فروش اقلام ممنوعه در بوفه مدارس، لقمه های ناسالم در مدارس خواهان دارد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، رئیس مرکز بهداشت کاشمر گفت: متاسفانه گاه در مدارس به جای اقلام مجاز، لیست تمام اقلام خوراکی که آن ها را غیر مجاز و ممنوعه اعلام کرده ایم؛ به فروش می رسانند.

فروش اقلام ممنوعه در بوفه مدارس، لقمه های ناسالم در مدارس خواهان دارد

مجتبی قائمی در گفت وگو با وبلاگ کاتالوگ، با اشاره به وضعیت بوفه مدارس عنوان کرد: تمام مدارس مکانی برای فروش دارند اما در حال حاضر برخی از مکان هایی که به عنوان بوفه معرفی کرده اند، بهداشتی نیستند.

وی ادامه داد: بوفه مدارس تحویل خدمتگزار مدرسه است و کارت بهداشت دارد ولی در برخی مدارس لیست تمام اقلام خوراکی غیر مجازی را که داده ایم؛ به فروش می رسانند.

قائمی اظهار کرد: نوشابه، چیپس، ساندویچ و... از جمله اقلام غیر مجازی هستند که در بوفه مدارس به فروش می رسد و غذای گرم مانند آش، سوپ، عدسی، شله زرد، شیربرنج، سمنو و... در مدارس نیست.

رئیس مرکز بهداشت کاشمر اضافه کرد: براساس دستورالعمل بهداشت محیط مدارس، باید خود مدرسه امکانات پخت و پز را برای تغذیه سالم در محل داشته باشد و حتی مدیران مکلف هستند لیست اقلام غیر مجاز و مجاز خوراکی را در معرض دید تمامی دانش آموزان نصب کنند.

وی گفت: سال تحصیلی قبل برخی مدیران با اغذیه فروشی در بیرون قرار داد منعقد می کردند و روزانه 50 تا 60 ساندویچ با نوشابه خانواده در داخل مدرسه به فروش می رسیده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: متاسفانه لقمه های ناسالم در مدارس خواهان دارد و به وفور پیدا می شوند که پفک، چیپس، ساندویچ و... از آن جمله است.

وی گفت: حتی براساس دستورالعمل مدارس فروش سیگار در مغازه های اطراف محیط های آموزشگاه ممنوع است اما این موضوع رعایت نمی شود.

رئیس مرکز بهداشت کاشمر ادامه داد: در حال حاضر 212 مدرسه در قالب 234 شیفت در شهر و روستا تحت پوشش هستند.

وی تعداد دانش آموزان تحت پوشش را در شهر 23 هزار و 894 دانش آموز و 9 هزار و 36 دانش آموز در روستا گفت و اظهار کرد: اکنون در این مدارس 945 چشمه آبخوری داریم که 17 چشمه دیگر مورد نیاز است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فروش اقلام ممنوعه در بوفه مدارس، لقمه های ناسالم در مدارس خواهان دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش اقلام ممنوعه در بوفه مدارس، لقمه های ناسالم در مدارس خواهان دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید