نقشه کامل آفریقای جنوبی

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، نقشه کامل آفریقای جنوبی

بازدید از آفریقای جنوبی سفری بسیار ویژه است. تجربه ای است که خاطرات بی نظیر و همواره به یاد ماندنی را برایتان رقم می زند. برای یاری به شما در برنامه ریزی ماجراجویی هایتان در آفریقا، ما در مجله خبرنگاران نقشه کامل آفریقای جنوبی را تهیه کرده و هر یک از ایالت ها و شهرها را معرفی می کنیم تا با ویژگی های منحصر به فرد هر منطقه آشنا شوید.

نقشه کامل آفریقای جنوبی

این مطلب شامل نقشه کامل آفریقای جنوبی در عکس پایین، جاذبه های برجسته هر منطقه، معرفی استان ها و ایالت های آفریقای جنوبی، شهرهای معروف و مشهور هر استان به همراه بعضی از جاذبه های گردشگری، ذخیره گاه های طبیعی و نقشه های پارک ملی و … خواهد بود. هدف ما از تهیه این مطلب این است که بتوانید تعطیلات خود را دراین کشور، به آسانی و جامع تر برای هر یک از استان ها و شهرهای آفریقای جنوبی برنامه ریزی کنید.

استان های آفریقای جنوبی در نقشه کامل آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی همانطور که از نام آن پیداست، جنوبی ترین کشور در قاره آفریقا بوده که جاذبه های متعددی را دارد. این کشور بیشتر به خاطر طبیعت بی نظیر و سافاری های حیات وحشی که دارد در میان گردشگران و توریست های ملل مختلف مشهور است. از ایران نیز تور های بسیاری برای این کشور برگزار می گردد. با این حال قبل از سفر به آفریقای جنوبی بهتر است کمی بیشتر راجع هب جغرافیای آن و استان ها و شهرهای مختلف آفریقای جنوبی بدانید. در مجموع در کشور آفریقای جنوبی، 9 ایالت بزرگ و وسیع وجود دارد که در معرفی نقشه کامل آفریقای جنوبی به شما معرفی می نماییم.

ایالت کیپ شرقی | Eastern Cape

این ایالت بزرگ در ناحیه جنوب شرقی آفریقای جنوبی واقع شده به همین دلیل به نام ایسترن کیپ را بر آن نهاده اند. از شهرهای معروف و بزرگ این ایالت برای توریست ها و گردشگران، شهرهایی همانند پورت الیزابت (Port Elizabeth)، ایست لندن (East London) و یومتاتا (Umtata) است.

  • پورت الیزابت

پورت الیزابت یک شهر بندری در خلیج آلوگا Algoa و در استان ایسترن کیپ آفریقای جنوبی است. بندری بزرگ که گاهی به خاطر سواحل زیبا و متعددش شناخته می گردد. جهت پیاده روی میراث دونیک در محله های تپه ای قدیمی یکی از جاذبه های این شهر است. تورهای قایقرانی برای تماشای نهنگ ها و پرندگان دریایی نادر برگزار می شوند؛ در حالی که تورهای حیات وحش بر روی خشکی شامل تورهای تماشای فیل ها، کرگدن ها و دیگر حیوانات بزرگ جثه آفریقای جنوبی است.

ایالت کیپ غربی | Western Cape

در ایالت وسترن کیپ، شهر کیپ تاون را با جمعیت و محیطی جهانی، شهرها و روستاهای کارت پستالی، شهرهای کوچک و روستاهای کوچک در امتداد جهت نهنگ ها و در کنار ساحل و … قرار گرفته است. مناطق کوهستانی زیبای آن، فینبوس (fynbos)، آب و هوای عالی، سواحل سفید شنی و آب و هوای ساحلی خشک بعضی از بهترین دلایل سفر به آفریقای جنوبی و استان وسترن کیپ است. از دیگر شهرهای معروف و ساحلی آن موصل بی (Mossel Bay) است. این ایالت جنوبی ترین استان در نقشه کامل آفریقای جنوبی است.

  • خلیج موصل

خلیج موصل، بندری در جهت باغ های آفریقای جنوبی و خط ساحلی در نقشه کامل آفریقای جنوبی است. این شهر به خاطر ساحل معروف سانتوس و فانوس قرن نوزدهمی کیپ سنت بلیز شناخته می گردد. مجتمع موزه بارتولومئو دیاز Bartolomeu Dias شامل موزه دریایی، موزه صدف و باغ گیاه شناسی است.

کیپ شمالی | Northern Cape

بر بالای استان وسترن کیپ، استان نورثرن کیپ (کیپ شمالی) قرار گرفته است. از شهرهای معروف این شهر می توان از یوپینگتون (Upington) و کیمبرلی (Kimberley) نام برد. این استان پیشنهادهای شگفت انگیزی را به گردشگران ارائه می دهد. ذخیره گاه های طبیعی با سرگرمی ها و پرنده نگری های متعدد، گیاهان غیر معمول، گل های بهاری جادوی در فواصل وسیع، غذای خانگی خوشمزه، مردمانی مهربان و خیلی بیشتر از جمله جاذبه های آن است.

  • کیمبرلی

کیمبرلی، پایتخت استان کیپ شمالی در کشور آفریقای جنوبی است. این شهر به خاطر معادن الماس قرن نوزدهمی خود شناخته شده است. موزه معدن کیمبرلی، یکی از بهترین جاذبه های شهر است که جواهرات و الماس های بریده نشده را برای تماشای عموم گذاشته است. گالری هنری ویلیام هومفری آثار هنرمند آفریقای جنوبی، نقاشی های قدیمی استادانه، نقاشی های اروپایی قرن هفدهم و هنر مدرن را نشان می دهد.

ایالت شمال غربی | North West

استان شمالی غربی ایالت و منطقه ای صلح آمیز است. آب و هوای آفتابی داشته و مقصد گردشگران هوادار حیات وحش و ماجراجویی های هیجان انگیز است. پارک ملی پیلانبرگ Pilanesberg و منطقه حفاظت شده و سرگرمی مادیکوی (Madikwe)، جاذبه های فرهنگی و تاریخی مختلف، شهرهای کوچک و سان سیتی از دیگر جاذبه های درون این استان است. شهرهای مهم این استان شامل دو شهر کلرکسدراپ (Klerksdorp) و مافیکنگ (Mafikeng) است.

  • مافیکنگ

مافیکنگ یا ماهیکنگ (Mahikeng) پایتخت استان شمال غربی بوده که به خاطر تاریخی که دارد، مشهور است. نام شهر از احاطه مافکینگ در جنگ دوم بوئر (the Second Boer War) گرفته شده است.

  • کلرکسدراپ

این شهر بزرگترین شهر در استان شمال غربی آفریقای جنوبی بوده که 170 کیلومتر تا دو شهر ژوهانسبورگ و مافیکینگ فاصله دارد.

ایالت فری استیت | Free State

ایالت فری استیت بر روی نقشه کامل آفریقای جنوبی با تپه های ناهموار، دشت های گسترده طلایی، کوه های ماسه سنگی چشمگیر و تقریبا 340 روز آفتابی در هر سال، مکانی برای علاقه مندان به فضای باز است. از آنجا که جهت اصلی بین ژوهانسبورگ و کیپ تاون (N1) از ایالت فری استیت عبور می نماید، مناظر زیبا و تجربیات جایگزین بی نظیری را برای مسافرانی که در این جهت حرکت می نمایند، ارائه می دهد. پایتخت این ایالت، بلومفونتین (Bloemfontein) است.

  • بلومفونتین

بلومفونتین پایتخت ایالت فری استیت در آفریقای جنوبی است؛ و به عنوان پایتخت قضایی کشور شناخته می گردد. این شهر، یکی از سه پایتخت ملی آفریقای جنوبی است و هفتمین شهر بزرگ آفریقای جنوبی محسوب می گردد.

ایالت گایوتنگ | Gauteng

در ژوهانسبورگ پایتخت آفریقای جنوبی، شهر طلا و مرکز مالی آفریقای جنوبی و آفریقا بگردید. در سفر به آفریقای جنوبی عموم مسافران ابتدا وارد ژوهانسبورگ می شوند. شهر بزرگ ژوهانسبورگ حدود 120 کیلومتر از شرق به غرب و حدود 55 کیلومتر از شمال به جنوب گسترش می یابد تا به شهرهای مشهوری مانند Sandton، Randburg، Germiston و Krugersdorp برسد. در اینجا از شهر پرتوریا (Pretoria)، شهر جاکاراندا (the Jacaranda City) با ساختمان های زیبای و میدان کلیسای آن نیز دیدن کنید.

ایالت کوازولو ناتال | Kwazulu Natal

به پادشاهی زولو (Zulu) و سرزمین تاریخ خوش آمدید. کوازولو ناتال استان سرگرمی، سواحل رنگارنگ، اقامتگاه های کوهستانی با شکوه و ذخایر گاه های تفریحی است. همچنین داستان های مردم آفریقا را از میدان های جنگ تاریخی گرفته تا فرهنگ های قوی در این استان می توانید پیدا کنید. در این ایالت می توانید به دیدن شهرهای توریستی همانند دوربان (Durban) شهر تاریخی که مرکز جنگ های قبایل قدیمی در آفریقای جنوبی بوده است، بروید. از دیگر شهرهای معروف این استان می توان پیرماریتزبورگ (Pietermaritzburg) و Hluhluwe را نام برد.

  • شهر Hluhluwe

این شهر کوچک یکی از بهترین جاذبه ها در میان نقشه کامل آفریقای جنوبی است. چرا که دقیقا در مرکز دخیره گاه های طبیعی و مناطق محیط زیستی و حیات وحشی فوق العاده قرار گرفته است. پارک های ملی معروف آفریقا، رودخانه های بزرگ و تاریخ پر میراث این شهر، گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند.

ایالت لیمپوپو | Limpopo

استان لیمپوپو واقع در گوشه شمال شرقی آفریقای جنوبی و هم مرز با بوتسوانا (Botswana)، زیمبابوه (Zimbabwe) و موزامبیک (Mozambique) است. این استان به وسیله مناطق جنوبی ساحارا، آفریقای جنوبی را با دیگر کشورهای شمالی آفریقا مرتبط می نماید. این استان، چشم اندازهای استثنایی، میراث فرهنگی جذاب، فراوانی گونه های حیات وحش و بسیاری از جاذبه های گردشگری مبتنی بر طبیعت را به نمایش می گذارد. شهرهای معروف این استان شامل پولوکوان (Polokweane) و هوئداسپرویت (Hoedspruit) است.

استان امپومالانگ | Mpumalanga

استان امپومالانگ یکی از 9 استان در نقشه کامل آفریقای جنوبی بوده که جاذبه هایی همانند مناظر طبیعی، آبشارها، جنگل ها و دارای خانه های طبیعی به نام Big Five است. پارک های بازی و سرگرمی به همراه مناطق حفاظت شده در این استان، از جمله پارک ملی معروف Kruger از جمله مکان هایی هستند که سافاری برگزار می نمایند. شهر بزرگ این استان نل اسپروت (Nelspruit) یا امبومبلا (Mbombela) نام دارد.

  • نل اسپروت

این شهر پایتخت استان شرقی شمالی امپومالانگ بوده که دروازه ورودی به پارک ملی کروگر است. در پارک ملی کروگر می توانید به دیدن فیل ها، زرافه ها، کردگدن ها و دیگر حیوانات وحشی در این پارک است. یکی از باغ های بوتانیکال با جنگل های بارانی که مصنوعی نیز هست در این شهر واقع شده و می تواند مقصدی برای سفر به آفریقای جنوبی باشد. جاذبه های گردشگری دیگری همانند غارهای زیبا، مناطق حفاظت شده و بناهای تاریخی متعددی را پیدا خواهید نمود.

مکان های جنوب آفریقا

خلیج آلگوا، اقیانوس اطلس، کیپ امیدوار، خلیج فالس، گروت ولوئر (Groot Vloer)، اقیانوس هند، کویر کالاهارا، دریاچه کوزی، دریاچه سنت لوسیا، دریاچه سیبایا، کوه های لوبمبو، رودخانه لیمپوپو،رود مولوپو (Molopo River)، رودخانه نارنجی (اورنج)، کوه Outeniqua، خلیج ریچاردز، خلیج سنت فرانسیس، خلیج سنت هلن، رودخانه توگلا (Tugela River)، سد و رودخانه وال (Vaal Dam and Vaal River)

منابع طبیعی جنوب آفریقا

طلا، کروم، توتیای معدنی، زغال سنگ، سنگ آهن، منگنز، نیکل، فسفات، قلع، اورانیوم، سنگ های قیمتی، پلاتین، مس، وانادیوم، نمک، گاز طبیعی.

آسیب های طبیعی آفریقای جنوبی

خطرات طبیعی در آفریقای جنوبی، شامل خشکسالی های طولانی وجود دارد.

مسائل زیست محیطی آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی دارای مسائل زیست محیطی فراوانی است. مسائل مربوط به آب عبارتند از: آلودگی رودخانه ها از تخلیه فاضلاب های شهری و اضافات کشاورزی؛ افزایش مصرف آب. فقدان رودخانه ها یا شریان های مهم به سمت دریاچه که نیازمند اقدامات حفاظتی و کنترل گسترده آب است. فرسایش خاک و بیابان زایی در آفریقای جنوبی بسیار است. علاوه بر این آلودگی هوا به دلیل وجود به باران اسیدی در آن دیده می گردد.

منبع: places.co.za

منبع: الی گشت

به "نقشه کامل آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه کامل آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید