نگاهی به سد میجران و زیبایی های آن

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، میجران، سدی خاکی در فاصله 20 کیلومتری از جنوب شرقی رامسر است این سد خاکی یکی از مهم ترین سازه های دست بشری است و به علت نوع معماری خود از ارزش بسیار زیادی برخوردار است این سد یکی از جاذبه های توریستی ناشناخته ای است که از چشم گردشگران زیادی پنهان مانده است و حالا به عنوان یکی از بکرترین جاذبه های رامسر از آن یاد می گردد. این سد دارای جاذبه های منحصر به فردی است و از جاذبه های بسیار زیادی برخوردار است این سد بر روی رودخانه نسارود ساخته شده است و دو کوه مهم این منطقه را به یکدیگر متصل نموده است کوه های دالخانی و اربه کله دو بخش مهمی هستند که این سد موجب اتصال آن شده است تماشای چشم اندازهای زیبای این چشمه از بالای سد می تواند بسیار دلنشین باشد این منطقه بهشتی گمشده است که دارای زیبایی های بی حدی است و بهتر است در سفر خود به رامسر سری به آن بزنید. سد میجران به وسیله جنگل هایی انبوه و سرسبز پوشانده شده است منظره ها حیره کننده ای که در اطراف این سد مشاهده می شوند کمتر جایی تکرار شدنی است و منظره های نظیر آن را کمتر جایی خواهید دید. این سد با وجود چنین جاذبه هایی از چشم گردشگران دور مانده است ولی به جهت نوع معماری خود و چشم اندازهای طبیعی خود می تواند به عنوان یکی از مقاصد گردشگری معرفی گردد و مورد توجه قرار بگیرد شما علاقه مندان در ادامه این بخش نیز با جاذبه های بیشتری از این سد آشنا خواهید شد.

نگاهی به سد میجران و زیبایی های آن

سد میجران را بیشتر بشناسید:

ساخت این سد به سال 1382 باز می گردد این سد بخش مهمی از آب های این منطقه را تامین نموده است و از آب های آن برای کاشت محصولات زراعی استفاده می شده است آب های این زراعی در این منطقه موجب پیشرفت صنعت و کشاورزی شده است و یاری شایانی در این زمینه داشته است. آب این سد بخش مهمی از آب های آشامیدنی رامسر و نواحی اطراف را نیز تامین می نماید اما همانطور که می دانید اهمیت این سد نه تنها به خاطر تامین بخش های بزرگ آب های منطقه است بلکه به علت چشم اندازهایی که دارد یکی از منطقه ها توریستی نیز محسوب می گردد.

اگر از علاقه مندان و گردشگرانی هستید که قصد دارید تا به این منطقه از رامسر سفر کنید و از جاذبه های این سد بازدید کنید باید بدانید که برای سفر به سد میجران باید جاده جنت رودبار عبور کنید با رسیدن به جاده ای فرعی که آسفالته است وارد این منطقه توریستی می شوید این سد در میان رامسر تنکابن واقع شده است و برای رسیدن به سد باید از میان چشم اندازهای جنگلی و زیبای دالخانی عبور کنید.

زیبایی های سد:

این سد دارای زیبایی ها و چشم اندازهای طبیعی زیادی است یکی از جذابیت های این سد تماشا منظره ها زیبای اطراف از بالای سد است به ویژه با بالا رفتن بر روی این سد می توانید طبیعت زیبای رودخانه ای که زیر پایتان جاری است را مشاهده کنید و از سویی دید بهتری بر روی منظره ها زیبای اطراف خود خواهید داشت. این رودخانه دارای زیبایی های وصف ناپذیری است و در تابستان نیز تماشای های آن برای تماشاگران بیشتر خواهد شد دامنه های جنگلی این سد و نواحی اطرافی آن بسیار وسیع است و چشم اندازهای آن همچون سواحل دریای خزر است و به همین جهت دارای زیبایی های مختلفی است.

معماری سد:

همانطور که مطالعه کردید سد میجران نه تنها دارای ارزش طبیعی و زیبای های طبیعی است بلکه به علت معماری خود ارزشمند می باشد این سازه با استفاده از مصالح و سنگ ریزه ها ساخته شده است در بخش های مهمی از آن نیز از بتن های آسفالتی استفاده شده اند که به استقامت سد یاری می نمایند این سد حجم وسیعی از مصالح را در خود جای داده است طول این سد 186 متر است و تاج آن نیز به 8 متر می رسد ارتفاع این سد از رودخانه برابر با 5 و نیم متر است این سد بخش مهمی از آب ها را در خود ذخیره نموده است و از این حیث می تواند با اهمیت باشد.

برای اقامت به کجا برویم؟

شما گردشگران برای اینکه بتوانید از زیبایی های بیشتری از این محل تماشا کنید بهتر است مدتی را در این محل اقامت داشته باشید به همین علت پیشنهاد می کنیم تا مدتی را در ویلاهای اجاره ای که در اطراف این رودخانه وجود دارند سکونت کنید. خیلی از گردشگرانی که قصد سفر به سد زیبای این منطقه را دارند سعی می نمایند تا از زیبایی های بی حد این منطقه بیشتر تماشا نمایند این ویلاها نیز دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی هستند و توجه خیلی از گردشگران را به خود جلب می نمایند. این خانه های ویلایی سبک و سیاق خاص خود دارند و دارای زیبایی های بسیار زیادی است نوع معماری این خانه که بسیار دلنشین و دلباز هستند به نوعی از دیگر زیبایی ها و جاذبه های مهم این منطقه محسوب می شوند.

پیشنهادهای مختلفی که در سفر به این سد وجود دارد متعدد هستند بهتر است بدانید در این منطقه امکانات تفریحی بسیار زیادی نیز دارید برای گردشگران این امکان وجود دارد تا از امکانات تفریحی در سد میجران نیز استفاده نمایند ماهیگیری یکی از لذت های تفریحی در این رودخانه به شمار می آید. این سد یکی از مهم ترین مکان های تماشای رامسر برای گردشگران است و با وجود چنین زیبایی های بی حدی که دارد می تواند توجه گردشگران زیادی را به خود جذب نماید.

منبع: دیجیاتور

به "نگاهی به سد میجران و زیبایی های آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به سد میجران و زیبایی های آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید