کاهش دمای سواحل خزر تا 10 درجه از امروز

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، تهران (پانا) - طبق اعلام سازمان هواشناسی، طی امروز در جنوب کشور وزش باد شدید و کاهش دما تا 10 درجه سانتیگراد در سواحل خزر پیش بینی شده است.

کاهش دمای سواحل خزر تا 10 درجه از امروز

براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز(14 اسفندماه) در برخی منطقه ها استان های کرمان، فارس، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و بارش برف در نواحی مرتفع پیش بینی می گردد.

اوایل وقت یکشنبه (15 اسفندماه) در استان خراسان رضوی بارش پراکنده پیش بینی می گردد و از بعد از ظهر این روز سامانه بارشی جدیدی وارد کشور خواهد شد و در نواحی غرب، شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز غربی، بارش باران و برف و وزش باد شدید وقت پیش بینی می گردد.

دوشنبه (16 اسفندماه) گستره فعالیت سامانه بارشی علاوه بر نواحی ذکر شده، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان، سواحل دریای خزر و بخش هایی از مرکز و شمال شرق کشور را در برمی گیرد.

روز سه شنبه (17 اسفندماه) در نواحی شمال شرق و ارتفاعات البرز ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می رود. از بعدازظهر چهارشنبه (18 اسفندماه) مجدد با ورود سامانه بارشی در نواحی شمال غرب بارش شروع خواهد شد و به تدریج نواحی غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات غربی البرز را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

امروز و فردا (14 و 15 اسفندماه) در نواحی جنوب شرق، شرق و دامنه های جنوبی البرز وزش باد شدید و در منطقه ها مستعد خیزش گرد وخاک پیش بینی می گردد.

رخداد این شرایط طی روزهای دوشنبه و سه شنبه (16 و 17 اسفندماه) در نیمه جنوبی کشور دور از انتظار نیست و از امروز تا دوشنبه (16 اسفندماه) برای سواحل دریای خزر فرایند کاهش 8 تا 10 درجه ای دما و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه(17 و 18 اسفندماه) افزایش 6 تا 8 درجه ای دما برای این منطقه ها انتظار می رود.

روز دوشنبه (16 اسفندماه) در نواحی شمال غرب کشور کاهش 4 تا6 درجه ای دما پیش بینی می گردد. امروز(14 اسفندماه) نیمه شرقی دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود. این شرایط دوشنبه برای دریای خزر و چهارشنبه در غرب خلیج فارس انتظار می رود.

آسمان تهران فردا (15 اسفندماه) نیمه ابری و وزش باد و در برخی ساعت ها وزش باد شدید با حداقل دمای 7 و حداکثر دمای 14 و برای روز دوشنبه (16 اسفندماه) ابری و بارش باران و در برخی ساعت ها مه رقیق و گاهی وزش باد و رگبار و رعد و برق با حداقل دمای 7 و حداکثر دمای 12 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

طی امروز و فردا (14 و 15 اسفند ماه) بندرعباس با دمای 26 و 28 درجه سانتیگراد گرم ترین و ارومیه و زنجان با دمای 4- و3- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "کاهش دمای سواحل خزر تا 10 درجه از امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش دمای سواحل خزر تا 10 درجه از امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید