راه موفقیت برای بانوان البرزی هموار می گردد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، زهرا اشرف زاده- البرز- خبرنگار:این روزها رویدادها و همایش های مختلفی در حوزه زنان برگزار می گردد که اهداف مختلفی مانند پررنگ کردن نقش اجتماعی و بالا بردن اعتماد به نفس بانوان را به عهده دارند.

راه موفقیت برای بانوان البرزی هموار می گردد

رویداد توبان نیز طرحی است که با همکاری امور بانوان استانداری و نهادهای مردمی استان برای توان افزایی بانوان هر ماه یک بار برگزار می گردد. رویدادی که با معرفی بانوان توانمند در عرصه های مختلف اجتماعی، مالی، فرهنگی، علمی و ورزشی الگوی مناسبی را به بانوان استان معرفی می نماید وبا انتقال تجارب آنها و شبکه سازی راه پیروزیت را برای بانوانی که در ابتدای راه هستند هموار می نماید و هم باعث رشد و پیشرفت بانوان توانمند و بااستعداد می گردد.

  • بستری برای توان افزایی بانوان

مسئول برگزاری رویداد توبان در پاسخ به این که چه عواملی باعث شد چنین رویدادی را برگزار کند، می گوید: همیشه برایم دغدغه بود که چرا برخی از خانم ها با وجود توانایی بالایی که دارند کاری انجام نمی دهند، مثلا در یک جمعی اگر پاسخ سوالی را می دانند دست بالا نمی برند که جواب دهند؛ همه اینها شاید از نبود خودباوری نشأت می گیرد. همین موضوع باعث شد که احساس کنم باید کاری در حوزه زنان انجام دهم، اما این که چه کاری و چگونه هنوز نمی دانستم تا این که به توبان رسیدم و از بهمن گذشته استارت کار زده شد.

کتایون عسکری می افزاید: رویداد توبان در زمینه توان افزایی بانوان فعالیت می نماید و سعی دارد بستری را فراهم کند که بانوان در آن رشد نمایند، اعتماد به نفسشان افزایش پیدا نموده و باور نمایند که می توانند صندلی اجتماعی خود را بالا ببرند. وی با بیان این که این رویداد یکشنبه آخر هر ماه در یکی از سالن های شهر برگزار می گردد، به بخش های مختلف آن اشاره می نماید و ادامه می دهد: این رویداد شامل چند بخش است که قسمت اول به افرادی اختصاص دارد که فرمول خاصی در زندگی شان دارند و نقاط قوت خود را با دیگران به اشتراک می گذارند. این شخص می تواند یک خانم خانه دار هم باشد که در 5 دقیقه باید پاسخ هایی را که به دغدغه های اجتماعی خود داده به اشتراک بگذارد.

عسکری اضافه می نماید: موضوع بعدی که در توبان به آن می پردازیم معرفی کتاب است و فردی که خواندن یک کتاب باعث تغییر زندگی اش شده در رابطه با آن صحبت می نماید. همچنین یک بانوی پیروز را شناسایی و دعوت می کنیم در زمینه های مختلف با افراد در خصوص راه رسیدن به پیروزیت و نیز مواردی که باعث پیشرفتش شده صحبت کند.

وی می افزاید: یکی از بخش های برنامه، نقطه عطف است که به صورت کلیپ پخش می گردد و در آن به سراغ بانوان پیروز می رویم و یا خودشان برای ما ارسال می نمایند و درباره نقطه عطف زندگی خود صحبت می نمایند. عسکری که بنیانگذار سرای محله ارم نیز است، اضافه می نماید: در خاتمه برنامه حلقه های گپ وگفت شکل می گیرد که افراد می توانند با هم ارتباط بگیرند و کاری را آغاز نمایند. مسئول برگزاری رویداد توبان با اشاره به استقبال خوبی که از این رویداد شده است می گوید: تعداد رویدادهایی که در حوزه بانوان در البرز تشکیل می گردد زیاد است، اما توبان سعی نموده 2 ساعتی را که مردم در اینجا وقت می گذرانند موثر باشد. ما ساعت ها و روزها راجع به رویدادها و افرادی که می خواهیم دعوت کنیم و موضوعات دیگر تحقیق می کنیم و نتیجه ای که تاکنون گرفته ایم رضایت بخش است.

  • حمایت استانداری از طرح های توان افزایی بانوان

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری البرز با بیان این که رویداد توبان با مشارکت بخش خصوصی و سمن ها برای هم افزایی زنان البرز طراحی شده است، می گوید: در این رویداد افراد پیروز تجربیات خود را به اشتراک می گذارند تا کسانی که دنبال جرقه ای برای تغییر زندگی شان هستند از صحبت های این افراد استفاده نمایند، به همین خاطر از عموم شهروندان دعوت می کنیم تا در جلسه های این رویداد شرکت نمایند.

مریم اسماعیلی فرد با اشاره به برنامه های استانداری در حوزه کارآفرینی بانوان ادامه می دهد: در این حوزه 3 برنامه را دنبال می کنیم. اولین بخش طرح توان افزایی زنان سرپرست خانوار در 5 سکونتگاه غیررسمی استان است که به آنها آموزش های فنی و حرفه ای داده می گردد که بتوانند کسب و کاری راه اندازی نمایند. بخش دوم کمیته مالی توان افزایی که بانوان کارآفرین با مدیران تراز اول استان در این کمیته هستند تا مسائل خود را بگویند و استاندار نیز به دلیل اهمیت موضوع همیشه در جلسه ها حضور دارد.

وی اضافه می نماید: برنامه سوم ما نیز حمایت از استارت آپ ها و رویدادهای حوزه کارآفرینی زنان مانند همین رویداد توبان است. سال گذشته نیز راستا کسب و کار در این حوزه اجرا شد و کوشش می کنیم این رویدادها را گسترش دهیم. مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری البرز می گوید: اینطور برنامه ها می تواند برای زنان سرزمینمان انگیزه بخش باشد که با خودباوری می گردد به راستاهای دور رسید.

منبع: همشهری آنلاین

به "راه موفقیت برای بانوان البرزی هموار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه موفقیت برای بانوان البرزی هموار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید