نیمه اول اسفند 97 ، خبرهایی از فروش تئاتر

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، تازه ترین آمار فروش دو تالار نمایشی هنر و سنگلج و اعلام اسامی فیلمنامه های برگزیده دو رویداد از جمله خبرهای سینما و تئاتر در 14 اسفندماه هستند.

نیمه اول اسفند 97 ، خبرهایی از فروش تئاتر

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، تازه ترین آمار فروش تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا آدینه 10 اسفند معین شد.

با توجه به برگزاری سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به مدت دو هفته (از 22 بهمن تا چهارم اسفند) و میزبانی مجموعه تئاتر شهر و تماشاخانه سنگلج از این رویداد، آمار ارائه شده از سوی تماشاخانه سنگلج مربوط به روزهای آغازین دو نمایش وقایع اتفاقیه و طریقه حکومت گجرخان است که اجرای خود را با سرانجام جشنواره، به ترتیب از چهارشنبه هشتم و پنجشنبه نهم اسفند آغاز کردند.

آمار فروش مجموعه تئاتر شهر که با سرانجام جشنواره، از آدینه دهم اسفند میزبان یک هفته راه رفتن در بهشت در سالن قشقایی و از یکشنبه 12 اسفند میزبان ملاقات در سالن اصلی و ما داریم از این خونه می ریم در سالن چهارسو شد، در این جدول نیامده است.

تالار هنر نیز که پیش از آغاز جشنواره تئاتر فجر و در طول آن، پذیرای اجرای شاهزاده و خرس بود، از پنجم اسفند میزبان پرواز کبک ها شد.

بر این اساس، تماشاخانه سنگلج آمار تفکیکی خود را این گونه بیان کرد:

نمایش وقایع اتفاقیه به نویسندگی علی موسویان و کارگردانی شهرام عبدلی از چهارشنبه هشتم اسفند در این تماشاخانه روی صحنه رفت. این نمایش طی سه اجرا تا آدینه دهم اسفند، میزبان 423 تماشاگر شد. برای وقایع اتفاقیه در غیاب بلیت نیم بها، 17 بلیت تمام بها، 127 بلیت تخفیف دار و 296 بلیت مهمان صادر شد تا با بهای بلیت 300 هزار ریال، در گیشه به رقم 35 میلیون و 580 هزار ریال دست پیدا کند.

نمایش طریقه حکومت گجرخان به نویسندگی مجید امرایی و کارگردانی مشترک مجید امرایی و احسان ملکی اجرای خود را از پنجشنبه نهم اسفند آغاز کرد. برای این نمایش طی دو اجرا، در غیاب بلیت نیم بها، چهار بلیت تمام بها، 20 بلیت تخفیف دار و 61 بلیت مهمان صادر شد تا جمع کل تماشاگرانش به عدد 85 برسد. طریقه حکومت گجرخان با بهای بلیت 250 هزار ریال، طی این دو اجرا در گیشه به رقم 5 میلیون ریال دست پیدا کرد.

تالار هنر نیز آمار دو نمایش شاهزاده و خرس و پرواز کبک ها را تا آدینه دهم اسفند به توضیح زیر ارائه داد:

نمایش شاهزاده و خرس به نویسندگی و کارگردانی ماندانا عبقری که اجرای خود را از دهم بهمن آغاز نموده است و همچنان ادامه می دهد تا آدینه دهم اسفند، با پشت سر گذاشتن 26 اجرا میزبان 2054 تماشاگر شد. از این 2054 نفر، 444 نفر با بلیت تمام بها، 971 نفر با بلیت نیم بها، 292 نفر با بلیت تخفیف دار و 347 نفر با بلیت مهمان به تماشای این اثر نشستند تا با بهای بلیت 200 هزار ریال، رقم 229 میلیون و 700 هزار ریال در گیشه آن ثبت گردد.

نمایش پرواز کبک ها به نویسندگی داوود کیانیان و کارگردانی حمید کیانیان نیز اجرای خود را از یکشنبه پنجم اسفند آغاز کرد و در طول شش اجرا تا آدینه دهم اسفند، میزبان 876 تماشاگر شد. از این 876 نفر، در غیاب بلیت تخفیف دار، 673 نفر با بلیت تمام بها، 23 نفر با بلیت نیم بها و 180 نفر با بلیت مهمان به تماشای این اثر نشستند تا با بهای بلیت 200 هزار ریال، رقم 136 میلیون و 900 هزار ریال در گیشه آن ثبت گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "نیمه اول اسفند 97 ، خبرهایی از فروش تئاتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیمه اول اسفند 97 ، خبرهایی از فروش تئاتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید