طرز تهیه حلوای کدو حلوایی

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، حلوای کدو حلوایی یک حلوای فرق دارد که از امتحان کردن آن پشیمان نخواهید شد. طرز تهیه این حلوا ساده است و به راحتی می توانید آن را برای سفره افطارتان تهیه و نوش جان کنید. این حلوا را با آرد نیز می توانید تهیه کنید اما ما در این مطلب طرز تهیه حلوای کدو حلوایی بدون آرد را در اختیار شما قرار داده ایم.

طرز تهیه حلوای کدو حلوایی

مواد لازم برای تهیه حلوای کدو حلوایی

  • کدو حلوایی نیم کیلو
  • شکر 100 گرم
  • هل یک سوم قاشق چایی خوری
  • کره کاله خرید آنلاین یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه حلوای کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه حلوای کدو حلوایی ابتدا کدو را بشورید و آن را از وسط برش دهید و به دو نیم تقسیم کنید و تخم های آن را خارج کنید و 500 گرم از کدو حلوایی را جدا کنید تا با آن حلوا بپزید.

پوست کدو حلوایی را بگیرید و آن را به صورت مربع مربع خرد کنید و درون یک قابلمه بریزید سپس مقداری آب روی کدوها بریزید تا کاملا سطح روی کدوها را بپوشاند. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و به کدوها فرصت دهید تا خوب بپزند. هر چند وقت یک بار به آن سر بزنید. بعد از اینکه احساس کردید کدوها نرم شدند با چنگال درون آن بزنید تا مطمئن شوید آن ها کاملا پخته شده باشند.

مرحله دوم

بعد از اینکه از پخته شدن کدوها مطمئن شدید به آن ها اجازه دهید تا سرد شوند سپس آن ها را درون غذاساز بریزید و کدو حلوایی ها را کاملا خرد کنید تا به شکل پوره در آید.

سپس پوره کدو را مجددا داخل قابلمه بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید. به مقدار مورد نظرتان شکر اضافه کنید و آن را خوب هم بزنید تا کاملا پخته گردد و اگر نرم است کمی سفت تر گردد.

مرحله سوم

در مرحله آخر کره را درون یک تابه بگذارید و روی حرارت ملایم آن را آب کنید و هل را نیز به آن بیفزایید سپس ترکیب کره و هل را به پوره کدو اضافه کنید.

حلوایتان را درون ظرف سروتان بریزید و آن را با دارچین یا گردو تزیین کنید و نوش جان بفرمایید.

این حلوا بعد از سرد شدن کمی خود را میگیرد و سفت می گردد با این حال اگر باز هم تمایل دارید که حلوایتان سفت تر باشد و غلیظ تر گردد آن را مدت طولانی تری روی شعله گاز بگذارید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه حلوای کدو حلوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه حلوای کدو حلوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید