ورود سامانه بارشی نو به کشور، منتظر سرما باشید

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید در جنوب کشور طی امروز (14 اسفند ماه)، کاهش دما تا 10 درجه سانتیگراد از امروز تا دوشنبه (16 اسفندماه) و ورود سامانه بارشی تازه به کشور طی فردا اطلاع داد.

ورود سامانه بارشی نو به کشور، منتظر سرما باشید

به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز (14 اسفندماه) در برخی منطقه ها استان های کرمان، فارس، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و بارش برف در نواحی مرتفع پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: اوایل وقت یکشنبه (15 اسفندماه) در استان خراسان رضوی بارش پراکنده پیش بینی می گردد و از بعد از ظهر این روز سامانه بارشی جدیدی وارد کشور خواهد شد و در نواحی غرب، شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز غربی، بارش باران و برف و وزش باد شدید وقت پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: دوشنبه (16 اسفندماه) گستره فعالیت سامانه بارشی علاوه بر نواحی ذکر شده، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان، سواحل دریای خزر و بخش هایی از مرکز و شمال شرق کشور را در برمی گیرد.

وی ادامه داد: سه شنبه (17 اسفندماه) در نواحی شمال شرق و ارتفاعات البرز ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می رود. از بعدازظهر چهارشنبه (18 اسفندماه) مجدد با ورود سامانه بارشی در نواحی شمال غرب بارش شروع خواهد شد و به تدریج نواحی غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات غربی البرز را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گفته ضیاییان امروز و فردا (14 و 15 اسفندماه) در نواحی جنوب شرق، شرق و دامنه های جنوبی البرز وزش باد شدید و در منطقه ها مستعد خیزش گرد وخاک پیش بینی می گردد.

وی اضافه کرد: رخداد این شرایط طی روز های دوشنبه و سه شنبه (16 و 17 اسفندماه) در نیمه جنوبی کشور دور از انتظار نیست و از امروز تا دوشنبه (16 اسفندماه) برای سواحل دریای خزر فرایند کاهش 8 تا 10 درجه ای دما و طی روز های سه شنبه و چهارشنبه (17 و 18 اسفندماه) افزایش 6 تا 8 درجه ای دما برای این منطقه ها انتظار می رود.

ضیاییان ضمن اشاره به کاهش دمای چهار درجه ای اظهار کرد: دوشنبه (16 اسفندماه) در نواحی شمال غرب کشور کاهش 4 تا6 درجه ای دما پیش بینی می گردد. امروز (14 اسفندماه) نیمه شرقی دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود. این شرایط دوشنبه برای دریای خزر و چهارشنبه در غرب خلیج فارس انتظار می رود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (15 اسفندماه) نیمه ابری و وزش باد و در برخی ساعت ها وزش باد شدید با حداقل دمای 7 و حداکثر دمای 14 و برای روز دوشنبه (16 اسفندماه) ابری و بارش باران و در برخی ساعت ها مه رقیق و گاهی وزش باد و رگبار و رعد و برق با حداقل دمای 7 و حداکثر دمای 12 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در سرانجام گفت: طی امروز و فردا (14 و 15 اسفند ماه) بندرعباس با دمای 26 و 28 درجه سانتیگراد گرم ترین و ارومیه و زنجان با دمای 4- و3- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: فرارو

به "ورود سامانه بارشی نو به کشور، منتظر سرما باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی نو به کشور، منتظر سرما باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید