رنگ نانویی برای استفاده در صنعت هوایی فراوری شد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، رنگ پلی یورتان نانو؛ کاربردی در صنعت هوایی با خاصیت استحکام بالا، مقاومت شیمیائی مناسب و عدم شره شدن به بازار آمد.

رنگ نانویی برای استفاده در صنعت هوایی فراوری شد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ کاتالوگ، استفاده از رنگ و رزین و انواع پوشش ها در صنایع و قطعات مختلف با اهداف مشخصی مانند زیبائی، مقاومت به سایش و خوردگی یا افزایش خواص نوری و هدایتی و موارد دیگر، حائز اهمیت است. استفاده از این رنگ ها در صنایع هوایی مانند پوشش دهی بدنه، تاسیسات و کابین هواپیما یکی از کاربرد های مهم این مواد است.

شرکت دانش بنیان گیتی آسا با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیروز به فراوری این محصول کاربردی شده است. این گونه رنگ ها بر پایه رزین های مختلفی مانند پلی یورتان و اپوکسی فراوری می گردد.

این محصول دارای خواصی همانند مقاومت شیمیائی مناسب، عدم شره شدن، تافنس و استحکام کافی و مقاومت در برابر شوک های حرارتی و اشعه فرابنفش، و باران اسیدی است و به عنوان لایه نهایی برای پوشش سطوح هواپیما استفاده می گردد.

رنگ پلی اورتان شرکت گیتی آسا یک محصول دو جزئی است که بر پایه رزین پلی اورتان تهیه شده و دارای مدت زمان خشک شدن بسیار کوتاه است و خاصیت ضد شره گی آن باعث می گردد تا رنگ پس از اعمال بر روی سطوح زاویه دار و خمیده فلزی، تا هنگام خشک شدن دچار شره نگردد. امروزه، استفاده از نانوذرات به منظور بهبود ویسکوزیته و عدم شره شدن رنگ اعمالی بر روی بدنه، راهکاری مهم در افزایش کیفیت پوشش دهی هواپیما است.

این محصول چسبندگی زیاد به زیرلایه، انعطاف پذیری و خواص مکانیکی مناسب، مقاومت شیمیائی زیاد و بعلاوه مقاومت در برابر شره شدن (Sagging) را فراهم نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رنگ نانویی برای استفاده در صنعت هوایی فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ نانویی برای استفاده در صنعت هوایی فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید