فصل دوم سریال بنیاد Foundation در 14 جولای (دو ماه دیگر) پخش خواهد شد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، ساخته شدن و پخش سریال بنیاد می توانست برترین خبر برای دوست داران آسیموف و سری کتاب های بنیاد او باشد، اما خیلی زود فهمیدیم که این سریال اقتباسی بسیار کم رنگ و کوته نظرانه از اثر بزرگ آسیموف است. اما اگر این سریال را به صورت یک سریال در نظر بگیریم که ربطی به آن کتاب ها ندارد و یک اثر مستقل است، به باور شخصی من می تواند یک سریال میانه به حساب آید. ضمناً تصور می کنم کسانی که کتاب های بنیاد را نخوانده اند، کمتر از ما مسئله ای با دنبال کردن سریال داشته باشند. به هر ترتیب فصل دوم این سریال هم به زودی پخش خواهد شد.

فصل دوم سریال بنیاد Foundation در 14 جولای (دو ماه دیگر) پخش خواهد شد

به تازگی تریلر این فصل نو هم پخش شده است.

بنیاد داستان فروپاشی یک امپراتوری قدیمی و کوشش هر سلدون برای توسعه دانش روان تاریخ برای کاهش دوره انحطاط تمدن به زوال رفته و تمدن نو است. بنیاد داستان شکل گیری دو بنیاد است. آسیموف در واقع داستان همیشگی سقوط امپراتوری ها در طول تاریخ را در قالب علمی تخیلی روایت نموده است و جنبه های اجتماعی و ایدئولوژیک این کتاب ها هم کم نیستند. در واقع یک زمانی من می خواستم وقت آزاد برای حاشیه نویسی و بازخوانی این اثر پیدا کنم که خب تا حالا این وقت مهیا نشده.

مجموعه اصلی داستان های بنیاد آسیموف برای اولین بار در سال 1942 در مجله علمی-تخیلی شگفت انگیز Astounding Science-Fiction به صورت داستان های کوتاه منتشر شد و سپس به صورت رمان های طولانی و بسط داده شده در سال 1951 گردآوری شد.

اما در خصوص سریال:

عمل اسلیو معده
رزرو هتل
خرید ساک پارچه ای

فصل دوم 10 قسمتی بنیاد از اپل تی پلاس در 14 جولای پخش خواهد شد.این بار ما روایت صد سال جلوتر از روایت قبلی را خواهیم دید.

در این فصل خواهیم دید که تنش در سرتاسر کهکشان در فصل دوم بنیاد افزایش می یابد. در حالی که کلئون ها از هم فاصله می گیرند، یک ملکه انتقام جو نقشه می کشد تا امپراتوری را از درون نابود کند. هاری، گال و سالور مستعمره ای از فکر های با توانایی های روان شناختی را کشف می نمایند که تهدیدی روان - تاریخ است.

بنیاد دیگر یک شبه مذهب شده و کلیساهای خودش را دارد و تنش جنگ با بقایای امپراتوری تهدیدیش می نماید.

اقتباس بنیاد داستان چهار فرد مهم را روایت می نماید که از مکان و زمان فراتر می روند و بر بحران های مرگبار غلبه می نمایند و همین حین در حال تغییر هستند. وفاداری ها و روابط پیچیده آنهاست که در نهایت سرنوشت بشریت را رقم می زند.

منبع: یک پزشک

به "فصل دوم سریال بنیاد Foundation در 14 جولای (دو ماه دیگر) پخش خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فصل دوم سریال بنیاد Foundation در 14 جولای (دو ماه دیگر) پخش خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید