شاهکار مردان کاراته در آوردگاه ماتادورها

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، بیست و چهارمین رقابت های جهانی کاراته در اسپانیا با درخشش تیم ملی کاراته کشورمان به خاتمه رسید.

شاهکار مردان کاراته در آوردگاه ماتادورها

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی وبلاگ کاتالوگ؛ بیست و چهارمین دوره رقابت های قهرمانی جهان به میزبانی شهر مادرید اسپانیا با حضور 1117 کاراته کا از 140 کشور از 15 تا 20 آبان ماه برگزار گردید و تیم ملی کاراته کشورمان در هر دو بخش کاتا و کومیته در هر دو گروه مردان و بانوان به روی تاتامی رفت و با کسب 2 مدال طلا، یک نقره و 4 برنز برای اولین بار پس از 48 سال بر سکوی نایب قهرمانی جهان ایستاد.کاراته کا های کشورمان از همان روز نخست رقابت ها در بخش کاتا و کومیته انفرادی روی تاتامی رفتند و با حریفان خود به مبارزه پرداختند.در بخش کومیته مردان تیم ملی کشورمان با ترکیب هامون درفشی پور، امیر مهدی زاده، بهمن عسگری، ذبیح الله پورشیب و سجاد گنج زاده به روی تاتامی جهانی اسپانیا رفت و از این ترکیب تنها امیر مهدی زاده بود که در اوج ناباوری از دور رقابت ها کنار رفت و 4 ملی پوش دیگر کشورمان برای کسب مدال راهی مرحله فینال و رده بندی شدند.

پورشیب چراغ مدال آوری در جام بیست و چهارم را روشن کرد

ذبیح الله پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته ایران در وزن منهای 84 کیلوگرم با مبارزه خوب خود توانست حریفان را از پیش رو بردارد و با شکست نزدیک مقابل نماینده اوکراین به دیدار رده بندی راه یافت و مقابل حریفی از قزاقستان به روی تاتامی رفت و با شکست حریف خود اولین مدال تیم ملی را کسب کرد و موفق به دریافت نشان برنز این مسابقات شد.

مدال نقره بر گردن گنج زاده

سجاد گنج زاده در همان روز نخست با پیروزی برابر تمام حریفان خود اولین فینالیست تیم ملی کشورمان بود. این ورزشکار در مرحله فینال وزن مثبت 84 کیلوگرم برابر نماینده آلمان نهاده شد و با نتیجه 5 بر 2 باخت و به مدال نقره رقابت های جهانی بسنده کرد.

بعد از 12 سال مدال طلای جهان به ایران رسید

بهمن عسگری دیگر کاراته کا کشورمان بود که در وزن منهای 75 کیلوگرم توانست با شکست حریفانش دومین فینالیست ایران در مادرید باشد و بعد از سال ها تیم ملی کشورمان در این وزن دررقابت های جهانی نماینده ای را در فینال پیدا کرد. او در مرحله نهایی برابر حریف سنتی خود از ایتالیا رفت و با شکست او مدال طلای این رقابت ها را کسب کرد.پیش از این جاسنمم ویشگاهی در سال 2006 توانسته بود مدال طلا را کسب کند و عسگری طلسم 12 ساله را در مادرید شکست.

سرانجام کومیته انفرادی مردان با مدال برنز درفشی پور

هامون درفشی پور نماینده وزن منهای 67 کیلوگرم کشورمان که برای اولین بار صحنه رقابت های جهانی را تجربه می کرد توانست به دیدار رده بندی راه یابد و برای کسب اولین نشان برنز جهانی خود با حریفی از اسپانیا مبارزه کند.او در این دیدار با شکست نماینده تیم میزبان به مدال برنز رسید.

هت تریک قهرمانی جهان توسط شاگردان هروی

در بخش کومیته تیمی مردان تیم ملی کشورمان متشکل از صالح اباذری، علی اصغر اآسیابری و مهدی خدابخشی، ذبیح اله پورشیب، بهمن عسگری، سجاد گنج زاده برابر حریفان نهاده شد و توانست با مبارزه خوب ملی پوشان برای سومین بار پیاپی در رقابت های جهانی راهی فینال گردد تا در کسب مدال طلای جهان هت تریک کند. کومیته تیمی مردان کشورمان برابر ترکیه نهاده شد و با پیروزی مقابل این تیم برای سومین بار پیاپی قهرمان جهان شد و مدال طلای این مسابقات را از آن خودش کرد.

مدال برنز جهان بر گردن مردان کاتارو ایران

در بخش کاتای تیمی و انفرادی مردان کشورمان تیم ملی با ترکیب ابوالفضل شهرجردی، میلاد دلیخون و علی زند روی تاتامی رفت و در بخش انفرادی شهرجردی نتوانست از سد حریفان خود عبور کند و از دور رقابت ها کنار رفت، اما در بخش تیمی ملی پوشان کشورمان با شکست حریفان خود راهی دیدار رده بندی شدند و با پیروزی برابر حریفی از ترکیه به مدال برنز جهان رسید.

با توجه به اینکه رشته کاراته وارد رقابت های المپیک 2020 توکیو شده است رقابت های جهانی اسپانیا از نظر امتیاز و ارتقا رنکینگ کاراته کا ها از اهمیت زیادی برخوردار بود و در این میان تیم ملی مردان ایران در بخش کومیته انفرادی از 5 فرصت خود توانست 4 نماینده برای کسب مدال داشته باشد و در بخش تیمی نیز برای سومین بار پیاپی راهی فینال شد تا عملکرد خوب این تیم که از مدت ها پیش با کادر فنی قوی خود شروع شده است ادامه پیدا کند.تیم ملی کاراته کشورمان در سال 2019 رقابت های مهم و حساسی را در لیگ های جهانی در پیش دارد تا بتواند با حفظ رنکینگ ملی پوشان و ارتقا آن سهمیه المپیک 2020 توکیو را کسب کند ومانند بازی های آسیایی جاکارتا برای کاروان ورزشی ایران موفقیت های زیادی را بدست آورد.

اعتبار کاراته ایران در جهان دو چندان شد

احمد صافی کارشناس و پیشکسوت کاراته کشورمان در مصاحبه با خبرنگار ما درباره عملکرد تیم ملی ایران در مسابقات جهانی مادرید گفت: مدال آوری ملی پوشان و عملکرد خوب تیم مردان در این دوره از رقابت ها اعتبار کاراته ایران در جهان را دوچندان کرد. تیم ملی مردان ما عملکرد فوق العاده ای داشتند و توانستند نتایج درخشان را رقم بزنند.

جو رقابت ها و نبود تمرکز کافی باعث شکست مهدی زاده شد

او اضافه کرد: پورشیب در وزن خود با استفاده از فرصت ها و ارائه یک مبارزه هوشمندانه توانست مدال برنز مسابقات را کسب کند و با یک اشتباه کوچک از رسیدن به فینال بازماند اما خوشحالم که اولین مدال تیم ملی در این رقابت ها را کسب کرد. مهدی زاده ورزشکار شایسته ای است که پیروزی های خوبی هم در این مسابقات کسب کرد و فقط جو رقابت ها و نبود تمرکز کافی باعث شد او از رسیدن به مدال بازبماند اما عملکرد خیلی خوبی داشت. در این دوره قهرمانان زیادی باختند که این از سطح بالای فنی این رقابت ها حکایت دارد.

تیم ملی ایران پایدارترین تیم کاراته جهان است

کارشناس کاراته گفت: پایدارترین تیم نسبت به 3 دوره گذشته تیم ملی کاراته ایران بود که با 3 بار حضور در فینال کومیته تیمی نشان داده که روند رو به رشد و پیشرفت و ثباتش از سایر تیم های جهان بیشتر بوده است.

تیم ملی کاراته افتخار ورزش ایران است

حسن روحانی کارشناس کاراته کشورمان در مصاحبه با خبرنگار ما درباره عملکرد تیم ملی کاراته در این دوره از رقابت ها گفت: تیم ملی کاراته مردان کشورمان در این دوره از رقابت ها از 6 فرصت خود توانست در 5 وزن برای کسب مدال نماینده داشته باشد و در رقابت هایی با این اهمیت و سطح فنی بالا این عملکرد فوق العاده است و در حال حاضر تیم ملی کاراته افتخار ورزش ایران است.

نتیجه مسابقات جهانی قابل پیش بینی نیست

او ادامه داد: رقابت های جهانی را نمی توان از قبل پیش بینی کرد. در وزن منهای 84 کیلوگرم کومیته انفرادی نفر اول جهان حذف شد و دو ورزشکاری که تاکنون شهرت چندانی نداشتند راهی فینال شدند و خوشحالم که پورشیب هم توانست راهی دیدار رده بندی گردد و برای مدال برنز کوشش کند.

کاراته ورزش فرصت ها است

روحانی اضافه کرد: کارته ورزش فرصت ها است و هر ورزشکاری که بتواند از فرصت خود استفاده کند و کمترین اشتباه را داشته باشد برنده تاتامی است و خوشبختانه مردان کاراته ایران در تمام رقابت های آسیایی و جهانی عملکرد خیلی خوبی در این زمینه داشتند.

مهدی زاده با بدشانسی روبرو شد

جاسم ویشگاهی کارشناس کاراته کشورمان در مصاحبه با خبرنگار ما اعلام کرد: تیم ملی کاراته مردان ایران بهترین عملکرد را در این دوره از رقابت ها داشت و امیر مهدی زاده در روز مبارزه با بدشانسی روبرو شد و نتوانست به مرحبه فینال صعود کند در حالی که او از پر افتخارترین کاراته کا های ایران است.او ادامه داد: بهمن عسگری و هامون درفشی فر عملکرد درخشانی داشتند و توانستند در وزن های خود نتایج درخشانی را برای کاراته رقم بزنند و باز هم کادر فنی تیم ملی ثابت کرد که ملی پوشان قدرتمندی را راهی رقابت های جهانی نموده است.

حضور در فینال کومیته تیمی قدرت کاراته ایران را ثابت کرد

ویشگاهی اضافه کرد: هت تریک کومیته تیمی مردان ایران برای حضور در فینال رقابت های جهانی شگفتی دیگری بود که توسط کاراته کا های ما رقم خورد و توانستند قدرت کاراته ایران را به جهان ثابت نمایند.کارشناس کاراته در سرانجام گفت: در مجموع عملکرد تیم ملی کاراته فوق العاده بود و باید به کادر فنی و ملی پوشان تبریک گفت. امیدو ارم که روند موفقیت های تیم تا المپیک 2020 توکیو ادامه داشته باشد و شاهد درخشیدن کاراته ایران در جهان باشیم.

بهمن عسگری در یک قدمی سکوی اول کاراته جهان

حذف مهدی زاده در رقابت های جهانی/ ناکامی بانوان در صعود به مرحله فینال

حضور گنج زاده در فینال قهرمانی جهان/حذف زود هنگام بانوان کاراته کا از دور رقابت ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شاهکار مردان کاراته در آوردگاه ماتادورها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهکار مردان کاراته در آوردگاه ماتادورها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید