وزارت انرژی آمریکا اولین دستاورد بزرگ و امیدوارکننده همجوشی هسته ای را بیان کرد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، سه شنبه این هفته (13 دسامبر)، وزارت انرژی ایالات متحده و اداره امنیت ملی هسته ای آن اولین دستاورد احتراق همجوشی هسته ای را اعلام کردند. بنا بر گزارش ها، این پیشرفت راه را برای پیشرفت در دفاع ملی و آینده قدرت پاک هموار کند.

وزارت انرژی آمریکا اولین دستاورد بزرگ و امیدوارکننده همجوشی هسته ای را بیان کرد

در فرآیند همجوشی، دو هسته سبک با هم ترکیب می شوند و یک هسته سنگین تر را تشکیل می دهند و مقدار زیادی انرژی آزاد می نمایند. این چیزی است که - برای اولین بار در یک محیط آزمایشگاهی - در 5 دسامبر در آزمایشگاه ملی لاورنس لیورمور (LLNL) وزارت انرژی ایالات متحده به دست آمد.

در آن روز، دانشمندان از 192 پرتو لیزر استفاده کردند تا در مجموع 2.05 مگاژول (MJ) انرژی فرابنفش را به یک گلوله کوچک سوخت برودتی تحویل دهند و حدود 3.15 مگا ژول انرژی خروجی همجوشی دریافت کردند. به عبارت دیگر، واکنش همجوشی انرژی بیشتری نسبت به مقدار انرژی لیزری که برای تحریک آن استفاده می گردد فراوری نموده بود.

در دهه 1960 دانشمندان LLNL این فرضیه را مطرح کردند که می توان از لیزر برای القای همجوشی در محیط آزمایشگاهی استفاده کرد. آنها اقدام به ساخت مجموعه ای از سیستم های لیزری قوی تر کردند که به تاسیسات احتراق ملی (NIF) معروف شد که برای آزمایش همجوشی این ماه استفاده شد.

NIF به مقدار استادیوم که در لیورمور کالیفرنیا واقع شده، بزرگترین و پرانرژی ترین سیستم لیزری دنیا است. این دستگاه از پرتوهای لیزری قدرتمند برای ایجاد دما و فشاری در حد هسته ستارگان و سیارات غول پیکر و در داخل سلاح های هسته ای استفاده می نماید.

جنیفر ام. گرانهولم، وزیر انرژی ایالات متحده، گفت: این یک دستاورد برجسته برای محققان و کارکنان تأسیسات احتراق ملی است که کار خود را وقف تحقق احتراق همجوشی نموده اند و این نقطه عطف بدون شک جرقه اکتشافات بیشتری خواهد شد. دولت بایدن هریس متعهد به حمایت از دانشمندان در سطح دنیای ما - مانند تیم NIF - است که کارشان پیچیده ترین و مورد لزوم ترین مسائل بشر را حل می نماید، مانند ارائه انرژی پاک برای مبارزه با تغییرات آب و هوا و آزمایش های بازدارنده هسته ای بدون آزمایش هسته ای واقعی (آزمایش مجازی)

منبع: آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور

منبع: یک پزشک

به "وزارت انرژی آمریکا اولین دستاورد بزرگ و امیدوارکننده همجوشی هسته ای را بیان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت انرژی آمریکا اولین دستاورد بزرگ و امیدوارکننده همجوشی هسته ای را بیان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید