مه پاش چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، مه پاش یک محصول برای کاهش دما و تامین رطوبت محیط می باشد و همانطور که از نام آن تعیین است مه پاش، آب را بصورت بخار و مه در هوا منتشر می نماید. شاید در فصل گرما این محصول را در فضاهای مختلف همانند رستوران، کافه و فضای عمومی دیده باشید و با گذشتن از کنار آن حس مطلوبی را نیز تجربه نموده باشید. در این مقاله قصد داریم سیستم مه پاش را به شما معرفی کنیم تا با کارکرد و اجزایی آن بیشتر آشنا شوید. بعلاوه اگر احتیاج به خرید این دستگاه پیدا کردید می توانید با کارشناسان ما به رایگان در ارتباط باشید و اقدام به تهیه مه پاش مناسب مطابق با محیط خود کنید.

مه پاش چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است

اجزایی تشکیل دهنده سیستم مه پاش

برای این که بتوانیم نحوه کارکرد مه پاش را برای شما توضیح دهیم که چگونه این دستگاه آب را کاملا بصورت پودری شکل درآورده و سپس در محیط پراکنده می کند ابتدا قطعات دستگاه مه پاش را معرفی نموده و کارکرد هر کدام را بیان می کنیم.

سیستم مه پاش دارای مدل های بسیار متنوعی است و با ساختار های مختلفی همانند پنکه مه پاش و مه پاش نازلی طراحی می گردد. مه پاش نازلی از پمپ مه پاش، نازل و پایه نازل، فیلتر تصفیه آب، شیلنگ، تابلوبرق و شیر تنظیم فشار و مخزن تشکیل شده است. البته بسته به نوع محیطی که مه پاش در آن راه اندازی می گردد ممکن است از بعضی اجزا همانند تابلو برق، فیلتر تصفیه آب و مخزن استفاده نگردد اما بقیه قطعات ذکر شده جز موارد اصلی سیستم مه پاش هستند.

پمپ مه پاش

پمپ از کلیدی ترین اجزا پکیج کامل مه پاش است که وظیفه فشرده سازی آب و جاری کردن آن در شیلنگ ها را به عهده دارد. پمپ ها در اشکال و ویژگی های مختلف فراوری می شوند که اندازه فشار پمپ یکی از مهمترین مشخصه آنها است.

در تصویر فوق یک نمونه از پمپ مه پاش را مشاهده می کنید که دارای ویژگی های مختلفی از جمله تاچ بودن دکمه ها، امکان زمانبندی و بعلاوه ارتباط با موبایل به وسیله اپلیکیشن اندروید و ios است. پمپ مه پاش تاثیر بسزایی در کارکرد کل سیستم دارد.

نازل مه پاش

نازل مه پاش وظیفه پودر نمودن آب را دارد. نازل مه پاش از جنس پلاستیکی، فولاد لعاب دار یا برنج میباشد. برترین و پرمصرفترین نازل استیل میباشد. این نازل به صورت یک طرفه و یا دو طرفه می باشند و در سایزهای مختلف از 10 میکرون الی 30 میکرون در بازار وجود دارد.

پایه نازل

از پایه نازل مه پاش به منظور نصب نازل در شیلنگ تحت فشار استفاده میگردد. جنس پایه نازل مه پاش به سایز و نوع شیلنگ بستگی دارد درصورت استفاده از شیلنگ پلی آمید، پایه نازل به صورت فیتینگی می باشد. جنس پایه نازل معمولا برنج یا استیل است و در مه پاش هایی که بدون پمپ استفاده میگردد پایه نازل با جنس پلاستیکی هم استفاده میگردد که طول عمر کمی دارند پایه نازل به صورت تک پایه یا دوبل میتواند استفاده گردد.

تابلو برق و تایمر

از تابلو برق به منظور محفاظت از پمپ مه پاش و از تایمر به منظور دادن برنامه زمان عملیات پاشش استفاده میگردد. به عبارتی دیگر با تایمر، می توان یک سیکل به منظور روشن و خاموش نمودن دستگاه مه پاش ایجاد نمود. درگلخانه ها در تابلو برق، سنسور سنجش رطوبت استفاده میگردد که اندازه رطوبت مورد نظر در آنها تعریف میگردد. در صورت رسیدن رطوبت از حد مورد نظر، این سنسورها فرمان روشن شدن پمپ مه پاش را صادر می کند.

فیلتر تصفیه آب مه پاش

با توجه به اینکه سوراخ نازل مه پاش خیلی ریز می باشند به منظور جلوگیری از ورود رسوب به داخل سوراخ های نازل، از فیلتر مه پاشاستفاده می گردد. فیلترها دردو مدل پلی فسفات و نمدی می باشد. فیلتر پلی فسفات جهت سختی گیری از آب و از فیلتر نمدی به منظور جذب ذرات و جرم آب استفاده می گردد. ذرات معلق در آب، جذب نمد فیلتر شده و آب برای ورود به مه پاش تصفیه میگردد.

نحوه کارکرد سیستم مه پاش

ابتدا آب با فشار معمولی از مخزن یا شیرهای لوله کشی وارد پمپ می گردد و درون پمپ با قدرت بالا فشرده شده و با فشار بالا وارد شیلنگ های می گردد که باید در برابر فشار مقاوم باشند.

در طول مسیر شیلنگ نازل به همراه پایه نازل قرار میگیرند که نازل ها دارای حفره های بسیار ریزی در حد میکرون است که آب از آنها بصورت پودری شکل به بیرون راه پیدا می کند و علاوه بر ایجاد جلوه بصری زیبا سبب خنک شدن محیط می گردد. مه پاش ها بسیار متنوع و گسترده هستند و درمکان های مختلفی از جمله گلخانه کاربرد دارند که به آنها مه پاش گلخانه نیز می گویند.

جهت مشاوره رایگان و استعلام قیمت محصولات می توانید به وسیله شماره تماس 09124884905 با ما در ارتباط باشید. بعلاوه می توانید با مراجعه به وب سایت ما به آدرس garmataaban.com اطلاعات مفید و جامعی در خصوص سیستم مه پاش و دیگر محصولات بدست آورید.

منبع: اتاق

به "مه پاش چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مه پاش چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید