دنیای گردشگری، نخستین رییس آژانس سازمان ملل است که از زمان لغو محدودیت ها به چین سفر می نماید. هو هپینگ ـ وزیر فرهنگ و گردشگری چین ـ از حمایت سازمان دنیای گردشگری در دوران همه گیری و پیوستن به جشن رسمی بازگشایی مرزهای چین برای سفر استقبال کرد. در یک نشست دوجانبه، هو هپینگ و پولولیکاشویلی توافق کردند که همکاری خود را درباره قرار دادن گردشگری در دستور کار توسعه بین المللی و در زمینه های کلیدی آموزش گردشگری و گردشگری برای توسعه روستایی بیشتر نمایند.

طبق آمارهای سازمان دنیای گردشگری، چین قبل از همه گیری بزرگترین بازار منبعِ گردشگری در دنیا بود. در سال 2019، گردشگران چینی جمعاً 255 میلیارد دلار برای سفرهای بین المللی هزینه کردند، درحالی که گردشگری داخلی نیز به عنوان ستون رشد و اشتغال عمل کردند و با بیش از 6 میلیارد سفر در آن سال، از مشاغل و کسب وکارهای مرتبط با این حوزه حمایت کردند.

تمجید از چین برای توسعه گردشگری روستایی

با توجه به فعالیت سازمان دنیای گردشگری برای تبدیل گردشگری به نیروی محرکه توسعه روستایی، هیأت بلندپایه این نهاد سازمان ملل از منطقه Yucun، یکی از چهار مقصد چین که در میان برترین دهکده های گردشگری سال انتخاب شده اند، نیز تماشا کردند. این روستا به علت تعهد خود به تبدیل گردشگری به منبع فرصت های محلی، علاوه بر تعهد به گردشگریِ دوستدار محیط زیست و رویکرد پیشگام در مدیریت پسماند در مقصد، مورد تمجید نهاده شد.

چین شریک اصلی گردشگری

در سال گذشته، چین خود را به عنوان یکی از حامیان اصلی سازمان دنیای گردشگری در چندین حوزه اصلی تثبیت نموده که شامل گردشگری مثبت طبیعت است که سازمان دنیای گردشگری آن را در دستور کار کنفرانس تنوع زیستی سازمان ملل متحد (COP15) قرار داد که چین به عنوان رئیس آن حضور دارد.

مقامات سازمان دنیای گردشگری در ماه سپتامبر برای مجمع دنیای اقتصاد گردشگری (GTEF) که در ماکائو برگزار می گردد، به چین بازخواهد گشت. دوره دهم این مجمع بستری را برای دولت ها، رهبران تجاری، کارشناسان و دانشگاهیان فراهم می نماید تا برنامه های مشترک برای توسعه پایدار گردشگری را پیش ببرند.

منبع: گردشبان

به "دنیا منتظر چین بود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیا منتظر چین بود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید