خبرنگاران آمریکا بار دیگر دو درگاه رسانه ای کتائب حزب الله عراق را مسدود کرد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، بغداد - خبرنگاران - وزارت دادگستری آمریکا دو درگاه اینترنتی متعلق به کتائب حزب الله عراق را به اتهام آنچه که ترویج خشونت و استفاده غیرقانونی نامید؛ بست و دامنه آنها را مصادره کرد.

خبرنگاران آمریکا بار دیگر دو درگاه رسانه ای کتائب حزب الله عراق را مسدود کرد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ از بغداد، وزارت دادگستری آمریکا خاطرنشان کرد که دو درگاه (almaalomah.com) و (r-m-n.net) را که به کتائب حزب الله تعلق دارد؛ مصادره کرد.

پایگاه خبری المعلومة که توسط دولت آمریکا بسته شده از درگاه های خبری شناخته شده در عراق و پوشش دهنده اخبار این کشور بود.

دستور این اقدامات با توجه به قانون فدرالی آمریکا توسط دادستان منطقه صادر شده که در شرح مربوط به آن فعالیت این دو درگاه را در راستای جذب تروریست و ترویج افراط گرایی بیان نموده است.

دادستان محلی ویرجینیای شرقی با طرح این ادعا که ما به کوشش خود برای مقابله با سازمان های تروریستی خارجی ادامه می دهیم با مخاطب قرار دادن کتائب حزب الله گفته به مقابله با کوشش آنها در استفاده از زیرساخت های سایبری آمریکا برای آسیب رساندن به امنیت ملی ایالات متحده ادامه خواهیم داد.

لازم به ذکر است وزارت خزانه داری آمریکا کتائب حزب الله عراق را از سال 2009 در فهرست تحریم های خود قرار داده و این گروه ضد اشغالگری را از جمله گروه های تروریستی می داند.

وزارت دادگستری آمریکا پیش از این، یک درگاه متعلق به جنبش نجباء، دو درگاه متعلق به شبکه تلویزیونی الاتجاه و سه درگاه دیگر متعلق به کتائب حزب الله را بست.

همچنین دبیرکل کتائب حزب الله عراق از اسفندماه سال 98 تحت تحریم های آمریکا نهاده شد.

در همین رهگذر چند روز پیش سخنگوی این گروه مقاومت در یک توییت خطاب به رییس جمهور آمریکا گفته بود هرچه سریعتر مزدورانت را از عراق خارج کن وگرنه جهنم جهان را قبل از جهنم آخرت به تو نشان خواهیم داد.

تنش بین کتائب حزب الله عراق و آمریکا از دی ماه سال 98 رو به افزایش نهاد؛ آمریکا دی و اسفند سال 98 مقرهای کتائب حزب الله را بمباران کرد که منجر به شهادت بیش از 30 تن و زخمی شدن بیش از 60 نفر دیگر شد.

حدود یک ماه پس از حمله آمریکا به گردان های حزب الله بر اساس مصوبه مجلس عراق حضور نیروهای خارجی در این کشور غیر قانونی اعلام شد اما دونالد ترامپ رییس جمهور وقت آمریکا با تهدید به اعمال تحریم هایی که هرگز مثل آن را ندیده اند علیه عراق به این مصوبه مجلس واکنش نشان داد.

نظامیان آمریکا تا به امروز به بهانه آنچه که آموزش نظامی می خوانند از ترک خاک عراق خودداری نموده و به تحرکات غیرقانونی خود در این کشور ادامه می دهند و حتی بعضا حضور خود را تقویت بخشیده اند.

در واکنش به این رویکرد آمریکا؛ کتائب حزب الله اعلام نموده به اقدامات قهری خود بر علیه منافع ایالات متحده در خاک عراق تا خروج نظامیان اشغالگر ادامه می دهد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آمریکا بار دیگر دو درگاه رسانه ای کتائب حزب الله عراق را مسدود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا بار دیگر دو درگاه رسانه ای کتائب حزب الله عراق را مسدود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید