مقام اتحادیه اروپا: بریتانیا آخرین فرصتِ توافق برگزیت را از دست داد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، کمیسیونر مالی اتحادیه اروپا در واکنش به شکست دوباره نخست وزیر انگلیس و رد توافق اصلاح شده او درباره برگزیت در مجلس این کشور تاکید نمود که آخرین فرصت انگلیسی ها برای توافق درباره برگزیت از دست رفت.

مقام اتحادیه اروپا: بریتانیا آخرین فرصتِ توافق برگزیت را از دست داد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ کاتالوگ، کمیسیونر مالی اتحادیه اروپا در واکنش به رد توافق اصلاح شده برگزیت نخست وزیر انگلیس توسط قانونگذاران این کشور گفت: مجلس بریتانیا آخرین فرصتش را از دست داد.

کلاف سر در گم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که به برگزیت موسوم شده، با رای گیری شامگاه سه شنبه (دیشب) مجلس انگلیس پیچیده تر شد. نمایندگان مجلس این کشور توافق برگزیت اصلاح شده نخست وزیر انگلیس را با 391 رای مخالف در برابر 242 رای موافق رد کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کمیسیونر مالی اتحادیه اروپا در مصاحبه با شبکه فرانس 2 اظهار داشت که مجلس انگلیس با رد این توافق، آخرین فرصت خود را برای توافق برگزیت از دست داد.

پیر موسکوویچی با تاکید بر اینکه ما (اتحادیه اروپا) هر کاری که می توانستیم(درباره توافق برگزیت با انگلیس)، انجام دادیم، اضافه نمود، رای گیری اخیر نشان داد که آنها خواستار چه چیزی نیستند اما اکنون باید بگویند که آنها خواستار چه چیزی هستند.

ترزا می نخست وزیر انگلیس در نشست شب گذشته تاسف خود درباره رد توافق برگزیت اصلاح شده توسط مجلس را ابراز داشت و تاکید نمود که فردا (چهارشنبه)درباره خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا رای گیری خواهد نمود و اگر این موضوع نیز رای نیاورد درباره تمدید مدت زمان خروج از اتحادیه اروپا رای گیری خواهد شد.

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس در واکنش به شکست مجدد دولت درباره توافق برگزیت گفت: برگزیت مرده است و باید به توافقی برسیم که امکان مذاکره درباره آن وجود داشته باشد. وی با اعلام این موضوع که طرح جدیدی درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ارائه خواهد شد، گفت: هم اکنون زمان برگزاری انتخابات سراسری فرا رسیده است.

پیش از این، اتحادیه اروپا هم در واکنش به تحولات اخیر درباره توافق برگزیت تصریح نموده بود: در راستای یاری به بریتانیا برای رسیدن به توافق، هر آنچه که ممکن بود را انجام دادیم و آماده آنالیز درخواست معقول انگلیس برای تاخیر در برگزیت هستیم.

بر اساس نتیجه همه پرسی سال 2016 بریتانیا و توافق های انجام شده پس از آن، انگلیس باید تا روز 29 مارس (9 فروردین) اتحادیه اروپا را ترک کند. دو طرف در کوشش هستند تا این رخداد بر اساس توافقی مدون و با روشن شدن وضعیت روابط تجاری و سیاسی لندن با بروکسل صورت گیرد، چراکه اگر خروج از اتحادیه بدون توافقی روشن اتفاق بیافتد، ابهامات قانونی و حقوقی می تواند اقتصاد اروپا را با آسیب جدی روبرو کند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "مقام اتحادیه اروپا: بریتانیا آخرین فرصتِ توافق برگزیت را از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام اتحادیه اروپا: بریتانیا آخرین فرصتِ توافق برگزیت را از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید