صنعت نشر دیجیتال برای بسیاری از ناشران قزوینی ناشناخته است

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، به گزارش خبرنگار خبرنگاران یکی از مهم ترین فعالیت های سالانه ناشران، حضور در نمایشگاه تهران است؛ شرکت ناشران شهرستانی در این رویداد مهم کشور می تواند اهمیت دوچندانی برای آن ها داشته باشد.

صنعت نشر دیجیتال برای بسیاری از ناشران قزوینی ناشناخته است

ارائه نوترین کتاب های منتشر شده، روبروه مستقیم با مخاطبان و رقابت نزدیک با دیگران ناشران، همه و همه جزو مواردی هستند که جذابیت های نمایشگاه تهران را بیشتر و گرم تر می نمایند.

سعید مدرسی، مدیر انتشاراتی پرک از آخرین فعالیت های این انتشارات در نمایشگاه کتاب 1402 گفت. سعید مدرسی مدیر انتشارات پرک معتقد است فناوری نو نشر دیجیتال و صوتی برای بسیاری از ناشران قزوینی ناشناخته است و هنوز ساختاری برای ناشران شهرستانی با این فناوری وجود ندارد.

- از حضور در نمایشگاه آغاز کنیم؛ معمولا هر رخداد بزرگی با خاطرات تلخ و شیرین همراه است شما چه تجربه هایی از نمایشگاه کتاب تهران دارید:

حضور دائمی نشر پرک در دو غرفۀ بزرگسال و کودک و نوجوان نمایشگاه بین المللی کتاب، ملاقات با نویسندگان، مترجمان و تعاملات فرهنگی با ناشران خارجی، خود تجربۀ شیرین بنده در سال های گذشته بوده است. تنها تجربه نسبتا تلخی که داشتم، در یک دوره بر اثر باران شدید و آب گرفتگی غرفه ها دچار خسارت ناچیزی شدیم که البته مدیران محترم نمایشگاه جبران خسارت کردند.

در خصوص برگزاری همزمان بخش مجازی و حضوری نمایشگاه چه نظری دارید؟

برگزاری همزمان نمایشگاه مجازی با نمایشگاه حضوری، گاه مسائلی برای ناشران شهرستانی ایجاد می نماید. بعضا ناشر مجبور می گردد برای دریافت سفارش و ارسال کتاب به مشتریان، غرفه اش را در تهران ترک نموده و به شهرستان برود.

بهتر بود این دو نمایشگاه در طول سال با فاصله برگزار می شد. در این صورت مردم نیز می توانستند سالی دو بار از نمایشگاه های کتاب بهره ببرند و کتاب های چاپ نو را در این فاصله تهیه نمایند.

با چه آثار نوی در نمایشگاه شرکت می کنید؟

چند عنوان کتاب نو داریم که به دو مورد از آن ها اشاره می کنم. کتاب درست بخوانیم، درست بنویسیم تالیف دکتر هادی انصاری که چاپ اول آن سال 1402 منتشر شد. در این کتاب فرق واژه هایی که املای یکسان اما تلفظ و معانی متفاوتی دارند جمع آوری شده است. این کتاب می تواند برای ویراستاران و گویندگان رادیو و تلویزیون مفید واقع گردد.

کتاب دوم زنده باد برادری بروبچه های چ است که سال 1402 منتشر شد. نویسنده این رمان بهیچ آک، می باشد و به وسیله آتوسا آبکار منتشر شد. در این رمان نویسنده با تبحر فراوان به بزرگتر ها راه چاره ارائه می دهد تا چگونه کودک امروز را که اسیر دنیای مجازی است تا مقدار ای متوجه اصل خود کنیم.

ضمن تشکر از شما، در پایان بگویید ناشران و به وی ژه ناشران قزوینی با چه چالش هایی روبرو هستند؟

گرانی کاغذ و ملزومات چاپ و مسائل توزیع کتاب از چالش هایی است که همه ناشران با آن روبرو هستند. بعلاوه در دوره ای که صنعت نشر رو به صوتی و دیجیتالی کردن کتاب می رود، متاسفانه این فناوری نو برای بعضی از ناشران قزوینی ناشناخته است و بستر و ساختاری نیز برای آشنایی با این فناوری نوین وجود ندارد. البته نبودن حمایت مالی نیز باعث می گردد ناشر سنتی نسبت به صوتی و دیجیتالی کردن کتاب هایش مقاومت نشان دهد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "صنعت نشر دیجیتال برای بسیاری از ناشران قزوینی ناشناخته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت نشر دیجیتال برای بسیاری از ناشران قزوینی ناشناخته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید