خبرنگاران توافق 3.2 میلیارد یورویی سازندگان ایرانی و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، کیش-خبرنگاران- رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران از امضای تفاهم نامه 3.2 میلیارد یورویی با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با هدف تامین کالا و تجهیزات پروژه ها و مجتمع های پتروشیمی اطلاع داد.

خبرنگاران توافق 3.2 میلیارد یورویی سازندگان ایرانی و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس

سعید محمدپور امروز عصر در مراسم شروع به کار دومین رویداد تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی در کیش با بیان اینکه در شرایط فعلی 80 تا 85 درصد تجهیزات مورد احتیاج طرح ها و پروژه های صنایع نفت گاز پالایش و پتروشیمی توسط سازندگان و شرکت های دانش بنیان ایرانی در داخل کشور قابل طراحی و ساخت است گفت: هم اکنون بومی سازی و ایرانی سازی کالا و تجهیزات پر مصرف صنایع نفت گاز و پتروشیمی در قالب ده گروه کالایی پرمصرف برنامه ریزی و کارگروه هایی بومی سازی آنها با مشارکت سازمان ها دستگاه های دولتی و بخش خصوصی تشکیل شده است.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با بیان این که 15 درصد تجهیزات و کالاهایی که از خارج کشور وارد می شوند و امکان بومی سازی آن ها وجود ندارد 20 تا 30 درصد ارزش ارزی پروژه های صنعت نفت را تشکیل می دهند توضیح داد: در شرایط فعلی پتانسیل قابل قبولی برای بومی سازی و ایران ایرانی سازی کالا و تجهیزات در داخل فراهم شده که مهم ترین حمایت از شرکت های ایرانی تقویت تقاضا است.

وی با اشاره به عضویت بیش از 200 شرکت دانش بنیان ایرانی در انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت تاکید نمود: چنانچه تقاضا در قالب طراحی ارائه پروژه ها جدید در صنعت نفت تحریک نگردد شاهد مهاجرت گسترده شرکت ها دانش بنیان ایرانی خارج کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه مشترکی بین انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برای بومی سازی کالا و تجهیزات در طرح ها و مجتمع های پتروشیمی اعلام کرد: امشب تفاهمنامه ای به ارزش سه میلیارد و دویست میلیون یورو بین انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس امضا می گردد که با امضای و اجرای این تفاهم نامه 60 درصد ظرفیت سازندگان شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه ساخت تجهیزات و کالاهای مورد احتیاج صنعت نفت به کار گرفته خواهد شد.

آئین افتتاحیه دومین همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی امروز در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار گردید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران توافق 3.2 میلیارد یورویی سازندگان ایرانی و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توافق 3.2 میلیارد یورویی سازندگان ایرانی و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید