حجم تجارت خارجی ایران 120 میلیارد دلار است، هیچ مسئله ای در نقل و انتقال اقتصادی با نیجریه نداریم

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، وزیر صمت گفت: حجم تجارت خارجی ایران 120 میلیارد دلار است و این حجم از مبادلات با همین شرایط فعلی کشور ایجاد شده است.

حجم تجارت خارجی ایران 120 میلیارد دلار است، هیچ مسئله ای در نقل و انتقال اقتصادی با نیجریه نداریم

گروه اقتصادی وبلاگ کاتالوگ- مهران شفاعتی؛ نیجریه یکی از مهمترین کشور های آفریقا محسوب می گردد. این درحالی است که این سرزمین با دارا بودن جمعیت 225 میلیون نفری، به عنوان پرجمعیت ترین کشور آفریقا محسوب محسوب می گردد. همین مسأله نشان از لزوم حضور ایران در بازار نیجریه است. بازاری که می تواند با یک تدبیر درست از سوی وزارت صمت، به مصرف کننده کالا های ایرانی تبدیل گردد و حجم تجارت 125 میلیون دلاری در سال های اخیر را به بیشتر از این اندازه برساند و شاهد یک جهش صادراتی باشیم!

در همین رابطه نیز سلیمان یاکوبوسنتورکی؛ سفیر جمهوری فدرال نیجریه در ایران اضافه کرد: هر دو کشور این آمادگی را دارند تا موانعی را که باعث کند شدن پیشبرد روابط اقتصادی است را از بین ببرند.

حجم تجارت خارجی 120 میلیارد دلاری ایران

با توجه به مسائل مطرح شده، سیدرضا فاطمی امین؛ وزیر صمت در حاشیه ششمین اجلاس جامع کمیسیون همکاری مشترک ایران در جمع وبلاگ کاتالوگ گفت: خیلی خوشحالیم که آقای زبیر دادا مهمان ما بودند. حجم تجارت خارجی نیجریه نزدیک به 100 میلیارد دلار است و حجم تجارت خارجی ما 120 میلیارد دلار است، اما حجم مبادلات بین دو کشور در سال گذشته 125 میلیون دلار بوده، البته در 9 ماه گذشته این رقم بیش از 300 درصد افزایش پیدا نموده است.

فاطمی امین اضافه کرد: دو کشور روابط سیاسی گسترده ای دارند و در بسیاری از سازمان های بین المللی به صورت مشترک عضو هستند و روابط فرهنگی دیرینه ای بین 2 کشور وجود دارد، اما روابط اقتصادی کمی باهم داریم. ما با آقای دادا در 9 محور یادداشت تفاهم امضا کردیم و با هم قرار گذاشتیم تا در 3 ماه آینده نقشه راهی را ترسیم کنیم و گام اول این نقشه راه، آشنایی بیشتر فعالان اقتصادی دو کشور از هم دیگر خواهد بود.

ایران و نیجریه مکمل یکدیگرند

وزیر صمت عنوان کرد: اقتصاد دو کشور مکمل یکدیگرند و بسیاری از کالا هایی ایران در نیجریه نیز قابل استفاده است. در 3 ماه آینده این روابط را پیدا خواهیم کرد و باید سعی کنیم در مرحله اول تجارت بین دو کشور را شروع کنیم و در گام دوم به سوی سرمایه گذاری مشترک برویم.

تجربه زیادی در نقل و انتقال اقتصادی در تحریم داریم

در ادامه، فاطمی امین در پاسخ به سوال خبرنگار وبلاگ کاتالوگ در خصوص شرایط تحریمی ایران در جابجایی بانکی گفت: درحال حاضر تجارت خارجی ایران 120 میلیارد دلار است و این حجم از مبادلات با همین شرایط فعلی کشور صورت گرفته است و ما تجربه زیادی در این زمینه داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حجم تجارت خارجی ایران 120 میلیارد دلار است، هیچ مسئله ای در نقل و انتقال اقتصادی با نیجریه نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حجم تجارت خارجی ایران 120 میلیارد دلار است، هیچ مسئله ای در نقل و انتقال اقتصادی با نیجریه نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید