خسارت خشکیدگی به 887 هکتار از نخیلات لارستان

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، مسئول واحد طرح و برنامه معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان گفت: عارضه خشکیدگی به بیش از 30 درصد رطب و خرمای این شهرستان خسارت وارد کرد.

خسارت خشکیدگی به 887 هکتار از نخیلات لارستان

عباس احمدی مسئول واحد طرح و برنامه معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان اظهار کرد: بارندگی موسمی، گرمای بی سابقه و عارضه خشکیدگی به بیش از 30 درصد محصول رطب و خرمای این شهرستان خسارت وارد کرد.

او اضافه کرد: خسارت در 887 هکتار از نخیلات شهرستان از 26 تا 36 درصد گزارش شده است که مقدار آن حدود هزار و 260 تن محصول خرما با رقمی بالغ بر 82 هزار میلیون ریال برآورد شد.

او گفت: عامل اصلی عارضـه خشکیدگی محصول خرما گرمـای بی سابقه در منطقه است و البته عـوامل دیگری همچون وزش باد های گرم، بافـت سـبک خـاک، ضـعف مـواد غـذایی و رطوبت نسبی کم، کم آبی و شوری خـاک نیز تشـدید کننـده اثـر گرما و در نتیجه افزایش دهنده شدت این آفت بوده است.

به گفته احمدی، از آنجا که این عارضه یکی از عوامل محیطی و پیش بینی نشده محسوب می شود لازم است که صندوق بیمه محصولات کشاورزی نسبت به بررسی، ارزیابی و پرداخت خسارت به محصولات بیمه شده در اسرع وقت اقدام کند.

وبلاگ کاتالوگ فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خسارت خشکیدگی به 887 هکتار از نخیلات لارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت خشکیدگی به 887 هکتار از نخیلات لارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید