در محیط های گرم و شرجی از چه سیستم سرمایشی و گرمایشی باید استفاده کنیم؟

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، برای استفاده بهینه انرژی در ساختمان باید مناسب ترین دستگاه انتخاب گردد. چنانچه محیط ساختمان شما گرم و شرجی است باید قبل از انتخاب سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب برای خانه خود، انواع آن و ویژگی های هرکدام را بشناسید. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع سیستم های سرمایشی و گرمایشی مناسب محیط های گرم و شرجی و نصب کولر گازی، نصب داکت اسپلیت و نصب لوله مسی آشنا کنیم.

در محیط های گرم و شرجی از چه سیستم سرمایشی و گرمایشی باید استفاده کنیم؟

تاثیر دمای محیط بر بازدهی فرد

انسانها موجوداتی خونگرم هستند و می توانند دمای بدن خود را در برابر تغییرات محیط خارجی ثابت نگه دارند. دمای بدن انسان در 37 درجه ثابت نگه داشته می شود. برای اینکه افراد بتوانند به طور موثر کار نمایند، دمای محیط باید برای افراد مناسب باشد. محیط های بسیار سرد و بسیار گرم بازده کاری فرد را کاهش می دهد.

دمای مناسب

توصیه می شود که کمترین دما برای اتاق نشیمن 21 درجه، برای اتاق خواب 18 درجه، برای آشپزخانه 18 درجه، برای حمام 20، برای توالت 16 درجه و برای راهرو 18 درجه باشد.

زندگی راحت با گرمایش و سرمایش مطبوع

گرمایش و سرمایش باعث می شود مردم بتوانند زندگی راحتی داشته باشند. سیستم ها نقش بسیار مهمی در زندگی ایفا می نمایند. سیستم های گرمایش و سرمایش به یک مفهوم بسیار گسترده تبدیل شده و طیف وسیعی از محصولات را به کاربران ارائه می دهد.

مدل های تهویه مطبوع بیشتر محصولات موثر خنک نماینده محیطی هستند که کاربران در ماه های تابستان ترجیح می دهند. می توانید با نصب کولر گازی، نصب داکت اسپلیت و نصب لوله مسی در روزهای گرم تابستان محیط بسیار خنکی را برای خود ایجاد کنید.

نصب کولر گازی می تواند علاوه بر فرایند خنک نماینده، در سطوح متفاوتی هم گرمایش فراوری کند. در این مرحله، مدل های کولر گازی طیف وسیعی از استفاده را به کاربران ارائه می دهند. سیستم های گرمایش مانند به میزان سیستم های خنک نماینده در زندگی روزمره اهمیت دارند. نصب داکت اسپلیت یکی از متداول ترین روش های گرمایش است ؛ زیرا استفاده مناسب و هزینه گرمایش مقرون به صرفه را ارائه می دهد.

مدل های محصولات گرمایش و سرمایش

با پیشرفت فناوری، محصولات گرمایش و سرمایش در ویژگی ها و مدل های مختلف ارائه می شود و تنوع را نشان می دهد. سیستم های تهویه مطبوع یکی از پرکاربردترین سیستم های خنک نماینده به لطف سیستم های خود هستند که می توانند محیط های بسته گرم و شرجی را در مدت کوتاهی خنک نمایند.

بعلاوه می توانید با خرید و نصب کولر گازی، نصب داکت اسپلیت و نصب لوله مسی یک محیط خانه گرم در روزهای سرد زمستان را تجربه کنید. به این ترتیب می توانید با احساس آرامش ناشی از گرما روز خود را به روشی دلپذیر ادامه دهید.

مناسب ترین سیستم های تهویه مطبوع در محیط گرم و شرجی

مناسب ترین سیستم های تهویه مطبوع در منطقه ها گرم و شرجی دستگاه هایی هستند که بر پایه سیکل تبرید تراکمی سبب سرمایش و کاهش رطوبت هوا می شوند. منظور از سیکل تبرید تراکمی این است که در ساختار آنها از کندانسور، کمپرسور، اواپراتور و مبرد استفاده شده باشد.

1 . کولر گازی

در نصب کولر گازی کندانسور و کمپرسور در بیرون از ساختمان و اواپراتور در داخل ساختمان نصب می شود. اتصال آنها به وسیله لوله کشی است. این سیستم رطوبت هوا یا همان بخار آب موجود در هوا را گرفته و به شکل قطرات مایع بر سطح لوله های اواپراتور درآورده و آن به وسیله یک مجرا خارج می نماید.

در نصب کولر گازی باید به انتخاب و نصب لوله مسی توجه ویژه ای کرد. لوله مسی با قابلیت شکل پذیری آسان مقاومت بالایی در برابر فشار بالا دارد. بعلاوه در مقابل نوسانات دما و نور خورشید مقاومت بالایی دارد. لذا برترین انتخاب برای لوله های گاز است.

2 . داکت اسپلیت

تفاوت نصب داکت اسپلیت با نصب کولر گازی، تعبیه یک اواپراتور بزرگ در سقف کاذب است. بدین ترتیب هوا بعد از سرد شدن و کاهش رطوبت به وسیله داکت در اتاق های مختلف پخش می شود. به طور معمول از داکت اسپلیت و کولرگازی در ساختمان های کوچک به اسم دستگاه های تهویه در محیط گرم و شرجی استفاده می شود.

منبع: اتاق

به "در محیط های گرم و شرجی از چه سیستم سرمایشی و گرمایشی باید استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در محیط های گرم و شرجی از چه سیستم سرمایشی و گرمایشی باید استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید