لاجیتک از کنسول اندرویدی جی کلاود رونمایی کرد؛ مختص استریم بازی

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، پس از تیزر و لیکی که در ماه گذشته انجام شد، بالاخره لاجیتک به صورت رسمی از دستگاه قابل حمل گیمینگ ابری خود به نام G Cloud Gaming Handheld رونمایی کرد.

لاجیتک از کنسول اندرویدی جی کلاود رونمایی کرد؛ مختص استریم بازی

این دستگاه گیمینگ قابل حمل با قیمت 349.99 دلار در تاریخ 17 اکتبر در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد و به فروشگاه گوگل پلی، ایکس باکس کلاود گیمینگ و سرویس انویدیا GeForce Now دسترسی خواهد داشت. در حالی که می توانید بازی های موبایل اندرویدی را انجام دهید، تمرکز واقعاً روی بازی های ابری است و این دستگاه قابل حمل به این روش طراحی شده است تا 12 ساعت یا بیشتر عمر باتری را فراهم کند.

دستگاه گیمینگ قابل حمل لاجیتک دارای یک صفحه نمایش لمسی 1080p با پنل IPS و نسبت تصویر 16:9 و ریفرش ریت 60 هرتز است. این دستگاه قابل حمل سفیدرنگ شامل دو آنالوگ، یک D-pad و دکمه های Y، B، A و X است. چهار دکمه دیگر هم در این دستگاه وجود دارد که شامل دکمه Logitech G، دکمه خانه (home)، منو و منو زمینه (context menu) است.

دکمه Logitech G یک منوی فرعی را باز می نماید که به شما اجازه توقف یا خروج از بازی را می دهد. دکمه home به سادگی به شما اجازه می دهد که به لانچر اولیه لاجیتک برگردید. بعلاوه این دستگاه قابل حمل دارای تریگرهای مشابه کنترلرهای بازی رایج فعلی هم است. علاوه بر آن، دستگاه گیمینگ لاجیتیک از قابلیت هپتیک، کنترل ژیرسکوپی و کنترل های قابل تغییر برخوردار است.

از نظر سخت افزاری این دستگاه از یک پردازنده کوالکام اسنپ دراگون 720G پشتیبانی می نماید که که یک سی پی یو هشت هسته ای است که تا 2.3 گیگاهرتز کار می نماید. بعلاوه این دستگاه دارای یک رم 4 گیگابایت LPDDR4X و یک حافظه 64 گیگابایتی از نوع UFS است. یک پورت USB-C 3.1 هم برای شارژ کردن دستگاه در نظر گرفته شده است که باتری آن را در زمان حدود 2.5 ساعت پر می نماید. لاجیتیک برای دستگاه خود از حافظه جانبی microSD هم پشتیبانی می نماید اما این دستگاه از فناوری 5G یا حتی سیم کارت پشتیبانی نمی نماید و این یعنی برای تجربه بازی ها به صورت ابری باید به یک وای فای در نزدیکی خود متصل باشید.

لاجیتک با مایکروسافت و انویدیا همکاری نموده است تا ایکس باکس کلاود گیمینگ و GeForce Now را در این دستگاه دستی و قابل حمل ادغام کند. رابط کاربری دستگاه که شبیه به رابط کاربری سوییچ است، به کاربران اجازه می دهد که هرکدام از این سرویس ها را به صورت جدا اجرا کند.

یکی از مجذوب کننده ترین نکات درباره این دستگاه عمر باتری آن است که طبق وعده ها بیش از 12 ساعت شارژ باتری را می تواند نگه دارد. بعلاوه وزن سبک آن هم قابل توجه است. این دستگاه از هر دو دستگاه قابل حمل استیم دک و نینتندو سوییچ عرض کمتری دارد و وزن آن هم فقط 463 گرم (1 پوند) است. این یعنی وزن آن کمی از سوییچ که 322 گرم وزن دارد، بیشتر است اما از وزن استیم دک که 669 گرم است، بسیار کمتر است.

لاجیتک بعلاوه با شرکت تنسنت برای این دستگاه قابل حمل همکاری نموده است و بر تخصص این شرکت چینی در یاری به طراحی لانچر اندرویدی بهره برده است. پشتیبانی این دستگاه از اندروید به این معناست که این دستگاه قادر به اجرای برخی از بازی های اندروید است اما با این حال هدف اصلی و تمرکز آن روی اجرای بازی های ویدیویی به وسیله فناوری ابری است. این دستگاه به صورت محدود در اکتبر سال جاری در آمریکا و کانادا منتشر خواهد شد. یک فرصت خاص برای پیش خرید این دستگاه با قیمت 299.99 دلار وجود دارد اما قیمت اصلی آن 349.99 دلار خواهد بود. این قیمت بین قیمت نینتندو سوییچ (299.99 دلار) و استیم دک (399 دلار) واقع شده است. از آنجایی که این دستگاه غالباً بازی ها را به وسیله فناوری های ابری اجرا می نماید، شاید این قیمت کمی برای آن زیاد تلقی گردد و رقابت را برای لاجیتک سخت کند. اگرچه، باید در نظر گرفت که به واسطه استفاده از همین فناوری شاید بازار آن کمی متفاوت باشد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "لاجیتک از کنسول اندرویدی جی کلاود رونمایی کرد؛ مختص استریم بازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاجیتک از کنسول اندرویدی جی کلاود رونمایی کرد؛ مختص استریم بازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید