فروش فراتر از انتظار دفترچه طراحی های یک نقاش

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، فروش فراتر از انتظار دفترچه طراحی های یک نقاش صورت گرفت.

فروش فراتر از انتظار دفترچه طراحی های یک نقاش

یک کتاب متعلق به سال 1804 میلادی از طرح های کاسپار دیوید فردریش نقاش رمانتیک آلمانی در حراجی واقع در برلین به قیمت 1.8 میلیون یورو فروخته شد، اما کمی قبل از این حراجی مقام های دولتی برلین مراحل اضافه کردن این دفترچه طراحی های فردریش به اموال فرهنگی ارزشمند ملی کشور را شروع کردند.

این یعنی خریدار احتمالی این اثر اگر در خارج از آلمان ساکن باشد، نمی تواند دست کم تا انتها مراحل تصمیم گیری درباره شرایط دفترچه آن را از کشور خارج کند. البته اگر معین گردد این دفترچه می تواند در لیست میراث ملی آلمان قرار بگیرد، خروج آن از کشور ممنوع خواهد شد.

با نگاهی به تاریخچه این دفترچه میتوان دریافت که این شی یک گنجینه بی نظیر برای آلمان محسوب می گردد. این دفترچه حدود 200 سال یکی از اموال خانواده کرسینگ محسوب میشد. گئورگ فردریش کرسینگ که یک نقاش آلمانی نامدار سبک رمانتیک بود، یکی از دوستان نزدیک کاسپر بود.

این دفترچه درحالی به قیمت 1.8 میلیون یورو فروخته شد که کارشناسان پیش از حراجی ارزش آن را بین یک تا 1.5 میلیون یورو برآورد نموده بودند.

به گفته کارشناسان حراجی، این دفترچه نخستین دفترچه متعلق به آثار کاسپر دیوید فردریش است که تا به امروز در یک حراجی برای فروش ارائه شده و تنها دفترچه از مجموعه دفترچه های اوست که همچنان در یک مجموعه خصوصی نگهداری می گردد. تنها شش مورد از 20 کتاب طراحی او به جای مانده است.

کاسپار دیوید فردریش نقاش برجسته آلمانی در سال 1774 در همین ماه (سپتامبر) به دنیا آمد. نقاشی های او را معمولا می گردد از چشم انداز هایی تشخیص داد که در آنها شخصیتهای نه چندان واضحی در کنار آسمان شب، مه صبحگاهی، درختهای بدون برگ یا ویرانه های گوتیک به تصویر کشیده شده اند.

فردریش به همراه سایر نقاشان رمانتیسم در ارتقای سطح نقاشی چشم انداز در هنر اروپایی به عنوان یک ژانر مهم تاثیرگذار بود. سبک فردریش بر بسیاری از هنرمندان از جمله ادوارد مونک، رنه ماگریت، مارک روتکو و گرهارد ریشر تاثیر گذاشت.

منبع: همگردی

به "فروش فراتر از انتظار دفترچه طراحی های یک نقاش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش فراتر از انتظار دفترچه طراحی های یک نقاش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید