پیشنهاد تمدید ثبت اطلاعات سکونتی تا خاتمه سال

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، معاون وزیر راه و شهرسازی از ارائه پیشنهاد تمدید ثبت اطلاعات سکونتی مردم در سامانه ملی املاک و اسکان تا سرانجام سال اطلاع داد.

پیشنهاد تمدید ثبت اطلاعات سکونتی تا خاتمه سال

به گزارش گروه مالی وبلاگ کاتالوگ، محمود محمودزاده با یادآوری این که مهلت ثبت اطلاعات سکونتی در سامانه ملی املاک و اسکان تا انتها ماه جاری (آذر 1400) است، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی با توجه به این که بعضی متقاضیان مسائلی مانند صدور سند و امثال این داشتند که زمانبر شده، برای آن که مسائل ناشی از عدم ثبت اطلاعات سکونتی برای آن ها پیش نیاید درخواست تمدید مهلت را داده است.

وی با بیان این که درخواست تمدید را به مجلس شورای اسلامی و دبیرخانه ستاد سران قوا (ستاد عالی هماهنگی مالی سران قوا) ارائه نموده ایم، اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم مهلت تمدید گردد تا همه مردم با فرصت مناسب اجازه ثبت اطلاعات سکونتی خود را در سامانه املاک و اسکان داشته باشند.

وی توضیح داد: تمدید مهلت ثبت اطلاعات در دو مرحله است؛ یک مرحله تا آخر امسال مطرح شده است. مرحله دیگر نیز تقسیم بندی شهر ها و استان های مختلف برای این کار با توجه به حجم اطلاعاتی که قرار است آمده و وارد سیستم گردد، است. از این رو جدول متنوعی برای این کار در دست تهیه است که به زودی اطلاع رسانی درباره آن صورت می گیرد.

لازم به ذکر است، بر اساس ماده 54 مکرر، هر واحد مسکونی واقع در شهر های بالای 100 هزار نفر جمعیت که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان موضوع تبصره 7 ماده 169 این قانون، در هر سال مالیاتی در مجموع بیش از 120 روز ساکن یا کاربر نداشته باشد به عنوان خانه خالی شناسایی شده و به ازای هرماه بیش از زمان مذکور، بدون لحاظ معافیت های تبصره 11 ماده 53 این قانون، ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر عایدی اجاره به این توضیح هستند که برای اشخاص حقیقی در سال اول معادل 6 برابر، در سال دوم معادل 12 برابر و در سال سوم و بعد از آن مشمول 18 برابر مالیات خواهد بود، این اندازه برای اشخاص حقوقی دو برابر مقادیر اعلام شده، مشخص شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پیشنهاد تمدید ثبت اطلاعات سکونتی تا خاتمه سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد تمدید ثبت اطلاعات سکونتی تا خاتمه سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید