دومین رویداد مشاوره به کسب وکار از 11 بهمن برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، در پی برگزاری پیروز اولین نشست از رویداد مشاوره به کسب وکار در بهمن 98، قرار بود سلسله نشست های آن هر شش ماه برگزار گردد که با شیوع بیماری کرونا، نشست تیرماه آن در سال 99 به تعویق افتاد.

دومین رویداد مشاوره به کسب وکار از 11 بهمن برگزار می گردد

علی ملایی، معاون کسب وکار اتاق ایران با توجه به اهمیت تقویت توان مدیریت بنگاه ها و ارتقای سطح بهره وری آن ها، برگزاری این نشست را از جمله اولویت های معاونت کسب وکار اتاق ایران درراستای ارایه خدمت به فعالان اقتصادی مطرح نمود و با اشاره به فشارهای ناشی از تحریم و همه گیری کرونا طی یک سال گذشته، حفظ و توسعه فعالیت های بنگاه ها را مورد تأکید قرار داد.

به اعتقاد او اگر قرار باشد در این شرایط حساس، کمترین آسیب ها متوجه محیط کسب وکار کشور و فعالیت واحدهای تولیدی، خدماتی، صنعتی و غیره گردد، ضروری است تقویت درونی این بنگاه ها نیز مورد توجه باشد و در این بین آموزش و ارائه مشاوره های دقیق و کارشناسی به مدیران و صاحبان صنایع از صندلی ویژه ای برخوردار است.

معاون کسب وکار اتاق ایران در ادامه گفت وگوی خود با پایگاه خبری اتاق ایران به پنل های تخصصی رویداد مشاوره کسب وکار اشاره نمود.

پنل­های تخصصی دومین رویداد مشاوره به کسب وکار

عنوان و تاریخ برگزاری پنل­ها

محورهای گفت وگو

حفظ و توسعه بنگاه های بخش خصوصی در شرایط کنونی

روز شنبه 11 بهمن ماه ساعت 15 الی 17

- حاکمیت شرکتی کسب وکارها در شرایط بحران

- پیش به سوی تحول دیجیتال در صنعت

- کاهش هزینه ها و بهره وری در شرایط بحران

حفظ و توسعه بنگاه های بخش خصوصی در شرایط کنونی

روز یکشنبه 12 بهمن ماه ساعت 15 الی 17

- مسئولیت اجتماعی کسب وکارها در مقابل کارکنانشان در شرایط بحران

- حفظ و توسعه کسب وکارها در شرایط بحران

- نگاه پروژه ای به کسب وکارها در شرایط بحران

مدیریت سرمایه های انسانی

روز دوشنبه 13 بهمن ماه ساعت 15 الی 17

- استراتژی سازمان در مقابله با بحران کرونا

- انگیزش و نگهداری منابع انسانی

- آینده نگری در دوران پساکرونا

- قوانین و مقررات تأمین اجتماعی در دوران کرونا

تحول دیجیتال و هوشمند سازی کسب وکار

روز سه شنبه 14 بهمن ماه ساعت 15 الی 17

- تجارب هوشمند سازی در بخش کشاورزی

- استفاده داده ها برای بهبود کسب­وکار

- ایران و انقلاب صنعتی 4,0

امور بیمه و اقتصادیات

روز چهارشنبه 15 بهمن ماه ساعت 15 الی 17

- قوانین اقتصادیات و تأمین اجتماعی

- معافیت­ها و ظرفیت­های کرونایی در بیمه و اقتصادیات

- تراکنش­های بانک

اقتصادی و تأمین سرمایه

روز پنج شنبه 16 بهمن ماه ساعت 11 الی 13

- نگاهی به شرایط تأمین اقتصادی کشور در شرایط بحران

- اهلیت اقتصادی و صلاحیت حرفه ای متقاضی تأمین اقتصادی بانکی

- تأمین اقتصادی طرح های عظیم در شرایط بحران روینمودها و چالش ها

- مشاوره سرمایه گذاری تأمین اقتصادی در شرایط بحران

توسعه و تقویت درون بنگاهی به یاری مشاوران مدیریت

در همین رابطه محمود اولیایی، رئیس هیات مدیره کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران یاری به توسعه و تقویت درون بنگاهی را هدف اصلی برگزاری رویداد مشاوره کسب وکار مطرح نمود و گفت: همیشه بهبود محیط کسب وکار مورد توجه اتاق ایران و دیگر تشکل ها و فعالان اقتصادی بوده است اما باید توجه داشت برای عملکرد پیروز در یک محیط مناسب باید بنگاه های توانمندی در اختیار داشته باشیم.

این فعال اقتصادی محیط مناسب و بنگاه های توانمند را در کنار هم عامل توسعه اقتصادی یک کشور دانست و تأکید کرد: اگر محیط کسب وکار برای فعالیت های اقتصادی نامطلوب باشد اما واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی قدرتمندی داشته باشیم به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید. برعکس این امر نیز صادق است؛ اگر محیط مناسبی طراحی شده باشد اما بنگاه های اقتصادی از توان و قدرت کافی مدیریتی برخوردار نباشند باز از هدف اصلی دور می مانیم.

رئیس هیات مدیره کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی، ابتکارعمل درباره برگزاری رویداد مشاوره کسب وکار را گامی در راستای ارتقای سطح مدیریت بنگاه ها دانست و ادامه داد: آنچه در این رویداد دنبال می کنیم آموزش مباحث تئوریک علم مدیریت نیست. بلکه در پی آن هستیم تا با شناسایی چالش ها و مسائل موجود به یاری مشاوران خبره و باتجربه، دیدگاه های مشورتی لازم را در اختیار صاحبان صنایع برای مقابله مؤثر با مسائل پیش روی آنها قرار دهیم.

به باور این فعال اقتصادی در حال حاضر صندلی و میزان اثرگذاری مشاوران مدیریت فراموش شده است و همان طور که در دوران برجام شاهد بودیم، واحدهای اقتصادی به دلیل ضعف مدیریتی و نداشتن مشاوران لازم در فرایند مذاکرات بین المللی به مشکل برخوردند و نتوانستند از فرصت های موجود بهره کافی ببرند.

او اعلام نمود: در کشورهای پیشرفته رویکرد و نگاه ها نسبت به موضوع مدیریت متفاوت است. در این کشورها کلیه دستگاه ها و واحدهای اقتصادی از مشاوران مدیریت استفاده می نمایند چراکه این افراد قادرند مسائل تئوریک مدیریت را در دل بنگاه ها جاری نموده و سطح بهره وری را ارتقا دهند.

اولیایی با توجه به اهمیت موضوع مشاوره در امر مدیریت از هدف گذاری کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران مبنی بر ایجاد میزهای مشاوره در اتاق ایران به یاری 18 تشکل زیرمجموعه این کانون و ارائه مشاوره های رایگان در حوزه های تخصصی مختلف و برگزاری رویداد مشاوره کسب وکار در فواصل زمانی شش ماهه اطلاع داد. بر اساس اظهارات او استفاده از مشاوران مدیریت بین المللی نیز در برنامه کاری کانون قرار گرفته است.

علاقه مندان به مشارکت در رویداد مشاوره کسب وکار می توانند با مراجعه به این لینک مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "دومین رویداد مشاوره به کسب وکار از 11 بهمن برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین رویداد مشاوره به کسب وکار از 11 بهمن برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید