میزان بار مجاز در پروازهای خارجی چقدر است؟

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، مقصد خود را انتخاب نموده اید، بلیط و هتل را خریده اید، آخرین مرحله قبل از رفتن به فرودگاه بستن چمدان است. معمولاً این که مقدار بار مجاز در هر پرواز چقدر است و هر مسافر تا چند کیلو بار می تواند همراه خود به داخل هواپیما ببرد یکی از دغدغه های ذهنی همه مسافران است. به طور معمول قوانین بار در بیشتر هواپیمایی ها یکسان است اما برای اینکه در فرودگاه هنگام وزن کردن چمدان به مشکل اضافه بار برنخورید، بهتر است قبل از بستن چمدان، قوانین مربوط به بار را با دقت مطالعه کنید و یا از آژانس هواپیمایی خود بخواهید که قوانین را برای شما شرح دهند.

میزان بار مجاز در پروازهای خارجی چقدر است؟

مقدار بار مجاز و تعداد چمدان در هواپیما به نوع ایرلاین، طول سفر و کلاس پروازی بستگی دارد.

بار مجاز در ایرلاین هایی مانند ایران ایر، ماهان، قطرایرویز، ترکیش و عمان ایر که به صورت روزانه و مرتب پرواز دارند در کلاس پروازی اکونومی، یک چمدان با وزن 30 کیلوگرم است و مسافران مجاز هستند یک ساک دستی به وزن 7 کیلوگرم را با خود به داخل هواپیما ببرند. مسافرانی که جایگاه بیزینس این ایرلاین ها را خریداری نموده اند، مجاز هستند 2 چمدان که در مجموع 40 کیلوگرم وزن دارد با خود حمل نمایند.

مقدار بار مجاز در ایرلاین های راستا اروپا مانند اتریشی- لوفتهانزا، ایرفرانس و بریتیش در کلاس اکونومی یک چمدان 23 کیلوگرمی است و در کلاس بیزینس مسافران می توانند 2 چمدان 23 کیلوگرمی و یا در مجموع 64 کیلو بار داشته باشند.

اما در راستاهای دورتر مانند ایالات متحده امریکا و کانادا ایرلاین ها دست و دلبازتر هستند، در این راستاها مسافران کلاس اکونومی می توانند 2 چمدان داشته باشند که هرکدام 23 کیلو وزن داشته باشد و در کلاس بیزینس مسافران مجاز هستند دو چمدان 32 کیلوگرمی حمل نمایند.

برخی از ایرلاین ها مانند ایرآسیا، آذربایجان ایر و ایجین گاهی اوقات بدون بار هستند ولی نرخ آن ها ارزان تر است، اما به این معنی نیست که شما نمی توانید هیچ باری را همراه داشته باشید، در این ایرلاین ها هزینه بار نسبت به وزن چمدان به صورت جداگانه دریافت می گردد.

آیا می توان بار اضافه همراه داشت؟

همراه داشتن بار اضافه هنگام پرواز با پرداخت جریمه امکان پذیر است، اما مقدار جریمه ها هم در ایرلاین های مختلف متفاوت است. به این نکته توجه داشته باشید که در مقاصد کانادا و ایالات متحده آمریکا اضافه بار چه 1 کیلو چه 23 کیلو باشد جریمه ای که باید پرداخت گردد معادل یک بسته 23 کیلویی در پروازهای اکونومی و یک بسته 32 کیلویی در پروازهای بیزینس خواهد بود.

منبع: ستاره ونک

به "میزان بار مجاز در پروازهای خارجی چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان بار مجاز در پروازهای خارجی چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید