ایران و ژاپن مدعیان اصلی قهرمانی در مسابقات آسیایی قزاقستان هستند

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، دبیر کمیته فنی فدراسیون کاراته درباره شرایط تیم های ملی این رشته در 2 بخش کومیته و کاتا توضیحاتی را بیان نمود.

ایران و ژاپن مدعیان اصلی قهرمانی در مسابقات آسیایی قزاقستان هستند

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، مسابقات آسیایی کاراته از بیست و هشتم آذرماه تا یکم دی ماه به میزبانی آلماتی قزاقستان برگزار می شود و تیم های ملی کاراته کشورمان در رده های سنی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان مردان و بانوان در 2 بخش کومیته و کاتا بر روی تاتامی به مصاف حریفانشان خواهند رفت. تیم های ملی کاراته کشورمان در همه رده ها از بخت های اصلی قهرمانی در این مسابقات هستند.

گفت و گویی با علیرضا احسانی، دبیر کمیته فنی فدراسیون کاراته در خصوص حضور تیم های ملی کاراته کشورمان در مسابقات آسیایی قزاقستان داشتیم.

شرایط تیم های ملی کاراته پایه و بزرگسالان را در آستانه مسابقات آسیایی قزاقستان را چگونه ارزیابی می کنید؟

همه گیری ویروس کرونا در کشورمان باعث شد، مدتی وقفه در تمرینات تیم ملی کاراته مردان و بانوان در 2 بخش کومیته و کاتا ایجاد شود و کاراته کا های کشورمان در این مدت تمرینات پرفشاری نداشتند. تیم های ملی رده سنی پایه نوجوانان، جوانان و امید هم در یک سال اخیر تمرینات منظمی نداشته اند و من از شرایط تمرینات سایر رقبایمان در مسابقات آسیایی اطلاعی ندارم و دقیقا نمی شود ارزیابی دقیقی درباره شرایط تیم های ملی ارائه کرد.

به نظر شما چرا کاراته کا های جوان به مسابقات آسیایی اعزام نشدند؟

همیشه در مواقع اضطراری و بحرانی تصمیمات براساس شرایط موجود گرفته می شوند و در حال حاضر نباید درباره این موضوع صحبت کنیم. اگر فدراسیون در پی کسب قهرمانی در مسابقات آسیایی نبود ما باید در این مسابقات پشتوانه سازی می کردیم، اما هیئت رئیسه فدراسیون و کادر فنی تیم ملی معتقد به اعزام نفرات برتر کاراته کشورمان به مسابقات آسیایی بوده اند و پس از خاتمه مسابقات می توانیم ارزیابی کاملی در این خصوص داشته باشیم.

شرایط تیم های ملی کاتای مردان و بانوان را چگونه ارزیابی می کنید؟

تیم ملی کاتای مردان نسبت به بانوان شرایط بهتری دارد، اما باید برنامه های آموزشی و تمرینی خوبی برای کاتارو ها داشته باشیم. در حال حاضر کاتای مردان و بانوان در رده میانه به بالایی قرار دارند، اما می توانیم قدرتمند تر هم شویم.

پیش بینی شما درباره نتایج تیم های ملی کاراته چیست؟

قطعا در این مسابقات نتایج خوبی خواهیم گرفت، زیرا هروی سرمربی تیم ملی کاراته تصمیم گرفته است که نفرات اصلی به این مسابقات اعزام شوند و ما در 2 بخش کومیته و کاتا از شانس های اصلی قهرمانی هستیم. ژاپن مطمئنا در بخش کاتا نفرات اصلی خود را به این مسابقات اعزام خواهد کرد. کاراته کشورمان یکی از قدرت های کاراته آسیا و جهان است و در آسیا به جز ژاپن رقیب قدرتمندی نداریم و همیشه رقابت اصلی در مسابقات آسیایی بین ایران و ژاپن بوده است. تیم های ازبکستان، قزاقستان نیز تک ستاره های دارند و امیدوارم کاراته کشورمان مثل گذشته قهرمانی های خود را در این رقابت ها تکرار کند.

بیشتر بخوانید

  • احسانی: اعتراض به قضاوت داوران در کاراته همیشه وجود داشته است / کاراته کا های جوان در مسابقات انتخابی تیم ملی خوش درخشیدند

وبلاگ کاتالوگ ورزشی کشتی و رزمی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ایران و ژاپن مدعیان اصلی قهرمانی در مسابقات آسیایی قزاقستان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و ژاپن مدعیان اصلی قهرمانی در مسابقات آسیایی قزاقستان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید