راهنمای کامل شستن براش آرایشی به ساده ترین روش

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، شاید فکر کنید یکی از نکات مهم برای داشتن پوست سالم و آرایش زیبا و بدون نقص خرید انواع لوازم آرایشی برند و با کیفیت است. اما یک نکته مهم تر از این وجود دارد و آن چیزی جز شستن براش آرایشی به صورت منظم و به روش صحیح نیست. استفاده از برس های تمیز و بدون آلودگی می تواند سلامت پوست شما را تضمین کند. بعلاوه از آلوده شدن لوازم آرایشی به باکتری های مضر هم جلوگیری می نماید.

راهنمای کامل شستن براش آرایشی به ساده ترین روش

در این مطلب از وبلاگ کاتالوگ مگ قرار است برترین روش برای شستن براش آرایشی و بعلاوه کارهایی که انجامشان ممنوع است را به شما آموزش بدهیم تا بتوانید همواره از برس های تمیز و سالم بهره ببرید.

5 علت برای شستن براش آرایشی

قبل از هر چیزی باید بگوییم که هیچ شکی در خسته نماینده بودن شستن پد و براش ارایشی وجود ندارد اما به این کار مثل یک روتین ورزشی منظم نگاه کنید. شما هر روز صبح به باشگاه می روید تا بدن سالم و زیبایی داشته باشید، تمیز کردن براش آرایشی هم دقیقا همین تاثیر را دارد. شما هر هفته آن ها را می شویید تا پوست سالم و زیبایی داشته باشید. اگر هنوز هم فکر می کنید این کار آنچنان برایتان مجذوب نماینده نیست، 5 علت زیر را بخوانید تا به شما ثابت گردد باید این کار را انجام بدهید.

  • انجام این کار حس بسیار خوبی دارد و می توانید از آماده سازی ابزارهای تمیز برای سلامت پوست تان لذت ببرید.
  • استفاده از برس تمیز می تواند یک عامل تاثیرگذار در مراقبت از پوست و سلامت پوست شما باشد.
  • با صرف کمی وقت می توانید همواره برس های تمیز داشته باشید و دیگر احتیاجی به صرف هزینه های زیاد برای خرید برس های تازه ندارید.
  • شما در فهرست تعداد معدود خانم هایی قرار می گیرید که به سلامت و بهداشت پوست خود اهمیت می دهند چون در نظرسنجی های اجرا شده معین شده که 61% خانم ها ماهی یک بار و 39% هر چند ماه یک بار برس های آرایشی خود را تمیز می نمایند. البته 22% هم اعتراف نموده اند که هرگز آن ها را تمیز نمی نمایند!
  • شما می توانید در حدود 10 دقیقه زمانی که برای تمیز کردن براش ها صرف می کنید یک ماسک صورت ویتامینه بگذارید و از وقت تان بهره ببرید. با این کار هم پوست تان تغذیه می گردد هم برس ها تمیز و بدون باکتری می شوند.

5 علت اساسی که اهمیت شستن براش آرایشی را ثابت می نماید

حالا که متوجه شدید شستن انواع برس آرایشی خسته نماینده نیست، بد نیست با هم دلایل اهمیت شستن براش ارایشی را هم آنالیز کنیم.

  • براش های کثیف می توانند پوست را خراب نمایند و آسیبی بیشتر از یک جوش یا تحریک پوستی ساده روی پوست صورت شما بر جای بگذارند.
  • استفاده روزانه از برس ها باعث تجمع سبوم، ناخالصی ها، آلودگی ، گرد و غبار، تجمع مواد آرایشی و سلول های مرده پوست روی آن ها گردد که محیط مناسبی برای رشد باکتری های مضری مثل استافیلوکوک و استرپتوکوک ایجاد می نماید.
  • تمیز نکردن کیت آرایشی به طور منظم بر کیفیت آرایش و ترکیب مواد آرایشی تاثیر منفی می گذارد. اگر برترین برس های آرایشی جهان را هم داشته باشید وقتی تمیز نباشند نمی توانند آرایشی بی نقص و زیبایی برای شما انجام دهند.
  • طول عمر برس ها با شست وشو بیشتر می گردد.
  • استفاده از برس کثیف تمام محصولات آرایشی را هم آلوده می نماید و به راحتی باکتری ها و عوامل بیماری زا را در تمام آن ها پخش می نماید.
  • شستن براش آرایشی یک روتین بهداشتی برای حفظ سلامت پوست است.

راهنمای نحوه شستن براش آرایشی

برس های آرایشی کثیف و آلوده می توانند به راحتی به پوست شما آسیب بزنند. باقی ماندن روغن، آلودگی، کرم پوست و مواد آرایشی روی برس ها می تواند آن ها را به محلی مناسب برای رشد باکتری ها تبدیل کند. برای جلوگیری از این موضوع و محافظت از سلامت پوست خود بهتر است برس های آرایشی را هر 7 تا 10 روز یک بار بشویید. البته اگر از فونداسیون یا پنکیک استفاده می کنید بهتر است این زمان را به 2 تا 3 روز یکبار برسانید.

طرز شستن براش های آرایشی:

  • سر برس ها را زیر جریان آب ولرم بگیرید تا به جامانده مواد آرایشی از روی آن پاک گردد. دقت داشته باشید که باید فقط قسمت بالایی برس را زیر آب بگیرید چون خیس کردن تمام قسمت ها باعث باز شدن چسب بین دسته و خود برس می گردد.
  • یک قاشق غذاخوری شامپوی ملایم را در یک کاسه آب ولرم مخلوط کنید. دقت داشته باشید که نباید از صابون بهره ببرید چون باعث خشک شدن موی برس می گردد.
  • نوک هر برس را در کاسه بچرخانید. برای اینکه بهتر تمیز شوند می توانید نوک هر برس را در کف دست تان هم ماساژ دهید.
  • نوک برس ها را زیر جریان آب ولرم بشویید.
  • این مراحل را آنقدر انجام دهید تا برس ها تمیز شوند.
  • رطوبت اضافی را با حوله کاغذی بگیرید.
  • برس ها را روی یک حوله تمیز به صورت خوابیده قرار دهید تا خشک شوند. از قرار دادن برس های مرطوب به صورت عمودی خودداری کنید چون انتقال رطوبت به قسمت های پایین تر باعث شل شدن چسب می گردد.

دو نکته مهم

  1. برس های آرایشی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.
  2. اگر استفاده از برس های آرایشی باعث زیاد شدن جوش و آکنه های شما می گردد حتما به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

اشتباهاتی که نباید در شستن براش آرایشی مرتکب شد

کمی قبل تر اشاره کردیم که شستن براش آرایشی طول عمر آن را بالا می برد و دیگر احتیاج نیست دائما در پی یک ست برس تازه باشید. البته این موضوع تا وقتی صادق است که برس ها را اشتباه نشویید و برترین روش شستن براش آرایشی را بدانید. چند اشتباه ساده ممکن است به راحتی برس آرایشی شما را خراب کند و مجبور شوید یک ست تازه خریداری کنید. پس بد نیست بعد از آموزش شستن براش آرایشی با شما از این اشتباهات ساده اما نابودنماینده هم صحبت کنیم.

اشتباهاتی که نباید مرتکب شوید:

  • غوطه ور شدن برس در آب یا خیساندن آن ممنوع است. با این کار باعث حل شدن چسب بین موها و دسته برس می شوید. وقتی هم که چسب حل گردد موهای برس به سرعت می ریزد و دیگر کارآیی قبل را ندارد.
  • استفاده از آب داغ یا در حال جوش ممنوع است. این کار اتصال بین موها و دسته را از بین می برد. استفاده از آب ولرم برترین کار است.
  • خشک شدن نادرست باعث نابودی برس می گردد. هرگز برس های خیس را به صورت عمودی (رو به بالا یا پایین) قرار ندهید. این کار باعث شل شدن و از بین رفتن چسب بین موها و دسته برس می گردد. برترین کار این است که برس ها را روی یک حوله تمیز بخوابانید و یک روز به آن ها اجازه خشک شدن بدهید.
  • برترین روش شستن براش آرایشی حداقل هفته ای یک بار است. البته اگر هر روز از آن ها استفاده می کنید این زمان باید به 3 تا 4 روز یک بار کاهش پیدا کند. اگر برنامه منظمی برای شست وشوی برس ها نداشته باشید آلودگی های کهنه مابین موهای برس خشک شده، گیر می نمایند و به سختی می توانید آن ها را تمیز کنید.

مرور کلی

شستن براش آرایشی یکی از کارهای مهم برای همه افرادی است که به صورت روزانه آرایش می نمایند. این کار نه تنها بهداشت ابزارهای آرایشی شما را تامین می نماید، بلکه به سلامت پوست شما هم یاری بسیار زیادی می نماید. در این مطلب برترین و ساده ترین روش شست وشوی انواع برس و پد آرایشی را به شما آموزش دادیم تا بتوانید از این به بعد با برس های تمیز برترین آرایش را داشته باشید.

منابع: aad, beautybyane

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای کامل شستن براش آرایشی به ساده ترین روش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل شستن براش آرایشی به ساده ترین روش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید