مهدوی کیا، دومین لژیونر پرسابقه تمام ادوار هامبورگ

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، در این ارتباط روزنامه هامبورگرمورگن پست دو روز پس از آنکه ها.اس.فاو هامبورگ با جاکوپو سالا، بازیکن عضو تیم ملی زیر 19 ساله های ایتالیا قرارداد بست تا شمار کشورهای دنیا که به این تیم قدیمی ژرمن ها بازیکن داده اند، به رقم 48 برسد، در مقاله ای تحلیلی و از زوایای گوناگون اقدام به انتخاب برترین بازیکنان خارجی تمام ادوار این تیم کرد.

مهدوی کیا، دومین لژیونر پرسابقه تمام ادوار هامبورگ

در بخش لژیونرهایی که بیشترین بازی را برای سفید و قرمز پوشان در طول تاریخ انجام داده اند، مهدی مهدوی کیا با انجام 211 بازی در رتبه دوم جای گرفته است. این ستاره ایرانی در سال 1999 پس از شش ماه حضور در تیم بوخوم به شمال کشور اروپایی رفت و تا سال 2007 پیروز شد 26 گل برای بندرنشینان به ثمر برساند. در این گزینش دیوید یارولیم اهل جمهوری چک با 24 بازی بیشتر نسبت به ستاره 35 ساله ایرانی، در رده نخست است.

توضیح کامل این گزارش را در زیر می خوانید:

*محبوب ترین لژیونرها

در این زمینه دانمارکی ها پیشتاز هستند. تقریبا 10 بازیکن از کشور همسایه شمالی آلمان تاکنون بخت عقدقرارداد با بندرنشینان را پیدا نموده اند. اولین بازیکن دانمارکی اوله بیورن موسه در سال 1971 بود و آخرینش هم مایکل گراوگراد که در سال 2009 قرارداد بست.

پس از بازیکنان دانمارکی، هلندی ها با 9 بازیکن در رتبه دوم قرار گرفته اند.

در رده سوم نیز لژیونرهای لهستانی با 8 بازیکن و برزیلی ها و چک ها هریک با 7 بازیکن در رده سوم و چهارم جای گرفتند.

*اولین بازی بازیکن خارجی هامبورگ در بوندس لیگا:

این مورد زمانی بود که آندرئاس ماته، بازیکن مجاری در سال 1964 مقابل نوین کرشن به میدان رفت. اولین بازیکن خارجی هم که برای هامبورگ گل زد همین ستاره مجاری بود که یک هفته پس از اولین حضورش توانست مقابل کایزرس لاترن گلزنی کند.

*بیشترین تعداد بازی یک خارجی برای هامبورگ:

از این حیث دیوید یارولیم صدرنشین است. او رکورد 235 بازی بوندس لیگایی برای هامبورگ انجام داده است. پس از او نوبت به مهدی مهدوی کیا، بازیکن ایرانی می رسد که 211 بازی انجام داد.

پس از کاپیتان اسبق ایران، بیورن موسه، نیکو هوگوما و سرگئی باربارز به ترتیب 186، 177 و 174 بازی برای بندرنشینان انجام دادند.

*بهترین ها:

به وضوح می توان گفت که بهترین بازیکن خارجی تمام ادوار هامبورگ، کوین کیگان بوده است. وی در سال 1977 از لیورپول آمد. در سال های 1978 و 1979 به عنوان بازیکن برتر اروپا برگزیده شد.

پس از او رافائل فان درفارت در سال های 2005 تا 2008 چنین جایگاهی داشت. سومین بازیکن خارجی بزرگ هامبورگ، سرگئی باربارز بوسنیایی شد.

*بیشترین تعداد گل زده:

باربارز زننده بیشترین تعداد گل برای هامبورگ به عنوان یک بازیکن خارجی بوده است. او حتی در سال 2001 با 22 گل زده عنوان آقای گل بوندس لیگا را کسب کرد. پس از او یان فورتوک (51 گل)، برناردو رومئو (35 گل)، کوین کیگان (32 گل) گلزنی کردند.

*جوان ترین ها:

امرسون برزیلی در سال 1991 اولین بازی خودش را برای هامبورگ در تساوی بدون گل برابر کایزرس لاترن انجام داد. او با 18 سال سن، جوان ترین بازیکن خارجی تاریخ هامبورگ برشمرده می گردد.

*جوان ترین گلزن خارجی:

هوینگ مین سو، بازیکن اهل کره جنوبی که 18 ساله است و در فصل اخیر برای تیمش گلزنی کرد.

*پیروز ترین خارجی:

هیچ بازیکن خارجی هامبورگ به اندازه لارس باستروپ که در سال 1981 به تیم آمد، پیروز نبوده است.او با این تیم قهرمان جام باشگاه های اروپا شد و دو مقام قهرمانی بوندس لیگا نیز کسب کرد.

منبع : ورزش3

منبع: برترین ها

به "مهدوی کیا، دومین لژیونر پرسابقه تمام ادوار هامبورگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهدوی کیا، دومین لژیونر پرسابقه تمام ادوار هامبورگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید