حمله به ایلان ماسک برای ادعا درباره کاهش جمعیت ، تو بهتر است خودرو بسازی!

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، ایلان ماسک مدت هاست که درباره کاهش جمعیت صحبت می کند، اما کارشناسان خیلی با پیش بینی های او موافق نیستند.

حمله به ایلان ماسک برای ادعا درباره کاهش جمعیت ، تو بهتر است خودرو بسازی!

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و به نقل از روزنامه سان، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا بر این عقیده است که به زودی نرخ جمعیت جهان به سطح خطرناکی کاهش خواهد یافت.

همین هفته گذشته، او در توییتی نوشت: فروپاشی جمعیت به دلیل نرخ پایین زاد و ولد خطری بسیار بزرگ تر از گرم شدن زمین برای تمدن است.

او پیش تر در ژانویه هم گفته بود که باید خیلی بیشتر از آنچه در حال حاضر نگران هستیم، نگران سقوط جمعیت باشیم. او اظهارات خود را با این ادعا دنبال کرد که اگر افراد کافی برای زمین وجود نداشته باشند، نمی توانیم تمدن آینده را در مریخ حفظ کنیم.

با این حال، به نظر می رسد بسیاری از کارشناسان با پیش بینی ماسک مخالف هستند. جمعیت شناسان می گویند که برخلاف تصور ماسک، جمعیت جهان در حال افزایش است.

گفته می شود، در حالی که نرخ زاد و ولد در برخی از نقاط جهان در حال کاهش است، نرخ جمعیت به دور از سقوط است.

طبق پیش بینی سازمان ملل متحد، تا اواسط نوامبر، جمعیت جهان به 8 میلیارد نفر خواهد رسید و در 8 سال آینده، این جمعیت می تواند به حدود 8.5 میلیارد نفر افزایش یابد.

جوزف چامی، جمعیت شناس مشاور و مدیر سابق بخش جمعیت سازمان ملل، این هفته به CNN گفت: او بهتر است، خودرو بسازد و مهندسی کند تا اینکه راستا جمعیت را پیش بینی کند.

بله، در برخی کشورها، جمعیت آنها در حال کاهش است، اما برای جهان، اینطور نیست.

بیشتر بخوانید:

  • چرا مادر ایلان ماسک در گاراژ خوابید | اگر بچه هایم بخواهند به مریخ می روم!

عامل مهم دیگری که باید قبل از ترسیدن از سقوط جمعیت در نظر گرفت این است که افراد کمتری در جوانی می میرند. بنابراین حتی اگر نرخ زاد و ولد کاهش یابد، این می تواند با این واقعیت که امید به زندگی در جهان در دهه های اخیر افزایش یافته است، یکسان شود.

به عنوان مثال، در سال 2019 امید به زندگی در جهان 72.8 سال بود؛ این افزایشی 9 ساله از سال 1990 است و البته تا سال 2050، امید به زندگی جهانی به 77.2 سال افزایش خواهد یافت.

منبع: همشهری آنلاین

به "حمله به ایلان ماسک برای ادعا درباره کاهش جمعیت ، تو بهتر است خودرو بسازی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله به ایلان ماسک برای ادعا درباره کاهش جمعیت ، تو بهتر است خودرو بسازی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید