قیمت خودرو های ایران خودرو و سایپا چهارشنبه 10 آذر 1400
به گزارش وبلاگ کاتالوگ، خبرنگاران- قیمت خودرو های فراوری داخل امروز چهارشنبه 10 آذر ماه نسبت به روز گذشته تفاوت چندانی نداشته و قیمت اغلب مدل های فراوریی شرکت ایران خودرو و سایپا نسبت به دیروز ثابت مانده. در این میان تندر 90 با پنج میلیون تومان کاهش قیمت به ارزش 390 میلیون تومان معامله شد.
به گزارش وبلاگ کاتالوگ، سمند EF7 با پنج میلیون تومان افزایش قیمت به ارزش 260 میلیون تومان فروخته شد. هایما S7 هم با همین نرخ افزایش قیمت به 800 میلیون تومان رسید. سمند LX، وانت آریسان و 207 اتوماتیک هم بین یک تا سه میلیون تومان افزایش قیمت داشتند.
قیمت محصولات سایپا امروز 10 آذر 1400 هم نوسان زیادی را تجربه نکرد و بیشتر مدل ها نسبت به دیروز تفاوت قیمتی نداشتند. در این میان تیبا، دو میلیون کاهش قیمت داشت و به ارزش 165 میلیون تومان معامله گشت. پراید 131 و 132 یک میلیون تومان گران شدند و به ترتیب با قیمت 153 و 141 میلیون تومان به فروش میرسند.
قیمت خودرو های ایران خودرو در بازار آزاد
وانت آریسان مقرون به صرفه ترین خودرو فراوریی ایران خودرو در بازار آزاد محسوب می گردد و در دسته وانت های تک کابین قرار می گیرد. مقرون به صرفه ترین خودرو سواری فراوری شده ایران خودرو در بازار آزاد رانا Lx است. رانا با موتور TU5 از نظر پیشرانه با خودرو های 206 تیپ پنج، پژو پارس، پژو 207 و پژو 405 رقابت دارد. با وجود توقف فراوری رانا، نسخه به روزرسانی شده رانا پلاس به وسیله ایران خودرو روانه بازار شد. بعد از رانا Lx، پژو 405 و سمند Lx مقرون به صرفه ترین محصولات داخلی ایران خودرو به حساب می آیند.
در سوی مقابل گران ترین خودرو داخلی ایران خودور دنا پلاس توربو اتوماتیک است. دنا پلاس توربو اتوماتیک از موتور EF7 توربو بهره می برد و مجهز به جعبه دنده شش سرعته است. بعلاوه جدیدترین خودرو داخلی ایران خودرو تارا دنده دستی است و همین حالا دومین محصول گران قیمت ایران خودرو به شمار می رود. بعلاوه قرار است نسخه اتوماتیک تارا به زودی وارد بازار گردد. پژو پارس اتوماتیک نیز مقرون به صرفه ترین محصول ایران خودرو با جعبه دنده اتوماتیک است. بین مدل های مونتاژی ایران خودور پژو 508 بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک در دسته خودرو های گران تر از یک میلیارد قرار می گیرد.
خودرو | قیمت امروز | قیمت دیروز |
وانت آریسان | 195 میلیون تومان | 193 میلیون تومان |
سمند Lx | 246 میلیون تومان | 245 میلیون تومان |
سمند EF7 | 260 میلیون تومان | 255 میلیون تومان |
سمند EF7 دوگانه سوز | 325 میلیون تومان | 325 میلیون تومان |
سمند سورن | 265 میلیون تومان | 265 میلیون تومان |
دنا تیپ یک | 346 میلیون تومان | 346 میلیون تومان |
دنا پلاس دنده ای توربو | 445 میلیون تومان | 445 میلیون تومان |
دناپلاس توربو اتوماتیک | 475 میلیون تومان | 475 میلیون تومان |
پژو 405 | 255 میلیون تومان | 255 میلیون تومان |
پژو پارس | 278 میلیون تومان | 278 میلیون تومان |
پژو پارس اتوماتیک | 365 میلیون تومان | 365 میلیون تومان |
پژو 207 دنده ای | 345 میلیون تومان | 345 میلیون تومان |
پژو 207 اتوماتیک | 500 میلیون تومان | 495 میلیون تومان |
رانا Lx | 247 میلیون تومان | 248 میلیون تومان |
رانا پلاس | 265 میلیون تومان | 265 میلیون تومان |
تارا دنده ای | 445 میلیون تومان | 445 میلیون تومان |
پژو 206 تیپ 2 | 260 میلیون تومان | 261 میلیون تومان |
پژو 206 تیپ 5 | 295 میلیون تومان | 295 میلیون تومان |
پژو 206 صندوقدار | 297 میلیون تومان | 297 میلیون تومان |
تندر 90 | 390 میلیون تومان | 395 میلیون تومان |
پژو 2008 | یک میلیارد تومان | یک میلیارد و یک میلیون تومان |
هایما S5 | 700 میلیون تومان | 700 میلیون تومان |
هایما | 800 میلیون تومان | 795 میلیون تومان |
سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک | یک میلیارد و 360 میلیون تومان | یک میلیارد و 340 میلیون تومان |
پژو 508 | یک میلیارد و 690 میلیون تومان | یک میلیارد و 690 میلیون تومان |
قیمت خودرو های سایپا
پراید 132 مقرون به صرفه ترین خودرو سایپا است. پراید وانت قیمت بیشتری نسبت به دیگر مدل های خانواده پراید دارد و پراید وانت پلاس نیز از کوئیک دنده ای و ساینا دنده ای قیمت بیشتری دارد.
تیبا به عنوان جایگزین پراید روانه بازار شد و در حال حاضر مدل صندوقدار این خودرو مقرون به صرفه ترین محصول فراوریی سایپا به شمار می رود. بعد از تیبا صندوقدار، ساینا دنده ای مقرون به صرفه ترین خودرو در حال فراوری به وسیله سایپا محسوب می گردد. ساینا دنده ای در واقع نسخه به روزرسانی شده تیبا است. تیبا دو یا تیبا هاچبک بعد از تیبا صندوقدار و ساینا، مقرون به صرفه ترین خودرو فراوری شده سایپا هستند. به گزارش وبلاگ کاتالوگ، همه فراوریات داخلی سایپا از جمله تیبا، تیبا 2، ساینا، کوئیک، ساینا s، کوئیک در بخش پیشرانه یکسان هستند. این خودرو ها به یک پیشرانه 1500 سی سی و جعبه دنده پنج سرعته مجهز شده اند.
گران ترین خودرو فراوری داخل سایپا در بازار آزاد شاهین است. شاهین جدیدترین خودرو فراوریی سایپا نیز به شمار می رود. شاهین از نظر پیشرانه دارای همان موتور تیبا است که برای جبران توان ناکافی به توربو مجهز شده است. تنها خودرو شرکت ساییپا با جعبه دنده اتوماتیک، کوئیک اتومات است. کوئیک اتوماتیک پلاس هم به تنها پیشرانه فراوری شده سایپا یعنی M15 مجهز شده است. بین مدل های مونتاژی سایپا نیز سیتروئن C3 و کیا سراتو قیمت بیشری دارند.
خودرو | قیمت امروز | قیمت دیروز |
پراید 111 | 170 میلیون تومان | 170 میلیون تومان |
پراید 131 | 153 میلیون تومان | 152 میلیون تومان |
پراید 132 | 141 میلیون تومان | 140 میلیون تومان |
پراید 151 | 171 میلیون تومان | 170 میلیون تومان |
پراید 151 پلاس | 180 میلیون تومان | 180 میلیون تومان |
تیبا | 165 میلیون تومان | 167 میلیون تومان |
تیبا 2 | 175 میلیون تومان | 175 میلیون تومان |
تیبا2 پلاس | 186 میلیون تومان | 186 میلیون تومان |
ساینا | 180 میلیون تومان | 180 میلیون تومان |
ساینا S | 192 میلیون تومان | 192 میلیون تومان |
کوئیک دنده ای | 187 میلیون تومان | 188 میلیون تومان |
کوئیک اتوماتیک پلاس | 265 میلیون تومان | 265 میلیون تومان |
سیتروئن | 965 میلیون تومان | 975 میلیون تومان |
چانگان | 540 میلیون تومان | 550 میلیون تومان |
وانت زامیاد | 275 میلیون تومان | 270 میلیون تومان |
کیا سراتو | 945 میلیون تومان | 950 میلیون تومان |
آریو | 375 میلیون تومان | 375 میلیون تومان |
شاهین | 345 میلیون تومان | 345 میلیون تومان |